Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های خراسان شمالی روز دوشنبه در نشست، کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه با اجرای طرح پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به طرح های روستایی و عشایری، استقبال سرمایه گذاران از اجرای طرح در نواحی صنعتی بیشتر شده است، گفت: اکنون متقاضی برای سرمایه گذاری در نواحی صنعتی افزایش یافته از این رو، ایجاد این نواحی، به لحاظ اقتصادی دارای توجیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاوش وحدت اظهار داشت: ایجاد این نواحی صنعتی، از طرف فرمانداران پیشنهاد شده و مورد مطالعه قرار گرفته است.  

وی افزود: ایجاد نواحی صنعتی در پیش‌قلعه شهرستان مانه و سملقان، خرق شهرستان فاروج، صفی آباد شهرستان اسفراین، غلامان و جرگلان در شهرستان مرزی راز و جرگلان، در سفر رییس جمهوری به استان در تیرماه امسال تفاهم شده بود.  

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: برای ایجاد هر کدام از این نواحی، به طور میانگین ۱۵ هکتار زمین مورد نیاز است.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کنونی خیلی مناسب نیست، خواستار حساسیت نسبت به هزینه‌کردها برای تامین زیرساخت ها و ایجاد نواحی صنعتی شد و گفت: رویکرد ما، ورود بخش خصوصی برای ایجاد نواحی صنعتی است و در این شرایط که البته برخی از نواحی صنعتی، هنوز متقاضی مناسب ندارند، توجیه اقتصادی طرح ها باید مد نظر باشد.  

محمود قنبری اظهار داشت: ایجاد این پنج ناحیه صنعتی مورد تایید اعضای این کارگروه هست اما برای عملیاتی شدن ناحیه صنعتی در خرق، پیش قلعه و غلامان برنامه ریزی می شود و عملیاتی شدن نواحی صنعتی صفی آباد و جرگلان، به سال های آینده موکول خواهد شد.  

وی تصریح کرد: فعلا برای ۲ ناحیه صنعتی مزبور، هیچ هزینه کرد و حتی جانمایی زمین انجام نمی شود.  

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه تفاهم نامه اجرای زیرساخت‌های پنج ناحیه صنعتی استان در سفر رییس جمهوری امضا شده بود، گفت: اینکه گفته می شود ایجاد این نواحی توجیه اقتصادی ندارد، نشان از این است که در آن زمان مطالعه و بررسی کامل و دقیقی انجام نشده و ارائه پیشنهاد به اشتباه صورت گرفته و یا اینکه اکنون بررسی ها در این نشست به اشتباه در حال انجام است.  

محمدرضا موفق یساقی اظهار داشت: اگر پیشنهاد ایجاد این نواحی در آن زمان، اشتباه بوده، اکنون نباید مصوب شود.  

خراسان شمالی ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد و  مجموع سرمایه‌گذاری در این واحدها ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی این بخش چهار هزار و ۳۸۵ نفر است.  

استانداردسازی سمنو 

بر اساس این گزارش، استانداردسازی تولید «سمنو» از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی در این باره گفت: سمنو، محصول تولیدی شهر «درق» شهرستان جاجرم در این استان است و تلاش داریم تا با همکاری دستگاه های مختلف، برای استانداردسازی این محصول اقدام شود.

مجید درخشانی اظهار داشت: فروش و عرضه سمنو در فروشگاه های زنجیره ای و یا آستان قدس،  از برنامه های ما پس از استانداردسازی این محصول غذایی است.  

پخت سمنو در خراسان شمالی و با تمرکز در شهر درق، با اجرای یک سری آداب و رسوم برگزار می‌شود که این امر موجب شده است پخت سمنو به عنوان یکی از آیین‌های معنوی استان به ثبت ملی برسد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

برچسب‌ها بجنورد صنعت و معدن اشتغال زایی شهرک های صنعتی خراسان شمالی کارگروه اشتغال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد صنعت و معدن اشتغال زایی شهرک های صنعتی خراسان شمالی کارگروه اشتغال بجنورد صنعت و معدن اشتغال زایی شهرک های صنعتی خراسان شمالی کارگروه اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۷ تهران گفت: در حاشیه مسیل باختر، فضای بی دفاع شهری به متراژ بالا وجود داشت که معضلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده بود از همین رو با برنامه ریزی این مکان به گلخانه و شهربازی تبدیل شد.

صفر علی محمد با تاکید بر استمرار اجرای طرح جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها برای جلوگیری از حضور مجدد افراد آسیب‌پذیر در این محل افزود: نظارت و پایش مستمر فضا‌ها و نقاط پاکسازی‌شده از معتادان، کارتن‌خواب‌ها، متکدیان و کودکان کار همواره در دستور کار قرار دارد.

شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۷ افزود: همچنین با نصب صندلی، کاشت گونه‌های گیاهی و نورپردازی تلاش کردیم محلی در خیابان اجاره دار تقاطع پلیس برای تجمع کارگران فصلی ایجاد و ساماندهی کنیم.

دیگر خبرها

  • واکاوی مشکلات نواحی مینودر، مهدیه و شهیدبهشتی در شورای شهر قزوین
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران