Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مهدی آرتیمانی معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان گفت: امسال۳۴ میلیارد تومان اعتبارازمحل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان همدان مصوب شده است. 

او افزود: استان همدان به لحاظ موقعیت وشرایط اقلیمی خاص وکوهستانی بودن دارای منابع آبی محدود است و به همین منظور جهت جلوگیری از هدر رفت آب‌های سطحی اجرای گسترده طرح‌های آبخیزداری در استان یک ضرورت انکار ناپذیراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرتیمانی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این میزان اعتبار در طرح های  آبخیزداری ۲۴ حوزه استان در ۱۰ شهرستان اجرایی می‌شود.

او افزود: جذب اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در استان برای اجرای طرح‌های کنترل سیلاب، تغذیه آب‌های زیر زمینی، مدیریت سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک، اصلاح و احیای مراتع بوده است تا آسیب‌های حوادث طبیعی، نگرانی ساکنان منطقه از بیابان زایی و بروز خسارت ناشی از سیل وکم آبی کاهش یابد.

آرتیمانی بیان کرد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری بیش از ۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت استحصال رواناب‌های سطحی استان افزوده می‌شود.

او گفت: مناطقی که بیشتر با بحران آب وپیامد‌های ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان داری فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و آبادانی منطقه و پیشگیری از تشدید عوارض ناشی از بحران کم آبی می‌تواند باشد.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی همدان افزود: بیشترطرح‌های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در استان تکمیل شدو تعدادی نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسؤول هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری را، کمک به پایداری مشاغل، جلوگیری از مهاجرت مردم به شهر و توسعه و رونق کشاورزی عنوان کرد.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبخیزداری همدان منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قاطع طرح های پلیس در استان همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • اجرای قاطع طرح های پلیس در استان همدان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی