Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن رحمتی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: اداره کل استاندارد با راه اندازی سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ امکان کسب اطلاع از اعتبار وضعیت پروانه صادر شده برای کالای مورد نظر را فراهم کرده است و شهروندان می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده در پایین علامت استاندارد بر روی کالا، از درستی و استاندارد بودن آن مطمئن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از ارسال این کد اگر از سازمان ملی استاندارد پیامکی با عنوان محل تولید محصول و سایر مشخصات ارسال شد این واحد تولیدی دارای پروانه علامت استاندارد است.
رحمتی اضافه کرد: اگر در جواب پیامک " این کد اشتباه است" دریافت شد این محصول استاندارد نیست.

وی بیان کرد: این سامانه به منظور جلوگیری از سو استفاده متخلفان و پیشگیری از درج نشان جعلی استاندارد بر روی کالاها، طراحی و راه اندازی شده تا نسبت به اصالت و اعتبار نشان استاندارد ملی ایران، اطمینان حاصل شود.

رحمتی تصریح کرد: هر روز شاهد فروش کالاهای مختلفی از سوی مراکز عرضه هستیم که در برخی مواقع امکان جعل استاندارد نیز از سوی تولیدکنندگان نیز وجود دارد.
وی یادآور شد: مصرف کنندگان با ارسال کد ۱۰ رقمی منحصر به فرد درج شده در زیر نشان استاندارد بسته‌بندی کالاها، از اطلاعاتی شامل نام فرآورده، تاریخ اعتبار پروانه استاندارد، نام واحد تولیدی، نام استان و شهرستان محل تولید، نوع استاندارد و وضعیت پروانه اطلاع پیدا می کنند.
سازمان ملی استاندارد ایران، تدوین‌کننده قوانین و قواعد مرتبط با استاندارد و اجراکننده و نظارت‌کننده بر آن‌هاست.
استانداردها بر حسب گستردگی دامنه تحت پوشش، دارای پنج سطح کارخانه‌ای، شرکتی یا جامعه‌ای، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی هستند.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد استاندارد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد استاندارد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه وبویراحمد استاندارد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مهرجو فرخی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بر اساس کارت هوشمند صادره برای ناوگان، یکهزار و ۷۵۱ دستگاه از انواع کامیون در استان کارت هوشمند ناوگان دریافت کردند.

وی بیان داشت: در حوزه حمل و نقل کالا یکهزار و ۹۹۷ راننده برای دریافت کارت هوشمند اقدام کردند.

فرخی تصریح کرد: یک میلیون و ۴۷۳ هزار تن کالا در سال گذشته، از این استان به مناطق مختلف کشور جابجا شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۹ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای جابه جا شده را شامل کلینکر سیمان، گندم، آب معدنی، آجر سفالی و محصولات کشاورزی عنوان کرد.

کد خبر 6092988

دیگر خبرها

  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است