Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@11:51:30 GMT

تفنگداران دریایی آمریکا در حال خروج از عراق

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۰۶۳۶۵

شبکه المیادین خبر داد که تفنگداران دریایی آمریکا سلسله عملیات «خروج ایمن» از عراق را آغاز کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از المیادین، تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا سلسه عملیات «خروج ایمن» از اراضی عراق را آغاز کردند.

به دنبال حمله تجاوزکارانه آمریکا به سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نزدیکی فرودگاه عراق، نمایندگان پارلمان عراق روز یک شنبه در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را مورد تصویب قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در واکنش به مصوبه پارلمان عراق درباره لزوم اخراج نظامیان آمریکایی، بغداد را به اعمال تحریم‌های شدید تهدید کرد که «تاکنون مثل آن را ندیده باشد». ترامپ گفته که «ما نیروهایمان را از عراق بیرون خواهیم کشید اما اول عراق باید هزینه پایگاه هوایی آمریکا را بپردازد».

پایگاه خبری آکسیوس نیز به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عراقی گزارش داده که دولت دونالد ترامپ به دنبال متقاعد کردن مقامات عراقی بوده تا جلوی مصوبه پارلمان این کشور در زمینه اخراج نظامیان خارجی را بگیرد اما لابی واشنگتن ناموفق بوده است.

از سوی دیگر، «عادل عبدالمهدی» رئیس دولت پیشبرد امور عراق و «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد روز دوشنبه ضمن دیدار با یکدیگر درباره آخرین تحولات منطقه و عراق بحث و تبادل نظر کردند. عبدالمهدی در صفحه توئیتر خود نوشت: «در این دیدار بر ضرورت اقدام مشترک برای خروج نیروهای خارجی از عراق طبق مصوبه پارلمان این کشور تاکید کردم».

«علی العسکری» سخنگوی امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق نیز تهدید کرد: «اگر ترامپ در خصوص ابقای نیروهای خود در عراق اصرار کند، پایگاه‌های آمریکایی در عراق را به تلی از خاک تبدیل خواهیم کرد».

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ