Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه از روز شهادت سردار سلیمانی جوانان زیادی تماس می گیرند و احساس می کنند باید در جبهه مقاومت حضور داشته باشند که قدردان آنها هستیم، گفت: تا ۴۰ روز برنامه هایی برای پاسداشت شهید سردار سلیمانی برگزار خواهیم کرد.

سردار مظاهر مجیدی دوشنبه ۱۶ دی در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه های بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در همدان اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی ۴۱ سال از خود رشادت نشان داد و سرباز اسلام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تبعیت او از رهبر معظم انقلاب بسیار مثال زدنی است و همه امروز از او را به نیکی یاد می کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم همدان به ویژه خانواده شهدا از دقایق اول شهادت سردار سلیمانی درخواست برگزاری مراسم هایی را در همدان داشتند که در سراسر استان نیز این مراسم ها برگزار شده است، افزود: مردم همدان در روز شهادت وی بعد از اقامه نمازجمعه به خیابان ها آمدند و حرکت ناجوانمردانه آمریکا را محکوم کردند.

مجیدی با بیان اینکه در نقاط مختلف استان مراسم بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی برگزار می شود و تدبیر شد که همزمان با تدفین پیکیر وی در کرمان نیز در شهر همدان مراسم باشکوهی برگزار شود، اضافه کرد: روز سه شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ در میدان امام (ره) این مراسم برگزار می شود تا بزرگداشتی برای این رزمنده جهان اسلام داشته باشیم بنابراین فردا هر کسی و با هر نیتی که باید از این خادم و سرباز ولایت تجلیل کند، در میدان امام(ره) حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز حاج قاسم سلیمانی مختص ایران نیست و متعلق به جهان اسلام است، گفت: دشمنان نتوانستند این موضوع را تحمل کنند و جنایت بزرگ آفریدند اما آن موهبت الهی شد که جهان اسلام را به حرکت درآورده و حتی در کشورهای اروپایی شاهد محکومیت جنایت آمریکا هستیم.

فرمانده سپاه همدان در ادامه با بیان اینکه هر سال در سطح استان شهدای شاخصی را به عنوان الگویی برای مردم به ویزه جوانان معرفی می کنیم، یادآور شد: امسال نیز شهید حاج سعید اسلامیان از فرماندهان مدیر، مدبر و دلسوز انقلاب اسلامی انتخاب شده است. خانواده اسلامیان سه شهید دادند و برکتی برای استان هستند. این خانواده در درگیری احزاب طی دهه ۶۰ و برخورد با نفاق بسیار نقش آفرین بودند.

وی با اشاره به اینکه شهید اسلامیان در دوران دفاع مقدس در مرکز کردستان در کنار سردار شادمانی بود و بسیار خوش درخشید، بیان کرد: در عملیات کربلای ۴ و ۵ و در شلمچه بسیار نقش آفرین بود و امروز که به سالگرد عملیات کربلای ۵ نزدیک می شویم، احساس می کنیم جای حاج سعید خالی است. وقتی حاج سعید با قامت ایستاده در خاک دشمن حرکت می کرد دلگرمی برای نیروها بود و از خود بسیار رشادت نشان داد که یادش را گرامی می داریم البته امسال برنامه های مختلفی در استان به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره این شهید برگزار کرده ایم.

مجیدی از چاپ کتاب حاج سعید اسلامیان خبر داد و خاطرنشان کرد: خاطرات این شهید توسط سردار حسام دسته بندی می شود و به دنبال چاپ کتاب از حاج سعید هستیم. روز ۱۹ دی ماه سالگرد عملیات کربلای ۵ است و مراسمی برای حاج سعید اسلامیان برگزار خواهیم کرد و گویا طوری شد که مراسم سالگرد وی با شب هفت فرمانده او، سردار سلیمانی یکی باشد. سخنران این مراسم، سردار شادمانی، معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین است که هم فرمانده شهید اسلامی و همرزم شهید سردار سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه از روز شهادت سردار سلیمانی جوانان زیادی تماس می گیرند و احساس می کنند باید در جبهه مقاومت حضور داشته باشند که قدردان آنها هستیم، افزود: تا ۴۰ روز برنامه هایی برای پاسداشت شهید سردار سلیمانی برگزار خواهیم کرد و حتی مردم هم درخواست برگزاری برنامه های از جانب خود دارند. امیدوارم اوج مراسم بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی را در چهلم وی که مصادف است با ۲۲ بهمن ماه داشته باشیم.

مجیدی با بیان اینکه سردار سلیمانی را در عملیات رمضان سال ۶۱ شناختیم آن زمان که سه گردان از همدان مأمور به تیپ حاج قاسم سلیمانی شد، گفت: عملیات بزرگ رمضان اتفاق افتاد و آنجا دیدیم که فرمانده ای با صلابت فرماندهی تیپ را داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهادت سردار سلیمانی 22 بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی

نشست هماهنگی ستاد برگزاری هفته میراث‌فرهنگی و تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته برگزار شد. در این نشست که امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی و با حضور مدیران کل ستادی معاونت میراث‌فرهنگی و نیز حضور برخط مدیران کل و معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها برگزار شد، مهمترین برنامه‌های گرامی‌داشت هفته میراث‌فرهنگی تشریح شد.

فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی در این نشست هماهنگی با بیان این که «میراث‌فرهنگی، مشارکت عمومی و مسئولیت اجتماعی» اصلی‌ترین شعار و رویکرد هفته میراث فرهنگی در سال جاری است، اظهار کرد: ابلاغیه برگزاری هفته میراث‌فرهنگی با امضای قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی به استان‌ها اعلام شده است.

او افزود: در این دستورالعمل کاملا برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی تشریح شده و بر این اساس مدیران کل استانی در روز‌های ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت با برپایی نشست خبری به استقبال هفته میراث‌فرهنگی خواهند رفت و به تشریح مهمترین برنامه‌های گرامی داشت این هفته در استان‌ها خواهند پرداخت.

داوری با اشاره به روز ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی و نکوداشت و پاسداشت زبان فارسی، اضافه کرد: در این رابطه برنامه ملی با محوریت استان خراسان رضوی برگزار می‌شود، اما انتظار می‌رود در سایر استان‌ها نیز برنامه‌های مرتبط با پاسداشت زبان فارسی برگزار شود.

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی ادامه داد: روز ۲۹ اردیبهشت روز موزه است که برنامه‌های مخصوصی در این روز تدارک دیده شده است. همچنین روز ۳۱ اردیبهشت که مصادف با سالروز تولد امام رضا است به نام روز میراث رضوی و میراث دینی نام‌گذاری شده است. ظرفیت بهره‌گیری از این میراث، در برخی از استان‌ها وجود دارد و انتظار می‌رود که مدیران کل استانی دراین باره برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

داوری ادامه داد: روز یکم خرداد با محوریت توجه ویژه به میراث ناملموس برنامه‌هایی اجرا خواهد شد و روز دوم خرداد که به نام روز «میراث‌فرهنگی الفبای زندگی» نام‌گذاری شده، برنامه‌ریزی‌ها باید باعث تقویت ارتباط بین میراث‌فرهنگی و بدنه مردمی شود.

او در ادامه گفت: روز‌های ۳ و ۴ خرداد نیز با توجه به سالروز آزادسازی خرمشهر و نیز روز مقاومت مردم دزفول، با تکیه بر این عنوان برنامه‌های بسیار خوبی را داریم. روز ۵ خرداد نیز به نام روز میراث دفاع مقدس نام‌گذاری شده و با توجه به ظرفیت‌های میراث دفاع مقدس در حوزه میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس برنامه‌های بسیار خوبی در این باره تدارک دیده شده است.

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی یادآور شد: اهداف رویکردی و برنامه‌هایی که انتظار داریم این است که در درجه اول در برنامه‌ریزی‌ها و اهداف چند کلیدواژه مهم مانند توسعه نقش جوامع محلی، تبیین مسئولیت اجتماعی، تقویت مشارکت‌های مردمی و ... مد نظر قرار گیرد.

او یادآور شد: در سطح ملی ستادی تشکیل شده و در سطح استان نیز ستاد هفته میراث‌فرهنگی تشکیل می‌شود که ریاست آن با مدیرکل استان و دبیری آن بر عهده معاون میراث‌فرهنگی هر استان است. البته حتما در ستاد‌های استانی سایر معاونان و مدیران استانی حضور و مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی در ادامه گفت: تهیه فهرستی از برنامه‌های اصلی، برگزاری نشست خبری، تهیه بسته‌های اطلاع‌رسانی، برگزاری نشست با منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی، راه‌اندازی شعب استانی انجمن خیرین، زیرنویس تلویزیونی به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی، برنامه‌ریزی برای جلسه با امام جمعه، استفاده از ظرفیت‌های گرافیکی و تبلیغات محیطی، برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع میراث‌فرهنگی، حضور مدیران کل استانی به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌فرهنگی، تدوین بسته‌های بازدید مسئولان و استادان دانشگاه‌ها و نخبگان، برگزاری جشنواره کودک و میراث‌فرهنگی در تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی و ... از مهمترین سرفصل‌های برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی است.

در این نشست همچنین فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، مدیرکل امور موزه‌ها، مدیرکل امور استان‌ها، مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی و رئیس کل موزه ملی به تشریح برنامه‌های مرتبط با هفته میراث‌فرهنگی در حوزه سازمان و اداره‌کل متبوع خود پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود