Web Analytics Made Easy - Statcounter

"علی العسکری" مسؤول اطلاعاتی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" تصریح کرد، اگر ترامپ احمق بخواهد تحریم‌های اقتصادی علیه عراق وضع کند، با دوستانمان مانع صدور نفت خام کشورهای حاشیه خلیج فارس به آمریکا می‌شویم.

وی افزود: اگر آمریکایی‌ها اصرار بر ماندن در عراق داشته باشند، پایگاه‌های هوایی آنان به تلی از خاک تبدیل خواهد شد و ما آماده هستیم تا برای فعالیت شرکت‌های چینی در عراق  به دولت کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنان پس از آن ایراد می‌شود که گردان‌های حزب‌الله عراق پیشتر از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور خواستند که از پایگاه آمریکایی‌های مستقر در عراق فاصله بگیرند.

فرمانده عملیات ویژه گردان‌های حزب الله اعلام کرده بود: برادران ما در دستگاه‌های اطلاعاتی عراق از شامگاه یکشنبه ۵ ژانویه (۱۵ دی ماه) می‌بایست حدود یکهزار متر از پایگاه‌های آمریکایی فاصله بگیرند.

تهدید جدید این گروه مقاومت عراقی پس از آن صورت می گیرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه در واکنش به تصویب طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، تهدید به اعمال تحریم‌های شدید کرد.

ترامپ گفت: ما یک پایگاه هوایی فوق‌العاده گران در آنجا داریم. ساخت آن مدت‌ها پیش از دوره [ریاست جمهوری] من میلیاردها دلار هزینه داشته است. ما [عراق را] ترک نمی‌کنیم مگر آن‌ها این پول را به ما برگردانند.

اشاره ترامپ به پایگاه هوایی بلد در ۵۰ کیلومتری شمال بغداد است.

پارلمان عراق روز یکشنبه با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد و خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی توسط نیروهای خارجی شد.

این اقدام پارلمان عراق پس از انجام شد که مردم عراق در واکنش به ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس از فرماندهان الحشد الشعبی خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

سپهبد سلیمانی و المهندس و ۸  تن دیگر از همراهان آنها بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها قاسم سلیمانی دشتکی پنتاگون دونالد ترامپ عراق ابومهدی المهندس پروندهٔ خبری شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دشتکی پنتاگون دونالد ترامپ عراق ابومهدی المهندس دونالد ترامپ قاسم سلیمانی دشتکی پنتاگون دونالد ترامپ عراق ابومهدی المهندس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جعفر میعادفر در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و در حاشیه مراسم آغاز عملیات ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید بویراحمد گفت:‌ عملیات ساخت پایگاه های اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد و سعادت آباد لیشتر گچساران و همچنین پایگاه اورژانس جاده ای و پایگاه اتوبوس آمبولانس شهرک صنعتی یاسوج آغاز شد.

میعادفر همچنین با اشاره به دیدار با مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت:‌ ۵۳ پایگاه اورژانس زمینی در استان کهگیلویه و بویراحمد و یک پایگاه اورژانس هوایی در مرکز این استان فعال است. با توجه به وضعیت این استان، فاصله زیاد شهرستان گچساران با مرکز استان و همچنین ظرفیت مناطق نفت خیز، نیازمند همراهی این مجموعه برای راه اندازی و توسعه اورژانس هوایی در این شهرستان هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی در جهت حل مشکلات اورژانس هوایی در چارچوب مسئولیت اجتماعی و بتوان مشکلات این شهرستان را حل کرد و خدمات مورد نیاز مردم و همچنین کارکنان حوزه نفت و گاز کچساران را ارائه کرد.

رییس سازمان اورژانس کشور همچنین در حاشیه آغاز عملیات ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید شهرستان بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته یک دستگاه آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تخصیص دادیم که البته کافی نیست، افزود: ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته خریداری شدند که ۲۵۰ دستگاه وارد شده و در حال آماده سازی است.

 میعادفر ادامه داد: ۵۰ دستگاه آمبولانس آماده توزیع در سراسر کشور است و در صورت تامین به موقع ارز مورد نیاز، ماهانه ۵۰ دستگاه آمبولانس، تجهیز و آماده توزیع در کشور می‌شوند. همچنین در زمینه توسعه اورژانس هوایی، برنامه ما، خرید خدمت از سازمان های دارای بالگرد است. از سوی دیگر، ۳۰۰ پایگاه کانکسی اورژانس در کشور وجود دارد که به دنبال تبدیل آنها به پایگاه ملکی هستیم.

دیگر خبرها

  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم