Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل جنبش النجباءعراق ضمن تاکید بر شکست آمریکا در تضعیف رابطه میان ایران و عراق، مصوبه الزام آور اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی از عراق را ثمره فوری خون شهدای جمعه مقاومت خواند .

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نصر الشمری» دبیر کل جنبش النجباء عراق تاکید کرد که خون شهید سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و یارانشان خیلی زود  به ثمر نشست و بزرگ‌ترین ثمره آن محو رژیم صهیونیستی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شخصیت عراقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المیادین با تاکید بر اینکه آمریکا در متزلزل ساختن رابطه عراق با متحد راهبردی خود ایران شکست خورد، گفت: «ایران متحدی راهبردی است که در دشواترین شرایط در کنار عراق بوده است در حالی که آمریکا سعی در منحرف کردن جامعه عراق را داشت.»

وی افزود: «خون سردار سلیمانی و المهندس همه نقشه‌های آمریکا علیه عراق را از بین برد و ما هیچ گاه  نسبت به رفتارهای آمریکا در عراق اطمینان خاطری نداشتیم».

الشمری گفت: «حضور آمریکا در عراق به عملیات نظامی ضد داعش و به طور کلی صحنه عراق آسیب می‌زند. از همین رو ما به جنگ علیه حضور نظامی آمریکا در عراق و در هر نقطه‌ای از منطقه که به آن دسترسی پیدا کنیم خواهیم رفت».

این مقام جنبش النجباء تاکید کرد: حمله آمریکا به الحشد الشعبی در نزدیکی مرز (حمله یک هفته پیش القائم) ساعت صفر آغاز جنگ علیه مقاومت بود، اما ما آماده مبارزه با آمریکا هستیم و شهادت بعضی از ما چیزی از این معادله را تغییر نمی‌دهد.»

الشمری با تاکید بر ضربه دردناک به آمریکا برای خونخواهی فرماندهان مقاومت، گفت: «امروز رهبران ارشد مقاومت عراق هم برای برگزاری نشستی آماده می‌شوند تا در آن جبهه یکپارچه  علیه حضور آمریکا در منطقه تشکیل شود.»

وی تاکید کرد: «رهبران ارشد مقاومت عراق طی امروز و فردا این نشست را برگزار و از تشکیل یک جبهه یکپارچه علیه موجودیت آمریکا خبر خواهند داد.»

دبیر کل جنبش النجباء گفت: «ما عراقی‌ها توانستیم نیروهای آمریکایی را در عراق متحمل تلفات سنگینی کنیم که آنها را به عقب نشینی واداشت و امروز نبرد به قلب کشورهای همپیمان واشنگتن در منطقه انتقال یافته است، کشورهایی که آمریکا را به حمله به ما تحریک می‌کنند.»

الشمری تصریح کرد: «اصطلاح تروریسم بین المللی درباره آمریکا صدق می‌کند که به منطقه ما آمد و آنجا را اشغال کرد. ما از سال ۲۰۰۳ با حزب الله و ایران ارتباط داریم و هیچ کسی از ما نخواست موضعی مثل آنها داشته باشیم.»

الشمری بر ضرورت تبدیل شدن گروه‌های مقاومت به یک سازمان واحد برای مقابله با آمریکا تاکید کرد و گفت: «ما به برخی مسائل صوری و پروتوکلی حساسیت نداریم، زیرا کیان اسلامی امتی واحد در اقصا نقاط کره زمین است.»

وی با تاکید بر اینکه خون‌خواهی شهدا برای آمریکا غیر قابل پیش‌بینی خواهد بود، گفت: «البته پاسخ به تجاوز آمریکا از روز یکشنبه با تصمیم پارلمان آغاز شد.»

دبیر کل جنبش النجباء گفت: «آنهایی که از توافقنامه امنیتی با واشنگتن حرف می‌زنند توهم دارند از این بعد دیگر توافقنامه ای در کار نیست.»

یک نظامی آمریکایی هم در عراق نمی‌ماند

وی تاکید کرد: «مصوبه دیروز پارلمان عراق الزام آور است و اجازه باقی ماندن یک سرباز آمریکایی را هم در عراق نمی‌دهد و آمریکا از تصمیم پارلمان در خصوص فیصله دادن به توافقنامه امنیتی نومید شده است.»

الشمری گفت: «ترامپ فقط می‌تواند تحریم‌هایی یکجانبه علیه عراق اعمال کند، آن هم اگر مجوز کنگره را به دست آورد که این هم کار دشواری است.

دبیر کل جنبش النجباء تاکید کرد: بغداد از واشنگتن درخواست ایجاد پایگاه نظامی نکرده بود و این اصولا نقض حاکمیت عراق است ترامپ چگونه درخواست بهای پایگاه نظامی می‌دهد که حاکمیت عراق را نقض کرده است و اصلا به درخواست بغداد نبوده که آن را ایجاد کرده است.

سفارت آمریکا در تیررس است

وی انتقام خونخواهی مقاومت را زلزله‌وار خواند و گفت: موشک‌ها بر سر آمریکایی‌ها فرود خواهد آمد. سفارت آمریکا در بغداد هم هدف بسیار بزرگی برای مقاومت خواهد بود، زیرا یک پایگاه نظامی و لانه جاسوسی و مرکز اطلاعاتی آمریکا و موساد است.

الشمری با اشاره به حضور هزاران تنفگدار دریایی آمریکا در سفارت آمریکا در بغداد، گفت: امروز حضور نظامی آمریکا در عراق در تیررس ماست. در عمرم شهادتی بدین سرعت مثمر ثمر ندیده بودم ثمره بزرگ خون شهدا زوال اسرائیل خواهد بود. ترامپ اگر از سوی اسرائیل و حکام سعودی تحریک نشده بود جرات چنین جنایتی را نداشت.

آمریکا بامداد روز جمعه طی حمله پهپادی به خودروی حامل ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشد الشعبی و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، دو شخصیت یاد شده را به همراه 8 نفر دیگر از همرزمانشان به شهادت رساندند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ثمر خون شهید سلیمانی النجباء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۳۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی

بین الملل تابناک: حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل، اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل، بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه، تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی و دیدار اسلامی با سفیر عربستان در تهران از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. 

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای از حمله موشکی به بندر نفتی «عسقلان» واقع در اراضی اشغالی خبر داد.

 مقاومت اسلامی عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد بندر نفتی عسقلان در اراضی اشغالی را با موشک پیشرفته کروز «ارقب» هدف قرار داده است.

همزمان سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) هم در بیانیه‌ای اعلام کرد سدیروت و مفلاسیم و برخی شهرک‌های صهیونیستی مجاور نوار غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است.

در پی این حمله، آژیر خطر در سدیروت و برخی شهرک‌های اطراف غزه به صدا درآمده است.

اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل

پایگاه خبری انصارالله گزارش داد که نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از فعال سازی مکانیسم بند دوم مرحله چهارم درگیری با رژیم صهیونیستی خبر داد.

طبق مفاد بند فوق کلیه شناورهای هر شرکت کشتیرانی بین المللی که کشتی‌هایش به بنادر رژیم صهیونیستی وارد شود در فهرست اهداف نیروهای مسلح یمن قرار گرفته و تردد آنها در محدوده عملیاتی نیروهای مسلح یمن ممنوع خواهد شد.

طبق بیانیه روز جمعه گذشته سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن مرحله چهارم تشدید نبرد با صهیونیست‌ها عبارت است از:

اول: هدف قرار دادن تمامی کشتی‌هایی که تصمیم ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل را نقض کنند و به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه و در هر منطقه‌ای که در دسترس ما باشد، حرکت کنند.

دوم: اجرای این امر از زمان اعلام این بیانیه شروع می‌شود.

سوم: اگر دشمن اسرائیلی قصد انجام عملیات نظامی در رفح را داشته باشد، نیروهای مسلح یمن تمامی کشتی‌های شرکت‌هایی را که مرتبط با بنادر فلسطین اشغالی از هر ملیتی باشند، تحریم همه جانبه خواهند کرد و از ورود تمامی کشتی‌های کشور مورد نظر به هر مقصدی جلوگیری خواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تاکید کردند که به یاری خداوند متعال و بر اساس حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان این امت، در آماده سازی برای مراحل گسترده‌تر و قوی‌تر از اجرای هیچ عملیاتی تا پایان جنگ و محاصره علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، دریغ نخواهند کرد.

تشدید عملیات اسرائیل در رفح در حالی انجام می‌شود که حماس موافقت خود را با پیشنهاد آتش بس اعلام کرده است. گرچه مقامات صهیونیست تاکنون نسبت به این موضوع به طور رسمی تعیین موضع نکرده‌اند، اما برخی منابع می‌گویند حماس با طرح تعدیل شده صلح مصر موافق کرده که مورد تأیید اسرائیل نیست.

بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه

به گفته مقامات واشنگتن، یک نظامی آمریکایی روز یکشنبه پس از سفر به روسیه، بازداشت شده است.

به گزارش "ان بی سی نیوز" مقامات آمریکایی افزودند که این نظامی که به نامش اشاره ای نشد ، در کره جنوبی مستقر و به تنهایی به روسیه سفر کرده بود.

آنها اعلام کردند که این سرباز متهم به سرقت از یک زن در کره جنوبی است.

ارتش آمریکا هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

روسیه تاکنون چندین شهروند آمریکایی را بازداشت کرده است.

در میان برجسته ترین شهروندان آمریکایی بازداشت شده در روسیه، می توان به ایوان گرشکویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال، که در مارس گذشته بازداشت شد، و پل ویلان تفنگدار سابق ارتش آمریکا که در سال ۲۰۱۸ دستگیر شد، اشاره کرد.

دولت آمریکا ادعا کرده که بازداشت گرشکویچ و ویلان غیرقانونی بوده است و آزادی آنها در اولویت امور دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا است.

تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی

۱۲سناتور جمهوریخواه آمریکایی دادگاه لاهه (ICC) را تهدید کرده اند که اگر این نهاد برای مقامات ارشد صهیونیستی حکم بازداشت صادر کند, واشنگتن دادگاه لاهه را تحریم خواهد کرد.

به گزارش "آناتولی", این نامه یک صفحه ای خطاب به کریم خان دادستان دادگاه لاهه است. در این نامه آمده است هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و دیگر مقامات بلندپایه اسرائیل "غیرمشروع و فاقد مبنای قانونی است و در صورت اجرا منجر به تحریم‌های شدید علیه شما و نهاد شما خواهد شد."

این سناتورها آمریکایی با حمایت از جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بیگناه فلسطین در این نامه ادعا کردند: اگر اسرائیل را هدف قرار دهید و ما شما را هدف قرار خواهیم داد. این احکام بازداشت از سوی دادگاه لاهه, آن را با بزرگترین دولت حامی تروریسم و نماینده آن همسو می کند. واضح است که هیچ شباهت اخلاقی بین تروریسم نشات گرفته از حماس و پاسخ موجه اسرائیل وجود ندارد.

دیدار اسلامی با سفیر عربستان در تهران

در جریان برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان، محمد اسلامی با عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.

 محمد اسلامی در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به سفیر عربستان سعودی و ابراز خرسندی از حضور وی در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای،‌ بر پیوند عمیق دو کشور تاکید کرد و گفت: پیوند قلبی و اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور حدیث وصل دو ملت است. ‌آنچه برای ایران و عربستان اهمیت دارد؛ تلاش برای توسعه تعاملات در راستای منافع ملی دو کشور است.   

وی با اشاره به موضوع توسعه و کاربرد فناوری‌های پیشرفته اظهار کرد: کشورهای خاصی در جهان وجود دارند که به دنبال فناوری‌های نوین هستند. برخی از این کشورها در نظر دارند که ایران خریدار چنین تکنولوژی‌هایی باشد درصورتی‌که رویکرد جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کاملا متفاوت است و به دنبال تحقیقات و توسعه فناوری در کشور است.

دیگر خبرها

  • موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای را تغییر دهیم
  • نظم آمریکایی منطقه در محاصره «مقاومت»
  • اتمام حجت هسته‌ای ایران با اسرائیل و آمریکا | موجودیت ایران تهدید شود، دکترین هسته‌ای خود را تغییر می‌دهیم | اگر اسرائیل به حمله ایران پاسخ می داد...
  • کمال خرازی : در صورت تهدید موجودیت ایران دکترین هسته‌ای خود را تغییر می دهیم
  • اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • تشکیل قرار گاه تحول فرهنگی با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد