Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نخست وزیر استرالیا در حالی با انتقاد‌های بسیاری در خصوص ناکارآمدی برای مقابله با بحران آتش سوزی جنگل‌ها رو به رو شده است که هر روز شمار تلفات و خسارات در این کشور افزایش می‌یابد. تاریخ انتشار: 21:00 - 16 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۴۰۵۰ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، آتش سوزی گسترده در جنگل‌های استرالیا پس از گذشت ۴ ماه همچنان دامن جنگل‌های این کشور را گرفته و روز به روز بر شمار تلفات و خسارات می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رویترز نوشت، با افزایش یافتن دمای هوا در بسیاری از مناطق این کشور آتش سوزی‌ها بیش از ۸ میلیون هکتار از اراضی جنگل‌ها چیزی معادل تقریبی کشور اتریش را نابود کرده اند.
آمار‌های رسمی استرالیا نشان می‌دهد تا کنون ۲۵ نفر بر اثر حوادث جان خود را از دست داده و هزاران ساختمان در آتش سوخته و در بر خی از شهر‌های استرالیا خطوط برق و تلفن همراه قطع شده است.  
روز دوشنبه پلیس از کشته شدن یک مرد ۷۱ ساله در ساحل جنوبی ایالت نیو ساوت ولز خبر داد. به گفته پلیس این فرد در هفته گذشته مفقود شده بود.    
یکی از مقامات ایالت ویکتوریا اعلام کرد در روز یکشنبه در حدود ۴۰۰ نفر از یک شهر ساحلی بالگرد‌های امداد از منطقه خارج شدند. وی از خروج ۳۰۰ نفر دیگر از منطقه خبر داد که سکونت در آنجا به دلیل دود ناشی از آتش سوزی غیر ممکن شده است.
اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا که تا کنون به دلیل عدم موفقیت دولت او در مقابله با تغییرات آب وهوایی  با انتقاد‌های بسیاری رو به رو شده است، گفته است که مبلغ ۲ میلیارد دلار بودجه برای تشکیل آژانس بازیابی آتش سوزی ملی تخصیص داده شده است.

به گفته او تا کنون ۴ هزار راس گاو و گوسفند در آتش سوزی‌ها از بین رفته اند؛ همچنین حیوانات بی شماری نیز کشته شدند.
فصل آتش سوزی در جنگل‌ها به دنبال خشکسالی ۳ ساله در این کشور آغاز شد و باعث شد تا بخش وسیعی از جنگل‌ها و مراتع مستعد آتش سوزی شوند.
نیروی دفاعی نیوزیلند اعلام کرد که این کشور روز دوشنبه ۳ بالگرد نجات به استرالیا اعزام می‌کند و ۲ بالگرد دیگر در دو روز آینده وارد این کشور می‌شوند.   بیشتر بخوانید:  استرالیا برای مهار آتش از نیروهای نظامی استفاده می‎کند شعله‎های آتش به نزدیکی سیدنی رسیدند  
به گفته مقامات محلی، در ایالت ویکتوریا ۳۹ آتش سوزی رخ داده است. در این ایالت در حدود ۶۷ هزار نفر از مناطق که در آن‌ها آتش سوزی وجود داشت خارج و یا تخلیه شده اند.
شرکت برق منطقه نیو ساوت ولز اعلام کرد شبکه برقی به علت آتش سوزی‌های گسترده به شدت آسیب دیده اند. برق ۲۴ هزار نفر از شهروندان این منطقه قطع شده است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استرالیا حوادث بین الملل آتش سوزی استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد

به گزارش “ورزش سه”،  بازی نهایی ای اف سی کاپ در حالی بین الاحد لبنان و سنترال کاست استرالیا برگزار شد که بازی در استادیوم سلطان قابوس مسقط به میزبانی کشور عمان برگزار می‌شد.

این بازی تقابل بین برترین تیمهای لیگ استرالیا و لبنان بود که به فینال رسیده و مقابل هم صف آرایی می‌کردند.

باوجود نمایش یک طرفه سنترال کاست، این تیم در گلزنی ناکام بود و تا دقیقه ۸۴ نتوانست دروازه حریف را باز کند. نکته جالب اینکه هدایت این تیم برعهده مارک جکسون، مربی پیشین لیدز یونایتد و دستیار مارچلو بیلسای آرژانتینی بود که  حالا تیمش را در استانه یک موفقیت بزرگ قرار داده بود.

سرانجام تیم سنترال کاست در دقیقه ۸۴ و روی یک شوت دقیق آلو کول توانستند دروازه تیم لبنانی را باز کنند و با حفظ نتیجه تا پایان بازی عنوان قهرمانی را به دست بیاورند.

این در حالی است که در خط حمله تیم لبنانی لی اروین مهاجم  سابق تیم تراکتور نیز حضور داشت.

از فصل آینده ای اف سی کاپ به جام درجه سوم آسیا تبدیل خواهد شد و لیگ قهرمانان آسیا جای این رقابت‌ها را خواهد گرفت که ایران نیز یک نماینده در آن خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد