Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@11:20:42 GMT

بهت رسانه های عراق از تشییع تاریخی سلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۶۷۸۸

بهت رسانه های عراق از تشییع تاریخی سلیمانی

جمعیت چند میلیونی تشییع کنندگان در تهران امروز آنچنان از سوی رسانه های عراق بزرگ و بی سابقه گزارش شده که به گفته آنها، رسانه های ایران از پوشش همه جمعیت حاضر در مراسم عاجز مانده اند.

برخی از شبکه های تلویزیونی مانند «العهد»، «الاتجاه» و رسانه های مقاومت در این کشور همچنان از ساعات اولیه صبح مشغول پخش مستقیم جمع میلیونی تشییع کنندگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب این رسانه ها با زیر نویس هایی مانند «حضور چند میلیونی مردم تهران در مراسم تشییع سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس» و «حضور باشکوه مردم تهران در مراسم تشییع شهدای مقاومت» نسبت به حضور  این جمعیت چند میلیونی در مراسم تشییع ابراز شگفتی کرده اند.

 برخی از شبکه های تلویزیونی عراق با زدن روبان سیاه روی تصاویر به نشانه سوگواری، از مراسم تشییع امروز تهران به عنوان رخدادی تاریخی یاد کرده اند. 

رسانه های عراق در طول روز گذشته نیز به طور زنده حضور باشکوه مردم اهواز و مشهد مقدس را در مراسم تشییع سرداران شهید را پوشش داده بودند اما حضور کم نظیر مردم پایتخت جمهوری اسلامی ایران در مراسم امروز آنها را انگشت به دهان کرده است.

برخی از شبکه های تلویزیونی عراق همسو با مراسم تشییع در تهران، با  سرودهای حماسی درباره آزادی فلسطین، ادامه راه شهیدان و عدم ترس و نگرانی از سختی ادامه مسیر جهاد، در حال پوشش مستقیم مراسم امروز هستند.

خبرگزاری ها و سایت های خبری و شبکه های اجتماعی نیز اقامه نماز میت توسط حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری بر پیکرهای شهدای مقاومت و حضور همه مقامات کشوری و جمعیت چند میلیونی مردم را مورد توجه قرار داده اند.

«نجاح محمد علی» کارشناس سیاسی برجسته عراق در صفحه شخصی خود نوشته است که رهبر معظم انقلاب در هنگام نماز میت بر سردار شهید قاسم سلیمانی، گریست.

همزمان با مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای مقاومت، خانواده شهید حاج ابومهدی المهندس رییس سابق ستاد نیروهای الحشد الشعبی اعلام کرده است که از امروز به مدت دو روز مراسم ترحیم برای شهدای مقاومت در بغداد برگزار می کند.

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت عراق نیز در مقر خود در بغداد روز دوشنبه مجلس ترحیم برای سرداران شهید برگزار می کند.

شخصیت ها و جریان های مختلف سیاسی و گروه های مقاومت از برپایی مجالس مختلف ترحیم به یاد شهدای مقاومت در مناطق مختلف عراق خبر داده اند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز اعلام کرده است که فردا سه شنبه مجلس ترحیمی برای سرداران شهید برگزار می کند و پذیرای اقشار مختلف مردم و مقامات دولتی و رهبران سیاسی و شخصیت ها است.

رسانه ها و افکار عمومی در عراق بعد از دیدن مراسم تشییع باشکوه امروز تهران در انتظار پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت آمریکا هستند.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری ایالات متحده آمریکا ابومهدی مهندس پروندهٔ خبری محور مقاومت در سوگ فرمانده شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری ایالات متحده آمریکا ابومهدی مهندس مقام معظم رهبری ایالات متحده آمریکا ابومهدی مهندس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق امروز -دوشنبه- طی بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی در ایلات خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، در این بیانیه آمده است که مجاهدان ما سحرگاه امروز یک پایگاه نظامی اشغالگران اسرائیل در «ام الرشرش» در فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه تأکید کرده است که این حمله به نشانه همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین انجام شده است و این حملات تلافی‌جویانه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • تشییع پیکر مرحوم اسکویی با حضور مسئولان ورزشی
  • مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مهرداد اسکویی
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان