Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهتمام و توجه تمامی مسؤولان دستگاه‌های امنیتی به سخنرانی سید حسن نصرالله منعکس کننده درک آنها از نقش بزرگ و جایگاه این حزب در تحولات منطقه پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان حشد شعبی عراق و همراهانشان است.

به گزارش ایسنا، روزنامه الاخبار چاپ لبنان به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت، با اینکه مقامات نظامی این رژیم تاکنون موضعگیری نکرده و بیانیه‌ای از آنها صادر نشده است اما با نمایان شدن نشانه‌های پیامدهای این ترور برخلاف برآوردها و امیدهای دشمن، حدس اقدام غافلگیرانه علیه آنها دشوار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع کم کم برای اسرائیل آشکار شد به جای آنکه این حمله عاملی جهت بازسازی فضای منطقه‌ بر اساس سلطه آمریکا باشد و چتر حمایت استراتژیک برای ماهیت و امنیت اسرائیل ایجاد کند، این حمله آمریکا به تقویت پیوند میان میادین مقابله منجر خواهد شد.

با این وجود، نمی‌توان انتظار داشت که تصویر کاملی از ارزیابی اسرائیل درباره روند تحولات منطقه با گذشت چند ساعت یا حتی چند روز نمایان شود، چراکه شتاب حوادث و غافلگیری‌هایی که در مرحله آتی رخ خواهند داد، تاثیر بسزایی بر واشنگتن و تل‌آویو خواهند داشت به ویژه پس از تصمیم پارلمان عراق برای لغو توافقنامه امنیتی با آمریکا دیگر وضعیت هرگز همانند گذشته نخواهد بود و همین امر بر آنچه در بیانیه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره تصمیم محور مقاومت برای بیرون کردن ارتش آمریکا از منطقه اعلام شد و منظور از آن پاسخ‌ها به این حمله و آغاز روند عملیات در عراق و خارج از آن بود، صدق می‌کند.

تا این لحظه سکوت بر محافل رسمی و حتی محافل کارشناسان و متخصصان برجسته حکم فرماست اما این سکوت به ویژه در سایه تحولات مورد انتظار و قدرت تاثیر آن هرگز طول نخواهد کشید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخراج آمریکا از منطقه سيدحسن نصرالله رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در گفتگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه 11 اردیبهشت با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو  کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت‌های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شودنماینده سوریه: اقدام ایران مشروع و دفاع از خود بودپیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه