Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و وزیر خارجه ترکیه قرار است امروز (دوشنبه) وارد الجزایر شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه قرار است در سفری دو روزه امروز به الجزایر برود.

همچنین منابع لیبیایی اعلام کردند، فایز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی امروز وارد الجزایر می‌شود این در حالی است که هنوز دو کشور هیچ بیانیه‌ رسمی در خصوص این سفر صادر نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه "البلاد" الجزایر هم در این زمینه نوشت، قرار است السراج طی یک سفر فوری امروز به همراه هیئت دیپلماتیک بزرگی به ریاست محمد طاهر السیاله، وزیر خارجه لیبی و گروهی از فرماندهان نظامی وارد الجزایر شود.

به نوشته این روزنامه، هیئت لیبی پیش از دیدار با عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر با وزیر خارجه و نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

همچنین سفارت آمریکا در لیبی در بیانیه‌ای حملات نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر به دانشکده نظامی در طرابلس را محکوم کرد که در اثر آن ۳۰ دانشجو جان باختند.

در این بیانیه آمده است، آمریکا حملات اخیر به فرودگاه معیتیقه و حملات کورکورانه به زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی طرابلس را هم محکوم می‌کند که در اثر آن تعدادی غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

پیش از این وزارت بهداشت لیبی در بیانیه‌ای از حمله به دانشکده نظامی در طرابلس و کشته شدن ۳۰ تن و زخمی شدن بیش از ۳۳ تن خبر داده بود.

دولت وفاق ملی در بیانیه‌ای که مرکز رسانه‌ای عملیات "آتشفشان خشم" آن را منتشر کرده، آورده است، اطلاعات اولیه پس از بررسی لاشه موشک که مقر دانشکده نظامی را هدف قرار داد، نشان می‌دهد که این مکان با پهپاد چینی هدف قرار گرفته است.

وزارت خارجه لیبی ضمن محکومیت این حمله، از جامعه بین‌الملل خواست برای بازداشتن این حمله و حفظ جان غیرنظامیان طرابلس سریعا وارد عمل شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی ابومهدی مهندس هادی طارمی قاسم سلیمانی حشد الشعبی حسین پورجعفری هادی العامری توئیت های تهدیدآمیز ترامپ لیبی ترکیه الجزایر شهادت سردار سلیمانی ابومهدی مهندس هادی طارمی قاسم سلیمانی حشد الشعبی حسین پورجعفری هادی العامری توئیت های تهدیدآمیز ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در ادامه لفاظی‌های خود علیه حماس ضمن حمایت از اسرائیل، این جنبش را به دلیل ادامه درگیری‌ها در غزه محکوم کرد، زیرا این گروه نمی‌خواهد توافقی را بپذیرد.

این اظهارات در جریان دیدار بلینکن و هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، بیان شد. نماینده آمریکا خواستار هر تلاشی برای متقاعد کردن حماس به پذیرش پیشنهاد آتش‌بس فوری شد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین در مورد تلاش‌های جاری برای تضمین صلح پایدار در منطقه، از جمله از طریق راه‌یابی به یک کشور فلسطینی با تضمین‌های امنیتی برای اسرائیل، گفتگو کردند. بلینکن بر اهمیت اجتناب از تشدید درگیری در خاورمیانه تأکید کرد. 

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل روز شنبه گزارش داد که اسرائیل انتظار دارد حماس به پیشنهاد اخیر توافق ظرف ۴۸ ساعت آینده پاسخ دهد.

بر اساس این گزارش، مفاد این پیشنهاد امروز از طریق هیئت مصری به سرپرستی عباس کامل، رئیس اطلاعات، در غزه به حماس منتقل می‌شود. اسرائیل امیدوار است که حماس ۳۳ اسیر از جمله زنان، کودکان، مردان بالای ۵۰ سال و افراد بیمار را آزاد کند.

این کانال در ادامه اشاره کرد که به ازای هر اسیر اضافی آزاد شده، آتش بس یک روز تمدید می‌شود. در این دوره، هر دو طرف در مذاکراتی با هدف پایان دادن به جنگ و آزادی همه اسرای باقی‌مانده شرکت خواهند کرد. یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی طرفین به توافق، تهاجم رفح به حالت تعلیق در خواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض