Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@17:12:00 GMT

حاج قاسم! بگو با بغض سنگین دل‌هایمان چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۰۱۶۸۹

حاج قاسم! بگو با بغض سنگین دل‌هایمان چه کنیم؟

دنیایی از انتظار در دل بیقرار اقیانوس موج می زند مردم منتظر سرداری هستند که بی خوابی را برای خود خرید تا ما راحت بخوابیم، ترکش را به جان خرید تا ما امنیت داشته باشیم و در نهایت رفت تا زندگی و حیات طیبه را به ملت خود و ملت های منطقه هدیه کند.
نگاه های چشم انتظار تمامی ندارد و امروز لب ها فقط به یک نام باز می شود " حاج قاسم سلیمانی"؛ یکی پلاکاردی در دست گرفته که روی آن نوشته «ما هشتاد میلیون حاج قاسم هستیم»، راست می گوید حاج قاسم های آینده وطن در راهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محشر کبرایی شده است قم، گویی در  زمانه بعد از عاشورا هستیم، «مختار» می خواهیم تا خنکای قلبمان باشد، در پیاده روی اربعین در بحبوحه آتش داعش وقتی ایستاده و محکم قدم برمیداشتیم، در سرزمین ناامن عراق، پشت چند ملت به حاج قاسم گرم بود، هنوز مانده بفهمیم چه برسرمان آمده است، اربعین بدون حاجی، اربعین سختی است، اربعین سرشار از دلتنگی است.
داغ سنگین است، گویی مردم یتیم شده اند، گویی پدر رفته است، گویی برادر بزرگتر از میان ما رفته است، والله که آتش دل این مردم سرد نخواهد شد، جز با انتقامی که داغی سنگین تر بر قلب ساکنان کاخ سفید و ریاکاران سعودی و کودک کشهای صهیونیست بگذارد.
از نوزادان در کالسکه ها و آغوش مادران، تا کودکان خردسال، از نوجوانان گرفته تا جوانان و افراد کهنسال از ساعتی پیش خود را به محل وداع با سردار خوبی ها رسانده اند تا او را در مسیر بهشت، چند قدمی همراهی کنند.
صدای نوحه جانسوزی از دور و نزدیک ایستگاه های صلواتی به گوش می رسد بوی ملایم اسفند که از دود آه جمعیت تیره شده است مشامم را می نوازد ولی آنطرف صدای گریه دختری که گویا پدرش را از دست داده آرامشم را می خراشد.


چند دقیقه ای بود که به عکس سردار خیره شده است از او می پرسم از دیدنش سیر نشدی؟ می گوید: " چشمان مهربانش یک قطره ناسترده".
سردار دلها خاک وطن را از اهواز تا مشهد و تهران و قم را طواف می کند و کم کم راهی خانه مادری خود در دیار کریمان است.

یکی دیگر از این مردم می گوید: سردار عزیز تو یک تن هستی اما ضامن امنیت یک ملت بودی؛ یک جهان ممنتقت خواهند بود ای بزرگ سردار.
آنطرف تر مردی که برف خزان سر و رویش را سفید پوش کرده در ماتم عمیقی فرورفته و شانه هایش زود به زود به هم می لرزد با بغض فروخفته ای می گوید: هم حیاتش جریان ساز بود هم شهادتش دنیا را به حرکت در آورده است.

قم است دیگر، آشیانه اهل بیت(ع) است اینجا دلدادگان مکتب سیدالشهدا(ع) از هر قوم و ملیتی موج می زند، طلبه بحرینی می گوید: ببین چقدر اتحاد پرچم ایران و عراق زیباست؛ منتظریم روزی برسد که تمام کشورهای اسلامی اینگونه با یک دیگر متحد شوند تا بیگانگان جرئت تعرض و غارت منابع ملت های مسلمان را نداشته باشند.
 از یکی پرسیدم راز این همه محبوبیت چیست، گفت: مردم عاشقش هستند چون که یادآور لباس خاکی بسیجی های اول جنگ است، چون که فروتنی و تواضع را در عین اقتدار و قدرت دارد، سرداری رئوف و مهربان که بر دستان سربازش بوسه می زند.
اینجا از تمام ملیت ها، زبانها، کشورها فریاد خونخواهی و آزادگی تو رو فریاد می زنند.
تشییع پیکر مطهر شهید سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمش سرهنگ پاسدار شهید شهرود مظفری نیا و مراسم وداع با این دو شهید والامقام در استان قم  که قرار بود ساعت ۱۴ آغاز شد بدلیل ازدحام جمعیت و تاخیر در مراسم تهران، چند ساعت دیرتر از حرم مطهر به سوی مسجد مقدس جمکران در حدفاصل بلوار پیامبر اعظم(ص) قرار است انجام شود.
صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی و چندتن از همراهانشان پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. /

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی ایران و عراق دی ماه قم کاخ سفید مسلمان قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» سنگین‌ترین ضربه بر پیکره رژیم صهیونیستی بود
  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • طعنه سنگین هاشمی طبا به رئیسی و کابینه اش: دائما برای هم نوشابه باز می کنید، فکر می کنید روز عروسی تان است /مغرور به «روز عروسی» نباشید!
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!