Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فرمانده‌کل نیروهای مسلح عراق با تایید محدود شدن تحرکات زمینی و هوایی ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی ایالات متحده در عراق گفت: سردار سلیمانی مهمان عراق بود و توجیهات آمریکا درباره اقدام احمقانه‌اش غیرمنطقی است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عبدالکریم خلف»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز دوشنبه اعلام کرد که تحرکات زمینی و هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده در عراق محدود شده است و به آنها اجازه حرکت داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، سرلشکر خلف در اظهاراتی رادیویی گفت: «تحرکات زمینی و هوایی ائتلاف بین المللی را محدود کردیم و به آنها اجازه حرکت نمی‌دهیم. حملات اخیر آمریکا حماقتی است که سکوت در برابر آن ممکن نیست.»

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: «سلیمانی مهمان عراق بود و حضورش در عراق به عراق مربوط می‌شود. اجازه حمله به او وجود نداشت. آمریکایی‌ها به طور خودسرانه و بدون اطلاع فرماندهی کل نیروهای مسلح دست به این کار زدند و توجیهاتی که در این خصوص می‌آورند، غیرمنطقی است.

سرلشکر خلف با تاکید بر اینکه تلاش‌ها برای فراهم کردن ساز و کار اخراج نظامیان بیگانه از عراق گفت: «ائتلاف بین المللی برای آموزش، تسلیح و فعالیت های مستشاری در عراق می ماند و نیروهای رزمی آن اخراج خواهند شد.»

آمریکا بامداد روز جمعه طی حمله پهپادی به خودروی حامل ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشد الشعبی و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، دو شخصیت یاد شده را به همراه 8 نفر دیگر از همرزمانشان به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی عبدالمهدی عراق نیروهای آمریکایی ائتلاف بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین المللی ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین المللی به ویژه مهم است که روابط بین نیروهای مسلح دو کشور پویایی بالایی داشته باشد و به روندهای زمان پاسخ دهد. تعامل ما برای ثبات استراتژیک در این سیاره مهم است.

به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر دفاع چین همچنین گفت، به دنبال گفت‌وگو درباره مهمترین مسائل بین المللی با همتای روسی خود است.

این نخستین دیدار رو در رو بین وزرای دفاع چین و روسیه پس از انتصاب دونگ جون در این سمت است.

۳۱ مارس ۲۰۲۴، این دو از طریق ویدئوکنفرانس و به ابتکارعمل طرف چینی صحبت کرده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت