Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گویا وقوع بحران‌ها و مشکلات پی در پی در خوزستان به امری عادی تبدیل شده است. مسائلی مانند سیل و خشکسالی، آبگرفتگی خیابان‌ها و منازل، آتش سوزی تالاب‌ها و قطعی آب و برق که زمستان و تابستان نمی‌شناسد.

بارش باران در ۲۵ آذر ماه موجب به وجود آمدن بحرانی جدی در سطح شهر اهواز شد، که خسارات زیادی برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهار ۹۵ سیل، خسارت جبران ناپذیری به مردم شعیبیه وارد آورد. خسارتی که چندان مورد توجه مسئولین قرار نگرفت. اما زمستان ۹۷ و بهار ۹۸ سیل بیشتر مناطق خوزستان را فرا گرفت.

رئیس جمهور وعده پرداخت زیان وارد شده به کشاورزان را داد، اما این تعهد عملی نشد. در آن دوره مردم خوزستان با مسائلی همچون گرد و خاک و معضلات قطعی آب و برق دست و پنجه نرم می‌کردند، اما حسن روحانی سخت مشغول توسعه روابط دیپلماتیک با کشور‌های خلیج فارس بود.

در آن زمان علی کریمی، ستاره سابق فوتبال به عملکرد دولت در سیل ۹۵ در یکی از شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرد و این مسئله موجب سفر روحانی به خوزستان و دلجویی از مردم این استان شد.

با وجود اینکه عمده مسائل خوزستان در سال ۹۵ مربوط به گرد و خاک بود، رئیس جمهور تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب خوزستان از محل صندوق توسعه ملی و یا اعتبارات فاینانس را به مردم وعده داد و آن را هدیه این سفر به مردم همین استان عنوان کرد و قول داد که مشکلات آب و فاضلاب حل شوند.

اما پس از گذشت ۳ سال از این وعده، به گفته وزیر کشور اصلی‌ترین مشکل اهواز و شهر‌های پیرامون آن فاضلاب و نبود زیر ساخت‌های مناسب است که در سیل پیشین نیز تذکراتی به مدیران این استان داده شد. یک ماه پس از وعده حسن روحانی مبلغ ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح‌ها اختصاص یافت، اما مشکل فاضلاب همچنان گریبان مردم اهواز و کارون را گرفته است.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فاضلاب اهواز سیلاب و آبگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: رضوان مرادی فرزند جانباز ارتش مصطفی مرادی از اهواز توانست تندیس سومین جشنواره افتخار من در بخش خاطره صوتی و مکتوب را کسب نماید. 

سردار عبدالرضا میرحاجتی افزود: در سومین جشنواره افتخار من مجموعا شش هزار اثر شامل فیلم، دست‌نوشته، داستان و فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود. 

وی ادامه داد: استان خوزستان نیز در مجموع ۳۷۶ اثر را به این جشنواره ارسال کرده بود که در نهایت تندیس جشنواره در بخش خاطره صوتی و مکتوب به رضوان مرادی فرزند جانباز ارتش مصطفی مرادی رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • جدول لیگ برتر| همه چیز به کام استقلال؛ قعر در دست خوزستانی‌ها
  • توقف مدعیان قهرمانی به سود استقلال/ قعر در دست خوزستانی‌ها!
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم