Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ برخی میدان‌دار بودند، بلند شعار می‌دادند و مردم تکرار می‌کردند، تا اینکه به شریان اصلی جمعیت در خیابان انقلاب بپیوندند؛ «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سقای حسین(ع) سید و سالار نیامد، علمدار نیامد، علمدار نیامد»، «این گل پرپر از کجا آمده، از سفر کرب و بلا آمده»، «این گل پرپر ماست، هدیه به رهبر ماست»، «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا»، «حرف ما یک‌کلام، انتقام والسلام»، اما یک شعار بیش از همه شنیده می‌شد؛ «مرگ بر آمریکا».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایکنا؛ قرارمان صبح اول وقت بود. آن زمان که آفتاب تازه طلوع کرده و باید خودمان را به جمعیت حاضر در خیابان‌ها برسانیم. متروی تهران به سمت انقلاب، همان اولین ساعات صبح که هنوز آفتاب نزده، مملو از جمعیت و زنان و مردان پیر و جوانی است که می‌خواهند به مراسم تشییع سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان او برسند. به انقلاب نرسیده‌ایم؛ خیلی قبل‌تر، در ایستگاه‌های بین راه که کیلومتر‌ها با انقلاب فاصله دارد، متصدیان از بلندگوی مترو اعلام می‌کنند: «از خانم‌ها و آقایان تقاضا می‌کنیم از مترو خارج شوند و پیاده به سمت مراسم حرکت کنند». ساعت ۷:۱۰ دقیقه صبح است. سیل جمعیت در گیت‌های ورودی مترو و سکو‌های قطار اجازه هیچ حرکتی را نمی‌دهد. قطار‌ها هم می‌آیند و می‌روند، آهسته و پیوسته؛ اما همگی پر از جمعیت است و درب‌ها که باز می‌شود، به جای آنکه چند مسافر منتظر مانده بر روی سکو را در خود جای دهد و با خود ببرد، آدم است که به محض باز شدن درب به بیرون سرریز می‌کند و مسافران داخل قطار ترجیح می‌دهند پای پیاده به خیابان بروند و این مسیر را تا انقلاب بدون هیچ وسیله‌ای طی کنند. مردم حاضر در سکو‌های قطار همچنان امید دارند قطاری بیاید، جا داشته باشد و آن‌ها را با خود ببرد و برساند به مراسم نماز و تشییع پیکر پاک شهدا. اینجا ایستگاه میدان امام حسین(ع) است.
با هر زحمتی بود خود را به اطراف دانشگاه تهران رساندیم. باورکردنی نیست. مردم شانه‌به‌شانه ایستاده‌اند؛ زن و مرد؛ ازدحام زیاد است. خیلی‌ها با بچه‌های کوچک و خردسال آمده‌اند، اما اکثریت مراقب‌ هستند، مراقب زن‌ها و بچه‌ها، می‌گویند حاج قاسم هم راضی نیست زن‌ها و بچه‌ها اذیت شوند. برخی آقایان راه را برای عبور و مرور راحت‌تر زنان و دختران باز می‌کنند. ساعت نزدیک ۸ صبح است. سخنرانی‌های پیش از نماز آغاز شده، با هر صدایی از هر کدام از سخنران‌ها، موجی از فریاد‌ها بلند می‌شود، با بغض و خشم فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.   نوبت به سخنرانی دختر حاج قاسم می‌رسد. مردم حاضر در اطراف خیابان انقلاب ایستاده‌اند و به دلیل ازدحام و شلوغی بیش از حد، امیدی به رسیدن به صفوف نماز  ندارند و از خواندن نماز پشت سر ولی‌فقیه ناامیدند و یکدیگر را به سکوت دعوت می‌کنند. بلندگو‌هایی در میدان انقلاب تعبیه شده تا صدای سخنرانان به گوش مردم حاضر در خیابان‌ها برسد. بلندگوها صدای زینب، دختر شهیدحاج قاسم سلیمانی را پخش می‌کنند؛ «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ، مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیه ...»، صدای هق‌هق و گریه مردم بلند می‌شود. جمعیت همراه با موجی به این طرف و آن طرف می‌رود. هنوز نماز خوانده نشده و مراسم تشییع در خیابان آغاز نشده است. مردم آرام ایستاده‌اند، عکس‌هایی از حاج قاسم در دست دارند و چشم‌هایشان از گریه سرخ است.
کم‌کم خیابان‌های اطراف انقلاب پر می‌شود از مردان و زنان و خانواده‌هایی که آمده‌اند برای وداع. برخی می‌دوند که به نماز برسند. خیابان ۱۶ آذر متصل به صفوف نماز محوطه داخل دانشگاه تهران است. اقامه نماز بر پیکر شهدای حادثه تروریستی سحرگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه توسط رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود. می‌رسند به این عبارت «اللهم انا لانعلم منه الا خیرا، اللهم انا لانعلم منه الا خیرا ...»، رهبری این اذکار را با بغض و گریه قرائت می‌کنند، صدای گریه و ناله‌های مردم هم بلند می‌شود. اتمام نماز همزمان است با باز شدن درهای دانشگاه و خروج جمعیت حاضر در محوطه پردیس مرکزی دانشگاه تهران و پیوستن آن‌ها به سیل جمعیت حاضر در خیابان‌ها. همه آماده‌اند برای تشییع پیکر‌های مطهر شهدا در خیابان انقلاب به سمت آزادی.
«مرگ بر آمریکا»؛ شعار مشترک گروه‌های مردم
اقیانوسی از جمعیت در خیابان‌هاست. حرکت آهسته انجام می‌شود. مردم شعار‌هایی را زمزمه می‌کنند. برخی میدان‌دارند و شعار‌ها را بلند می‌گویند و مردم تکرار می‌کنند تا به شریان اصلی جمعیت در خیابان انقلاب بپیوندند؛ «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سقای حسین(ع) سید و سالار نیامد، علمدار نیامد، علمدار نیامد»، «این گل پرپر از کجا آمده، از سفر کرب و بلا آمده»، «این گل پرپر ماست، هدیه به رهبر ماست»، «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا»، «حرف ما یک‌کلام، انتقام والسلام».   در هر کدام از خیابان‌های اطراف دانشگاه جمعیت بی‌شماری به چشم می‌خورد. رفت‌وآمد‌ها به سختی انجام می‌شود. خیابان ۱۶ آذر، خیابان قدس، خیابان وصال و ...، هر کجا رفتیم، بیش از هر شعاری، یک شعار بیش از همه شنیده می‌شد؛ «مرگ بر آمریکا». جمعیت آن‌قدر زیاد است که تقریبا مردم حاضر در خیابان‌های اطراف برای تشییع و همراهی ماشین حامل پیکر‌های مطهر شهدا، از حضور در کنار پیکر‌ها و مشاهده آن از نزدیک ناامید شده‌اند. اما با قدرت فریاد‌ها را سر می‌دهند. انگار نه فقط برای تشییع، بلکه آمده‌اند بیم‌ها و امیدهایشان را کنار بگذارند و هر چه فریاد دارند بر سر آمریکا بکشند.

نماز که خوانده شد و تشییع هم به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود، اما جمعیت مردمی است که همچنان به خیل جمعیت افزوده می‌شود. به اطراف میدان انقلاب رسیده‌ایم. خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در سکو‌هایی تعبیه‌ شده در اطراف میدان در حال گزارش‌دهی به رسانه‌های خود هستند. خبرنگار یکی از رسانه‌های اروپایی با ادبیاتی انگلیسی مدام می‌گوید: «این جمعیت و ازدحام چندکیلومتری باورنکردنی است». بر خلاف همه مراسم‌ و راهپیمایی‌های چندصد هزار نفری که به مناسبت‌های مختلف شاهد بوده‌ایم، رسانه‌ها و خبرنگار‌ها در این مراسم کمتر به دنبال چهره‌های آشنا، مسئولان، هنرمندان و ... می‌گردند، گویی شگفتی حضور پرشور مردم، برای آن‌ها ارزشمندتر بود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دانشگاه تهران سردار سلیمانی تشییع قاسم سلیمانی مرگ بر آمریکا حضور میلیونی وداع با سردار حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی علوی مقدم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خلیل آباد ضمن گرامیداشت هفته معلم و نیز تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: امروز در تناقضی آشکار در دانشگاه‌های آمریکا بدون این که جوانان آزادی خواه و مدافع فلسطین و آرمان فلسطین سلاح سرد و گرمی داشته باشند زن و مردش را به خاک و خون کشیدند.

وی با بیان اینکه بعضی از سلبریتی های نان به نرخ روز خور و شبکه‌های معاند فریاد، زن زندگی آزادی صدایی از آنان شنیده نمی‌شود، افزود: همین جا مردم شریف خلیل آباد ضمن حمایت از دانشجویان آزادی خواه آمریکایی بار دیگر حمایت قاطع خودشان را از فلسطین و محور مقاومت اعلام کرده و یقین داریم با نصرت الهی به زودی زود طبق وعده‌ای که امام (ره) دادند اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد.

علوی مقدم گفت: بعضی از سلبریتی های معلوم الحال با حمایت و همراهی شبکه‌های معاند که آتش بیار معرکه بودند چقدر علیه این نظام و انقلاب کار کردند و با دستگاه‌های دروغ پراکنی بی بی سی و اینترنشنال علیه این انقلاب لجن پراکنی کردند ولی امروز شاهد بیداری اسلامی همه اقشار در دنیا هستیم.

وی بیداری دانشگاه‌های مختلف کشورهای غربی به خصوص آمریکا که چهره واقعی سردمداران ظالم این کشور را در زمینه آزادی بیان و دموکراسی و مردم داری بیش از پیش به جهانیان نشان داد، گفت: در سال‌های اخیر بعضی از عناصر خود فروخته در داخل همین کشور با حمایت همین آمریکا و اسرائیل به بهانه زن زندگی آزادی، عده‌ای از جوانان و نیروهای مظلوم بسیجی، سپاهی و نظامی و انتظامی حتی بعضی از مردمی که ظاهر متشرع داشتند را با سلاح سرد و گرم به خاک و خون کشیدند که نظام اسلامی با دیده رأفت با آنها برخورد کرد.

امام جمعه موقت خلیل آباد در ادامه خطبه‌های نماز جمعه به بحث بی حجابی و اقدامات نیروی انتظامی در این راستا پرداخت و اظهار کرد: به نظر من مهم‌ترین نشانه‌های دین داری و شعائر دینی حجاب است و لذا دشمن به این یقین رسیده برای این که خانواده را مورد هجمه و حمله قرار دهد باید زن که محور خانه است را بزند و تنها راه آن زدن حجاب زن در جامعه است.

وی افزود: طرح نور با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری است و حمایت قاطع خودمان را از این عزیزان اعلام می‌کنیم.

وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه به وعده صادق و سیلی که به رژیم صهیونیستی داده شد اظهار کرد: آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند لذا از همین جا از این سنگر مقدس نماز جمعه اعلام می‌کنیم اگر مجدد بخواهند نگاهی به ایران و خاک ایران داشته باشند، با دم شیر بازی کرده و به فرمایش رهبری انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و فرزندان غیور این مرز و بوم تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهند کرد.

کد خبر 6095739

دیگر خبرها

  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • فعال اصولگرا: نماز خواندن پشت صدیقی باطل است!