Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از واکنش رسمی حکومت سعودی به اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان خبر دادند. ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های سعودی، «فرحان فیصل» وزیر خارجه سعودی امروز دوشنبه اظهار داشت در وضعیت بسیاری خطرناکی به سر می‌بریم و باید در خصوص خطرات نه تنها برای منطقه بلکه برای امنیت جهانی برحذر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد که کشورش دوست ندارد شاهد تشدید تنش در منطقه در این شرایط بسیار خطرناک باشد.

فیصل ابراز امیدواری کرده است که تمام طرف‌ها در مسیر برداشتن گام‌ها و اقدامات لازم برای جلوگیری از تنش بیشتر و هر گونه اقدام تحریک آمیز به گفته خود حرکت کنند.

واکنش حزب الله عراق به تهدید رئیس‌جمهوری آمریکاعبدالمهدی : چین شریک قدرتمند و مهمی برای عراق است

این اولین واکنش رسمی رژیم سعودی دنباله‌روی همیشگی و بی‌چون و چرای آمریکا و سیاست‌های ویرانگر و خصمانه‌اش علیه کشورهای مستقل به ویژه جمهوری اسلامی  ایران به شمار می‌رود. حکومت سعودی همواره از هر  اقدام جنایتکارانه و  تروریستی آمریکا حمایت کرده است.

بامداد جمعه سیزدهم دی سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در نشست مهم روز یکشنبه پانزدهم دی ماه پارلمان  عراق که با مصوبه ملزم شدن دولت به بیرون راندن نظامیان آمریکایی پایان یافت، در اشاره به جنایت آمریکا در ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی و محکومیت این جنایت گفته بود که قرار بود شهید سلیمانی در سفر به بغداد با او دیدار کرده و پاسخ ایران به پیامی از حکومت سعودی را تحویل دهد.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,90,95,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "عراق" اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق اخبار عربستان سعودی اخبار آمریکا شهید سپهبد قاسم سلیمانی اخبار عراق اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق