Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آغاز معاملات هفتگی بازارهای بورس منطقه خاورمیانه، سهام شرکت آرامکوی عربستان برای دومین روز متوالی کاهش داشت و با حدود ۰.۲ درصد افت به ۳۴.۴۵ ریال سقوط کرد. ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در آغاز معاملات هفتگی بازارهای بورس منطقه خاورمیانه، سهام شرکت آرامکوی عربستان برای دومین روز متوالی کاهش داشت و با حدود 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد افت به 34.45 ریال سقوط کرد. این پایین ترین رقم ثبت شده برای سهام این شرکت از زمان عرضه اولیه در بازار بورس در 11 دسامبر به شمار می رود. ارزش سهام شرکت آرامکو که اولین محک جدی خود پس از عرضه عمومی در بورس را تجربه می کند دیروز نیز افت 1.7 درصدی را تجربه کرده بود.

ارزش سهام آرامکو از زمان رسیدن به رقم 38.70 ریال تاکنون حدود 11 درصد افت کرده است.

روز یکشنبه و در نخستین روز معاملات بورس پس از شهادت سردار سلیمانی بازارهای بورس منطقه خلیج فارس در واکنش به افزایش نگرانی ها، شاهد کاهش شاخص ها بودند و سراسر قرمز پوش شدند.

شاخص بورس کویت دیروز بیشترین کاهش را داشت و در پایان معاملات افت 4 درصدی را تجربه کرد. شاخص تداول در بورس عربستان نیز دیروز کار خود را با 2.4 درصد افت به پایان برده بود.

به گفته محمد علی یاسین، استراتژیست ارشد موسسه الظبی کپیتال در ابوظبی: «سرمایه گذارانی که امیدوار بودند سال 2020 شاهد کاهش تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه و شمال آفریقا باشند، امیدهای خود را در دومین روز سال بر باد رفته دیدند... سال 2020 همچنان سال تنش های بالای ژئوپلتیک خواهد بود.»

بر اساس گزارش بلومبرگ، هزینه بیمه بدهی های عربستان در قبال هرگونه نکول به شدت افزایش یافته است. به گفته فهد اقبال، تحلیلگر موسسه کردیت سوئیس در خاورمیانه، میزان تداوم افت شاخص های بورس کشورهای عربی بستگی به این خواهد داشت که ایران چگونه و چه زمانی دست به تلافی ترور سردار سلیمانی بزند.

وی افزود: «یک حس نگرانی و صبر و انتظار در بازارها حاکم شده است... کسی نمی داند ایران می خواهد چکار کند یا تلافی ایران چقدر شدید خواهد بود.»

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,77,79,80,84,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۸ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با کاهش ۷ هزار و ۶۴۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۴۵۰ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۲ هزار و ۷۶۱ واحد افت، به ۷۴۱ هزار و ۳۴۴ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۵۴۵ واحد کاهش به ۴۱۴ هزار و ۷۹۵ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۶ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد بازنده بزرگ بورس هستند
  • کاهش ۱۴ درصدی سود خالص آرامکوی عربستان
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۶۷ واحدی شاخص کل
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • استقبال خاورمیانه از صنعت ساخت‌وساز جدید
  • استقبال خاورمیانه از ساخت‌وساز ماژولار
  • شاخص بورس ۸ هزار واحد کاهش یافت
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس