Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@02:22:37 GMT

رشد چشمگیر زیرساخت‌های ورزشی بانوان در استان یزد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۶۷۰۱

رشد چشمگیر زیرساخت‌های ورزشی بانوان در استان یزد

مسعود شریعتی با اشاره به ارتقای زیرساخت ورزشی بانوان در استان یزد، گفت: باشگاه‌های ورزشی انگشت‌شماری که در حوزه بانوان وجود داشت به بیش از ۶۰ باشگاه اختصاصی بانوان رسیده است و بیش از ۴۰۰ باشگاه از مجموع قریب به ۶۰۰ باشگاه استان سانس بانوان دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد شب گذشته در مراسم پایانی سمینار تخصصی ورزش بانوان با رویکرد روش‌های نوین در توسعه ورزش، گفت: با توجه به جایگاه زنان در خانه، مدرسه و اجتماعات کوچک و بزرگ باید افراد از سوی بانوان به ورزش وادار شوند تا بتوانیم به آینده ورزش و سلامت جامعه خود امیدوار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود شریعتی با اشاره به ارتقای زیرساخت ورزشی بانوان در استان یزد، اظهار داشت: باشگاه‌های ورزشی انگشت‌شماری که در حوزه بانوان وجود داشت به بیش از ۶۰ باشگاه اختصاصی بانوان رسیده است و همچنین بیش از ۴۰۰ باشگاه از مجموع قریب به ۶۰۰ باشگاه استان سانس بانوان دارند.

وی با اشاره به استقبال بانوان از کارگاه‌های آموزشی ورزش در یزد، عنوان کرد: کارگاه‌هایی با پیش‌بینی ظرفیت حدود ۷۰ نفر با حضور بیش از ۱۰۰ بانو تشکیل‌شده که نشان می‌دهد استان یزد تشنه علم روز ورزش است.

اختصاص ۲۶۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی ورزش یزد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: در دو سال گذشته با تلاش‌های دانشگاهیان و هیات‌های ورزشی برای اولین بار سند ۲۰ ساله ورزش استان با رویکرد اجرایی نیز نوشته و تدوین و آماده رونمایی شد که برای اجرای آن در شورای ورزش می‌کوشیم.

شریعتی افزود: تاکنون افرون بر ۶۲ هزار نفر در ۴۸ هیئت ورزشی زیر پوشش بیمه ورزشی قرار گرفته‌اند و این تعداد روز به روز افزایش می‌یابد؛ از این تعداد ۲ هزار و ۵۷ نفر در رشته‌های مختلف در مناطق روستایی استان جذب و سازماندهی شده‌اند و از بیمه ورزشی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال ۲۶۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی در بخش ورزش اختصاص یافت که در کنار آن همکاری بخش‌ خصوص و خیران جزو برنامه‌های مهم این اداره‌کل است.

همچنین مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، با تأکید بر لزوم توسعه ورزش در بین بانون، بیان کرد: گسترش ورزش در بین بانوان در کنار بودجه‌های دولتی به همکاری حامیان مالی و بخش‌خصوصی نیاز دارد.

آزاده دهقان افزود: در سال ‌جاری توسط بانوان ورزشکار یزد ۲۰۵ مدال در رقابت‌های قهرمانی کشور کسب شد و ۷۱ نفر نیز به تیم‌های ملی دعوت شدند.

وی ادامه داد: ۱۹ تیم ورزشی بانوان استان در رشته‌های مختلف در لیگ‌های کشوری حضور دارند و با برنامه‌ریزی خوبی که توسط هیئت‌ها صورت می‌گیرد این تعداد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان جشنواره ملی "منتظران" با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فعال و محله با نشاط، با همکاری ارگان‌های مختلف در بوستان بانوان شهرداری خاش برگزار شد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسنا در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره ملی "منتظران" در ۳۱۳ مکان ایران با هدف تقویت و احیای ورزش های بومی و محلی و ایجاد شور و نشاط در میان مردم و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد .

محمد دهمرده ادامه داد: شهرهای زابل، قصرفند، زاهدان، خاش، سراوان و مهرستان در سیستان و بلوچستان مورد هدف هستند و هم اینک در مراحل پایانی این جشنواره قرار داریم.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان دختر و پسر خاش به اجرای برنامه های ورزشی و سرگرمی لی لی، هفت سنگ مهارتی، کپک و تیرکمان سنتی پرداختند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر اجرای موسیقی محلی، غرفه های صنایع دستی، پخت نان و غذاهای بومی و محلی در حاشیه این جشنواره برپا شد.

وی افزود: بوستان‌های خانواده و بانوان شهرداری خاش از ظرفیت‌های مهم سرگرمی و تفریحی بانوان، کودکان و نوجوانان این شهرستان به شمار می رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • حمایت اوسمار از هواداران زن پرسپولیس (عکس)
  • (عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز