Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، روح الله حامدی دبیر و مسوول بازرسی کارگروه آرد و نان استان سمنان گفت: نانوایان سمنان نیز جزیی از جامعه محسوب می‌شوند، و باید در نظر داشت که آخرین افزایش قیمت نان در استان در سال ۹۳ رقم خورده بود.

او با اشاره به اثر افزایش قیمت‌ها بر هزینه‌های نانوایان، افزود: سال ۹۷ اصلاح قیمتی در نان صورت گرفت، اما این مساله منفعتی برای نانوایان نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر و مسوول بازرسی کارگروه آرد و نان استان سمنان ادامه داد: افزایش هزینه‌ها در سال‌های گذشته و ثابت ماندن قیمت نان سبب متضرر شدن نانوایان استان شده بود.

روح الله حامدی تاکید کرد: طبق دستورالعمل و شیوه‌نامه ابلاغی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، متولی کارگروه آرد و نان، در این خصوص تصمیم‌گیری شد که ممکن است رضایت مطلق را برای دو طرف مردم و نانوا‌هایی به همراه نداشته باشد.

او بیان کرد: براساس رصدها، درصد کیفیت نان سمنان بالای ۸۰ درصد است، اما تمام تلاش‎‌ها رسیدن به حد مطلوب و کیفیت ۱۰۰ درصدی این کالای اساسی در سبد خانوار‌های این استان است.

دبیر و مسوول بازرسی کارگروه آرد و نان استان سمنان ادامه داد: رویکرد‌های این کارگروه به دنبال ارتقا و افزایش کیفیت و کمیت نان در این استان است.

حامدی با بیان اینکه افزایش قیمت نان در سمنان باید در حدود ۲ ماه پیش اعمال می‌شد، تصریح کرد: نظارت‌ها بر واحد‌های نانوانی این استان به منظور بررسی و کنترل کیفیت و کمیت نان در سه مقطع صبح، ظهر و عصر از سوی اتحادیه آرد و نان انجام می‌شود.

او یادآور شد: با همکاری کارشناسان کارگروه کیفیت نان سمنان با حضور در واحد‌های صنفی، ایراد‌ها بررسی می‌شود.

۸۰۱ واحد نانوایی در استان سمنان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵۷۵ واحد از آرد یارانه‌ای بهره‌مند هستند و ۲۲۶ واحد نیز آزادپز است.

بر اساس مصوبه این کارگروه قیمت‌های جدید چهار نوع نان اصلی به این شرح اعلام می‌شود:

نان لواش با وزن چانه ۱۷۰ گرم، به صورت یارانه‌ای ۲۵۰ تومان و نیمه یارانه‌ای ۳۵۰ تومان

نان بربری با وزن چانه ۵۱۰ گرم، به صورت یارانه‌ای ۷۵۰ تومان و نیمه یارانه‌ای یکهزار تومان

نان تافتون با وزن چانه ۳۲۵ گرم، به صورت یارانه‌ای ۵۰۰ تومان و نیمه یارانه‌ای ۶۰۰ تومان

نان سنگک ساده که در سراسر استان به صورت نیمه یارانه‌ای و با وزن چانه ۴۸۰ گرم پخت می‌شود از امروز با قیمت ۱۵۰۰ تومان به دست مردم می‌رسد.

بر اساس تقاضای مشتری برای استفاده از کنجد در نان سنگک قیمت آن افزایش می‌یابد.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصلاح قیمت نان واحدهای نانوایی آرد یارانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

محمدمهدی اصغری گفت: پرداخت این میزان صدقه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن(۱۴۰۱) حدود ۲۷ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۱۶ میلیارد و ۶۷ میلیون ریال صدقه در سال ۱۴۰۱ جمع‌آوری شده بود، ابراز کرد: صدقه‌های جمع‌آوری شده برای خانواده‌های زیر پوشش در زمینه‌های درمان، معیشت، جهیزیه، خرید لوازم منزل، کمک هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، ساخت و تعمیر مسکن و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود