Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادر سه شهید گیلانی، شهادت سردار سپهبد سلیمانی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب خواند و فقدان حاج قاسم سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت و دعای صبر کرد. ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، شهادت مظلومانه سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی در جریان حمله‌ به خودرو حامل او و فرماندهان گروه حشدالشعبی عراق در نزدیک فرودگاه بغداد قلب هر انسان آزاده‌ و مومنی را به درد آورد و این داغی است که حرارت آن ریشه‌های دولتی همچون آمریکا را در منطقه خواهد سوزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم انقلاب بلافاصله پیامی صادر کردند و فرمودند که "انتقام سختی" در انتظار کسانی است که دست خود را به خون سردار رشید اسلام آغشته کردند همچنین ایشان در پیام خود گفتند سردار سلیمانی سال‌ها آرزوی شهادت داشت و همواره در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم مبارزه کرد و امروز هم به دست شقی‌ترین آحاد بشر کشته شد.

ملت عزادار و انقلابی نیز به محض شنیدن خبر شهادت این سردار بزرگ اسلام به خیابان‌ها آمدند و با حضور در راهپیمایی عزای این سردار و با سر دادن شعارهای «مرگ‌ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» خشم و انزجار خود را نسبت به اقدام تروریستی آمریکای جنایتکار نشان دادند.

رازهای رشادت و دلاوری سردار شهید قاسم سلیمانی به روایت اهل سنت ارومیهنخستین فیلم از آماده‌سازی آرامگاه ابدی شهید حاج‌قاسم سلیمانیصالحی‌امیری: امیدوارم همه از رهروان حقیقی شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم

در همین راستا با دوربین خبرگزاری تسنیم راهی گلزار شهدای پیربازار رشت و مزار شهیدان محمد، محمود و قدرت‌الله یوسفی شده و سپس برای دیدار با مادر بزرگوار، این  3 شهید عزیز به‌سمت منزل آنان حرکت کردیم تا با مادری که جوانان خود را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده در رابطه با حوادث اخیر گفت‌وگو و بیانات وی را نیز بشنویم.

شهیدان محمد، محمود و قدرت‌الله 3 شهید خانواده یوسفی هستند که به‌عنوان بسیجی در دوران دفاع مقدس به دفاع از میهن خویش پرداختند و در سال‌های 63، 64 و 65 در مناطق عملیاتی شلمچه، مریوان و اشنویه به مقام رفیع شهادت رسیدند.

مادر شهیدان یوسفی با اشاره به شهادت سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهادت ایشان برایم دردناک بود چون ایشان همواره انسانی دیندار بود و به اسلام و امام زمان(عج) نیز علاقه‌مند بود.

 کبری رضازاده با بیان اینکه من همیشه خدا را به حق بندگان مقربش قسم می‌دادم که انقلاب ما همیشه سربلند باشد افزود: خبر شهادت سردار سلیمانی را از تلویزیون شنیدم اما باور نکردم و بعد از مدتی متوجه شدم که حقیقت دارد و این چه مصیبت و داغی بود.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی انسان بزرگی بود که شهادت وی موجب تداوم انقلاب اسلامی و یاد شهیدان شد گفت: پس از شهادت ایشان، بسیاری از مردمی که آگاه بودند آگاهی‌شان بیشتر شد و حتی بسیاری از مردمی که آگاه نبوده و در خواب بودند نیز متوجه زشتی اعمال خود شدند.

این مادر در ادامه دست به دعا بلند کرد و برای خانواده‌های شهدا و سربلندی انقلاب دعا کرد و بیان داشت: شهدا مادر، زن و فرزند و خانواده خود را گذاشتند و به خاطر اسلام و حفظ دین و قرآن رفتند.

وی در پیامی به رهبر معظم انقلاب که این روزها با شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام روبه‌رو هستند گفت: خداوند به حق قرآن به رهبر معظم انقلاب صبر دهد و دشمنان ایشان را نابود کند؛ سردار سلیمانی نخستین عزیز و رزمنده‌ای نبود که ایشان از دست داد بلکه ایشان رزمندگان و خداپرستان زیادی را از دست دادند بنابراین خدا به حق قرآن به ایشان صبر دهد و پشت و پناهشان باشد.

در پایان نیز به اتاق این  3 شهید عزیز که قدمگاه رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ماه سال 1380 بوده و سرشار از خاطرات شیرین دیدار مرشد راه حق و رهبر جهان اسلام با خانواده این شهیدان والامقام است رفتیم.

تصاویر این 3 شهید عزیز، لباس‌ها و آثار به‌جا مانده از این شهیدان گلگون در این اتاق جمع آوری شده است اتاقی که سرشار از خاطرات نورانی است.

به گزارش تسنیم شهید قدرت‌الله یوسفی فرزند نخست این خانواده است که در چهارم فروردین سال 1339 در پیربازار از توابع رشت دیده به جهان گشود و در 7 مرداد سال 64 نیز در عملیات قادر در منطقه اشنویه به شهادت رسید.

شهید محمد یوسفی نیز در بهار سال 1347 متولد شد و در اواخر سال 63 به شهادت رسید همچنین شهید محمود یوسفی‌ نیز در سال 1349 به دنیا آمد و در سن 14 سالگی رهسپار جبهه شد و با توجه به اینکه 2 برادرش به شهادت رسیده بودند فرماندهان گردان‌ها برای شرکت در عملیات به وی اجازه نمی‌دادند اما سرانجام در سال 1365 به شهادت رسید.

در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان گیلان در سال 1380، ایشان دیداری از خانواده شهیدان بزرگوار قدرت‌الله، محمود و محمد یوسفی در محله پیربازار رشت داشتند.

انتهای پیام/612/ح

R7877/P/S6,71/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام چهار شهید گمنام در استان کرمان تشییع و تدفین خواهند شد.

سرهنگ محمود مهدوی فرد عصر امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان از تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام خبر داد و افزود: ۲۳۱ نقطه از استان برای میزبانی از شهدای گمنام درخواست دارند.

وی بیان کرد: از هشت مکانی که سال گذشته مصوب شده بود، چون ساخت و ساز اولیه یادمان در سه نقطه انجام شده، پیکرهای مطهر شهدا در این نقاط تدفین می‌شوند که شامل کوهپایه کرمان، سیرجان و رفسنجان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۴۵ یادمان شهدای گمنام با ۳۲۲ شهید در استان کرمان وجود دارد.

همچنین محمدمهدی فداکار باستاندار کرمان در این جلسه اظهار کرد: مکان‌های عمومی مانند معراج شهدا، یادمان‌ها، ساختمان‌های بسیج در شهرستان‌ها که پاتوق اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده، ثبت ملی شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های اختصاصی، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور راویان برای جهاد تبیین، تبلیغات محیطی و تجلیل از پیشکسوتان و جانباران به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمان برگزار می‌شود.

استاندار کرمان همچنین از شهدای گمنام به‌عنوان عزیزان مردم نام برد و بر تکریم و احترام آنها تاکید کرد و ادامه داد: باید ابتدا یادمان شهدای گمنام ساخته شود و بعد شهید را دفن کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری