Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح بهسازی و توسعه زیرساخت های شهری در فاز یک و۲ منطقه امیرآباد ۲ سال پیش با تخریب خیابان ها و معابر این منطقه از سوی شهرداری آبادان آغاز شد اما با گذشت ۲ سال این طرح به کندی پیش رفته و بعضا متوقف شده است.

تخریب زیرساخت های فاز یک و ۲ امیرآباد موجب بروز مشکلاتی برای تردد اهالی به ویژه در ایام بارندگی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهالی منطقه امیر آباد با گله‌مندی از وضعیت نابسامان این منطقه شهری بر این باوراند که این منطقه از نظر زیرساخت و خدمات شهری به روستا بیشتر شبیه است و مسوولان نتوانسته‌اند پروژه‌های عمرانی که از ۲ سال پیش آغاز شده را به پایان برسانند.

یکی از ساکنان این منطقه به خبرنگار ایرنا گفت: خیابانها، معابر و کوچه های امیرآباد تا ۲ سال قبل دارای پوشش مناسب و قابل قبولی از آسفالت بود و شهروندان نه تنها هیچگونه شکایتی از وضعیت معابر نداشتند بلکه رضایت کامل هم داشتند. همه خدمات شهری مانند آب، فاضلاب، برق، گاز و تلفن در منطقه وجود داشت و مشکلی در این زمینه نبود.

حسین شاهین‌نیا افزود: مشخص نسیت چرا سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری شهرداری آبادان اقدام به تخریب بی دلیل معابر نمود، این تخریب به حدی است که تردد اهالی به خانه ها را با مشکل مواجه کرده است و باعث خسارت و صدمه به خودروهای شهروندان شده است.

یکی دیگر از اهالی نیز گفت: تردد سالمندان و کودکان بطور کامل در فاز یک و ۲ امیر آباد غیر ممکن شده و با اندکی بارندگی، آبگرفتگی و هجوم آب باران به همراه فاضلاب به منازل، زندگی در این منطقه مختل می شود.

این شهروندان ساکن منطقه امیرآباد آبادان افزود: ساکنان این منطقه بعنوان اعضای جامعه شهروندی از فرماندار  آبادان انتظار دارند شرایط اسفناک این منطقه را سامان دهد.

وی اظهار داشت: در حالی که کشور و دولت با تحریم‌ و مشکلات مالی روبرو است و بسیاری از خیابان‌ها و معابر شهری آبادان نیاز به مرمت و نوسازی دارند چرا شهرداری اقدام به ویران کردن خیابان‌های فاز یک و ۲ امیرآباد کرده است.

موسی زاده‌جزیره ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف شهرداری آبادان در این خصوص گفت: چرا پس از گذشت ۲ سال از حفاری و تخریب معابر ، خیابانهای این منطقه  به حال خود رها شده اند و هیچگونه اقدامی حداقل برای برگرداندن به وضعیت قبل از سوی شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند صورت نمی گیرد.

یکی دیگر از اهالی فازیک امیرآباد اظهار داشت:از بین بردن زیرساخت‌های شهری در امیرآباد تاکنون نتیجه‌ای جز نارضایتی مردم و سلب اعتماد شهروندان نسبت به مسوولان محلی در پی نداشته است.

فرماندار آبادان هفته گذشته با طرح شکوائیه از دادستانی خواست با عاملان تخریب خیابان‌های فاز۱ و ۲ امیرآباد این شهر که مشکلات و خسارات زیادی به شهروندان در ۲ سال گذشته وارد کرده است برخورد کند.

سیدزین‌العابدین موسوی با تاکید بر شناسایی مسببان و تعقیب قضایی آنها در این رابطه افزود: از این پس دستگاه هایی که در انجام وظایف عمومی و خدمت به مردم طفره روند و باعث گرفتاری مردم شوند تخلف آنها از طریق دستگاه قضایی پیگیری جدی خواهد شد.

معاون زیربنایی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص گفت: طرح های عمرانی فاز یک و ۲ منطقه امیر آباد پس از موافقت‌نامه بین سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری آبادان آغاز شد اما پس از مدتی به دلیل ضعف مدیریتی متوقف شد.

موعود شمخانی افزود:پروژه‌های عمرانی در فاز ۲ امیرآباد در حال اجراست و ادامه پروژه فاز یک نیز از اواخر بهمن ماه سال جاری با انتخاب پیمانکار جدید از سر گرفته خواهد شد.

تلاش خبرنگار ایرنا به دلیل پاسخگو نبودن سرپرست شهرداری آبادان در این رابطه بی‌نتیجه ماند.

بیش از ۱۰۰ نفر از ساکنان فاز یک و ۲ امیرآباد آباد روز دوشنبه با امضاء توماری برطرف شدن مشکلات این منطقه را از فرماندار آبادان خواستار شدند.

بارندگی سیل آسای آذرماه که میزان آن حدود ۱۱۴ میلیمتر در آبادان ثبت شد موجب آبگرفتگی معابر مناطق مختلفی از این شهر از جمله معابر و منازل فاز یک و ۲ امیرآباد شد..

برچسب‌ها مناسب سازی معابر فرمانداری آبادان خوزستان شهرداری آبادان آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر فرمانداری آبادان خوزستان شهرداری آبادان آبادان مناسب سازی معابر فرمانداری آبادان خوزستان شهرداری آبادان آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: با توجه به فقر فضای سبز در منطقه ۲ شهرداری قم، در بودجه منطقه ردیفی برای تملک فضای سبز پیش‌بینی شده است.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ برای اولین سال بحث ردیف تملک فضای سبز در خود منطقه پیش بینی شده است، اظهار کرد: مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان برای تملک در یکی از محلات متراکم منطقه پیش بینی شده است.

وی افزود: تا پایان سال تلاش می‌کنیم تا در این منطقه که بافت متراکم و کمبود فضای سبز دارد، تملکاتی برای احداث بوستان شهری انجام دهیم.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی بوستان خانواده و مجموعه فرهنگی متناسب با آن در بلوار بنی فضل، خاطرنشان کرد: یکی از بوستان‌های جنگلی این منطقه در سال ۱۴۰۳ با تجهیز شدن به مبلمان شهری، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که برای این منظور نیز هفت میلیارد تومان پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: علاوه بر این در زمینه تکمیل فاز ۵ بوستان صداقت در دستور کار است، توسعه فضای سبز بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان ولایت و بوستان صبا و بوستان گل‌ها و فدک هم اقداماتی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بوستان‌های جنگلی بزرگی مانند بوستان جوان، معصومیه و رضوی در این منطقه وجود دارند، گفت: در بحث بوستان شهری به دلیل نبود زمین‌های ملی در سطح منطقه مشکل داریم، از همه اینها مهم‌تر نبود فضای لازم در مناطقی مثل خیابان مالک اشتر، خیابان ستاری و اطراف نبوت به سمت میدان توحید است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: منطقه دو بلوک‌های بزرگ شهری با جمعیت چند ده هزار نفری دارد که فضای سبزی در آن‌ها وجود ندارد و زمینی برای تملک و ساخت در آن نیست.

کد خبر 751145

دیگر خبرها

  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه