Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیل دانایی روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ تن بذر غلات، یکهزار و  ۵۰۰ تن مربوط به بذر گندم در ۱۱رقم و سه طبقه بذری و ۸۰۰ تن مربوط به بذر جو در سه رقم و سه طبقه بذری بوده است.

رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی استان سمنان بیان کرد: هم چنین بیش از ۱۰۰ تن بذر از سمنان به استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و اصفهان ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانایی تصریح کرد: افزایش قیمت بذر، پایین بودن قیمت خرید تضمنی گندم و کاهش منابع آبی استان سبب شد امسال استفاده از بذرهای اصلاح شده در استان سمنان نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی استان سمنان خاطر نشان کرد: اتحادیه‌های تولید کننده بذر گندم و جو، در سال زراعی جدید با پیمانکاران بذری قرارداد دارند تا برای کشت بهاره و پاییزه سال آینده حدود چهار هزار تن بذر گندم و جو در ارقام و طبقات مختلف در وسعت ۹۰۰ هکتار تامین و آماده فرآوری کنند.

در استان سمنان ۴۵ هزار بهره بردار و ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد.
۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است که بیش از ۶۶ هزار نفر عضو تعاونی های روستایی استان هستند.

برچسب‌ها بذرگیری گندم سمنان کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم سمنان کشاورزی گندم سمنان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد گفت: در حوزه تولید و رتبه بندی و توزیع نان هم با مدیریت درستی که انجام شد خوشبختانه مشکلی در حال حاضر در زمینه نان و آرد  نداریم و امسال در زمینه خرید گندم بهتر از گذشته عمل خواهد کرد .   الماسی گفت: یکی از اهداف برگزاری این‌مراسم ارتقاء امنیت غذا،نحوه مبارزه صحیح و به موقع با آفات غلات و همچنین انجام بیمه محصولات کشاورزی است.   وی گفت: در سال زراعی جاری حدود شش هزار هکتار گندم و حدودا پنج هزار هکتار جو در شهرستان نظرآباد کاشه شده است. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند