Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@10:50:34 GMT

تمام اعتبارات دولتی باید تا پایان سال جذب شود

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۹۵۱۹

تمام اعتبارات دولتی باید تا پایان سال جذب شود

ایسنا/فارس معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری فارس تاکید کرد که مدیران ادارات، تاپایان امسال موظف به جذب اعتبارات دولتی هستند.

ظفر افشون دوشنبه ۱۶ دی در پنجمین کارگروه اشتغال استان فارس که با حضورمدیران و دستگاه‌های مرتبط با حوزه کار و اشتغال، مدیران بانک‌ها، صنعت و معدن وفعالان اقتصادی برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات جدی کشور موضوع بیکاری و ایجاد اشتغال است و با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و نیز ریاست جمهوری مبنی بر موضوع ایجاد اشتغال، لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی با جدیت دراین راستا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درفرصت باقیمانده تا پایان سال بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به کارسازی تسهیلات بانکی و ارائه به متقاضیان اقدامات لازم را به عمل آورند.

افشون گفت: خدمت به مردم ورفع گرفتاری‌های معیشتی ورفاهی به خصوص در فضای جنگ اقتصاد تحمیلی یک ضرورت است و دولت مجدانه درتلاش است علی‌رغم تحریم‌ها و فشارهای موجود از همه ابزار و امکانات خود برای عبور از مراحل بحرانی اقتصادی استفاده کند.

او همچنین تاکید کرد: نباید هیچ ریالی از اعتبارات تخیص یافته دولتی برای ایجاد اشتغال به هدررود.

افشون خاطرنشان کرد: یکی ازملاک‌های مهم مجموعه استانداری فارس ارزیابی مدیران ایجاد اشتغال می باشد و امیدواریم که مدیران دستگاه‌های اجرایی به توانند با ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در ارزیابی‌ها سربلند باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دستگاه های اجرایی فارس جذب اعتبارات استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عوامل موثر در شاخص بهره وری نیروی کار آموزش و تخصص گرایی است که هم در استخدام نیروها و هم به کارگیری نیروهای جدید سعی شده تا شرایط بهتری را در استان شاهد باشیم.

وی به نرخ شهرنشینی نیز در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: نرخ شهرنشینی در اردبیل ۶۸ درصد است و در نقطه مقابل نرخ روستانشینی نیز به کمتر از ۳۲ درصد رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ضرورت توجه به عمران و آبادانی روستاها و آبادی ها را برای کاهش جابجایی و مهاجرت روستانشینان به شهرها یادآور شد و بیان کرد: در توزیع اعتبارات سعی شده تا مناق محروم و کمتر توسعه یافته در اولویت اصلی باشند.

شایقی گفت: در توزیع اعتبارات استانی فراتر از شاخص جمعیت شاخص محرومیت، جمعیت بیکار، فاصله از مرکز استان و روستاهای بالای ۲۰۰ نفر ساکن در کانون توجه قرار گرفته تا براساس این شاخصه ها ضریب توزیع اعتبارات را شاهد باشیم

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۴۵ میلیارد تومان اعتبار استان براساس ۱۴ شاخص توزیع شد تا بخشی از محرومیت ها در مناطق روستایی و محروم استان رفع شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در رشد اقتصادی نیز وضعیتی به مراتب بهتر از میانگین کشوری دارد به طوری که رشد اقتصادی کشور ۳.۳ درصد و استان اردبیل ۳.۷ درصد اعلام شده است.

شایقی افزود: نرخ بیکاری در این استان ۱۲.۹ درصد تعیین شده و در فصول مختلف سال نیز این نرخ متغیر است.

وی گفت: در برخی از فصول سال نرخ بیکاری استان تک رقمی شده و قطعا امسال با راه اندازی واحدهای تولیدی جدید و اشتغال ایجاد شده در سال جهش تولید با مشارکت مردم امیدواریم این نرخ تعدیل شود.

کد خبر 6095544

دیگر خبرها

  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال