Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از مشهد، وقتی فهمیدند که قرار است به همراه کاروانی عازم مشهد شوند ، هرگز باور نمی‌کردند که تنها آرزوی دیرینه شان ، به حقیقت تبدیل شده باشد .

اما اکنون آنها زائر امام رضا(ع) هستند و پا به شهری گذاشته اند که قلب های زیادی برای دیدارش می تپد . به نزدیکی حرم رضوی که می رسند نفس ها در سینه حبس است و آنگونه که از نگاه های‌شان می توان فهمید هنوز نیز باور ندارند که گنبد طلا و گلدسته و رقص کبوترها بر دور آن در مقابل چشمان‌شان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی می ترسند و باخود در فکر فرو می روند که شاید در خیال به این سفر آسمانی آمده اند و نکند تمامی این احساسات ناب، در خواب باشد. تا اینکه از ایستگاه بازرسی حرم می گذرند و حالا دیگر وارد بهشت ،شهر مشهد شده اند.

پیش از آن فقط ایوان طلا را در تلویزیون دیده  و حال و هوای حرم امام رضا(ع) را از دیگران شنیده بودند اما اکنون همه آن گفته ها و دیده ها حقیقتی پیش رویشان است و چشم ها از آنچه که می بینند اشک شوق می‌ریزد، همگی زیر لب ذکر یا رضا می گویند و دعای اذن ورود به حریم رضوی را زمزمه می کنند. بعد از آن گویی پناهگاه تازه ای پیدا کرده اند زیرا با بی صبری تمام راهی خانه دل های خسته می شوند تا وجودشان را به دریای آرامش حضرت دوست بسپارند.

این داستان حکایت زائر اولی هایی است که از شهر بندرعباس توسط صندوق"بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر" چند روزی مهمان شهر امام مهربانی هاهستند و برای جویا شدن از حال وهوای آنها به سراغشان رفتیم .

مشهد شهری، با حال و هوای عجیب

سحر، زنی 55 ساله است که همیشه آرزوی دیدن حرم امام رضا (ع) را داشته و از روستای رودخانه استان هرمزگان به مشهد آمده است. وی در ابتدا می گوید: خوشحالم از اینکه حرم امام رضا (ع) را از نزدیک می بینم. حال و هوای اینجا بسیار عجیب و خاص است و امیدوارم هر آدمی که مثل من حسرت سفر به مشهد را در دل دارد هرچه زودتر آرزویش برآورده شود.

وی ادامه می دهد: همسرم از کار افتادگی دارد و ما عضو بیمه روستایی هستیم و این بیمه از خیلی لحاظ به ما کمک می کند و اکنون بعد از گذشت 5 سال عضویت در بیمه روستایی  به مشهد آمده ایم و از این سازمان برای فراهم آوردن این سفر سپاسگزارم . 

سحر می گوید: هرگز باور نداشتم که روزی به مشهد سفر کنم و صدای نقاره های حرم را از نزدیک بشنوم واین اتفاق برای من بسیار امید بخش است.

50 سال در آرزوی دیدار بودم 

در ادامه مردی که خودش را علی معرفی می کند و کنار سقا خانه حرم ایستاده است و همچنان در حال ذکر گفتن است راجب حس و حالش هنگامی که برای اولین‌بار ، بارگاه رضوی را دید به ما اینگونه می گوید: 50 سال بود آرزوی دیدار چنین لحظه ای را داشتم. هم خودم و هم خانواده ام دوست داشتیم تا همگی به این سفر بیاییم اما به ما اعلام کردند که از هر خانواده فقط باید یکنفر عازم مشهد شود . بازهم جای شکرش باقی است و از اینکه امام رضا(ع) بعد از50 سال بنده را طلبید تا به پابوسش بیایم در پوست خودم نمی گنجم.

وی همینطور که به گنبد خیره شده است گریه کنان به صحبت هایش اضافه می کند: خانواده ام منتظر هستند تا از حال وهوای اینجا برایشان تعریف کنم و خودم نیز هرگز حضورم در این مکان پر از آرامش را باور ندارم.

علی با اشاره به اینکه سازمان بیمه روستایی باعث رسیدن او به این آرزو شده است می گوید: بیمه روستایی برای ، من و همه روستایی ها که دستشان به هیچ کجا بند نیست بسیار خوب است و در واقع یک امید به آینده ای برای خود ما و فرزندانمان است.

احساس من بی حساب است

پیرمرد دیگری که آن هم مثل علی زائر اولی است  در کنار او می گوید: اولین بارم است که پا به مشهد می گذارم و احساسم بی حساب است .

وی ادامه می دهد: خدا می داند چه قدر دوست داشتم تا ایوان طلا و حس وحال اینجا را از نزدیک ببینم و حالا این لطف توسط سازمان بیمه روستایی نصیبم شده.

این پیرمرد بیان می کند: از بیمه روستایی راضی هستم اما از آنها می‌خواهم خدماتش را برای ما روستاییان در زمینه درمان و دارو بیشتر کند. همسرم بیمار است و باید ماهی یکبار به یزد بروم و در آنجا نیز باید هزینه های زیادی را متقبل شوم.

در ادامه معصومه سالاری کارگزار صندوق بیمه روستایی ضمن توضیح از بیمه روستایی می افزاید: این بیمه ، شامل بیمه عشایری و بازنشستگی و مستمری هست و سهم آورده روستایی 30 درصد می باشد و 70 درصد دیگر را دولت واریز می کند که سالی یکبار است .

وی تصریح می کند: هدف از این بیمه آینده نگری روستاییان کشاورز است تا دغدغه معیشت خود را نداشته باشند.

این کارگزار بیمه روستایی در خصوص فراهم آوردن سفر مشهد برای روستاییان می گوید: در بین کشاورزان و روستایی ها هستند افرادی که سن بالایی دارند و هنوز به مشهد نیامده اند و آرزو داشتند تا حرم امام هشتم را از نزدیک ببینند اما به دلیل درآمدهای پایین این امکان برای آنها فراهم نبود و سازمان بیمه روستایی این شرایط را برایشان به وجود آورد.

گزارش از : نگار طاهونچی 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خانواده دولت مشهد کشاورزان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت توجه به خودشفقتی در چیست؟

یک روان‌شناس گفت: در دنیای امروز به آسانی گرفتار انتقاد از خود و سرزنش خود هنگام اشتباه یا ناکامی می‌شویم، اما چه می‌شود، اگر به جای این سختی، با خودمان مهربان باشیم و با شفقت به خودمان نگاه کنیم؟ اینجاست که مفهوم خودشفقت معنا پیدا می‌کند.

سارا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خودشفقت به معنای رفتار دوستانه و درک‌کننده با خودمان در لحظات سختی و چالش است؛ این به معنای نادیده گرفتن اشتباهات یا ضعف‌هایمان نیست، بلکه به معنای پذیرش آنها به عنوان بخشی از تجربه انسانی و ارائه حمایت و تشویق به خودمان برای حرکت به جلو است.

وی افزود: تفاوت های ظریفی بین خود شفقت، عزت نفس و خودباوری وجود دارد؛ عزت نفس به ارزیابی کلی شما از خودتان اشاره دارد و احساسی است که شما در مورد ارزش و لیاقت خود دارید؛ خودباوری به این معنا است که شما به توانایی‌های خود برای رسیدن به اهدافتان و غلبه بر سختی‌ها ایمان دارید، اما «خود شفقت» به مهربانی و درک شما نسبت به خود، به خصوص در زمان‌های سختی گفته می‌شود.

مدیرعامل انجمن صنفی مراکز مشاوره و روان‌شناسی استان اصفهان بیان کرد: در واقع «خود شفقت» به معنای بخشش خود برای اشتباهاتتان، پذیرش نقص‌هایتان و مراقبت از خودتان در سطح عاطفی است، از این رو خود شفقت به شما کمک می‌کند تا با احساسات دشوار کنار بیایید، تاب‌آوری خود را افزایش دهید و روابط سالم‌تری ایجاد کنید.

وی اضافه کرد: خودشفقت‌ورزی بر سه عنصر اصلی «مهربانی با خود»، «انسانیت مشترک» و «ذهن‌آگاهی» بنا شده است؛ مهربانی با خود به این معنی است که با خودتان همان طور که با یک دوست رفتار می‌کنید، رفتار کنید؛ این شامل صحبت‌های مثبت با خود، بخشش اشتباهات خود و مراقبت از نیازهای عاطفی و جسمی خود می‌شود.

محمدی گفت: انسانیت مشترک به این معنی است که به یاد داشته باشید که همه انسان‌ها اشتباه می‌کنند و رنج می‌برند، این به شما کمک می‌کند تا احساس شرم و انزوا را که ممکن است در زمان‌های سخت تجربه کنید، کاهش دهید.

وی افزود: همچنین ذهن‌آگاهی به این معنی است که توجه خود را به لحظه حال معطوف کنید و افکار و احساسات خود را بدون قضاوت مشاهده کنید و این امر موجب می‌شود تا از خود انتقادی و افکار منفی خود آگاه شوید و با آنها مقابله کنید.

این روان‌شناس در خصوص راه‌های افزایش خودشفقت‌ورزی بیان کرد: به جای تمرکز بر نقاط ضعف و اشتباهات خود، بر نقاط قوت و دستاوردهای خود تمرکز کنید؛ وقتی مرتکب اشتباه می‌شوید، خود را ببخشید و به جای سرزنش خود، از آن درس بگیرید، همچنین به نیازهای جسمی و عاطفی خود مانند خواب کافی، تغذیه سالم و ورزش منظم توجه کنید، بنابراین اجازه دهید احساساتتان را تجربه کنید، بدون اینکه آنها را سرکوب یا قضاوت کنید.

وی ادامه داد: تکنیک‌هایی مانند مدیتیشن و یوگا می‌توانند به شما کمک کنند تا ذهن‌آگاهی خود را افزایش دهید؛ اگر برای تمرین خودشفقت‌ورزی به تنهایی مشکل دارید، صحبت با یک دوست یا درمانگر حامی می‌تواند مفید باشد؛ لازم به ذکر است که هیچکس کامل نیست، همه ما اشتباه می‌کنیم و به زمان برای یادگیری و رشد از تجربیاتمان نیاز داریم.

محمدی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده اند که خودشفقت می تواند موجب کاهش سطح استرس و اضطراب شود و به ما کمک می کند تا با چالش ها و مشکلات زندگی بهتر کنار بیاییم، بنابراین زمانی که با خودمان مهربان هستیم، با دیگران نیز مهربان تر خواهیم بود.

کد خبر 749559

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه به خودشفقتی در چیست؟
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا«ع» مشهد (عکس)
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی