Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@22:06:43 GMT

دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال آلمان درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۰۶۵۰۱

دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال آلمان درگذشت

هانس تیلکوفسکی دروازه بان تیم ملی آلمان غربی در جام جهانی ۱۹۶۶ که همراه این تیم به عنوان نایب قهرمانی دست یافت در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

خانواده هانس تیلکوفسکی تایید کردند این دروازه بان سابق وستفالیا هرن، بروسیا دورتموند و اینتراخت فرانکفورت پس از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. قهرمانی در جام حذفی آلمان در فصل ۱۹۶۵-۱۹۶۴ و جام در جام اروپا در فصل ۱۹۶۶-۱۹۶۵ همراه بروسیا دورتموند، نایب قهرمانی در جام جهانی ۱۹۶۶ به همراه آلمان غربی و کسب جایزه بهترین بازیکن سال آلمان در سال ۱۹۶۵ از جمله افتخارات تیلکوفسکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یکی از بازیکنانی حاضر در فینال معروف ومبلی در جام جهانی ۱۹۶۶ بود و آن گل معروف به گل ومبلی را از جف هورست دریافت کرد. وردربرمن، مونیخ ۱۸۶۰، نورنبرگ، ساربروکن و آاک آتن باشگاه‌هایی بودند که تیلکوفسکی در آن‌ها مربیگری کرد. تیلکوفسکی پس از دوران ورزشی خود به صورت جدی زندگی خودش را وقف کمک به بیماران و فقرا کرد. او به عنوان «سفیر کردار نیک» بیش از یک میلیون یورو به افرادی که مبتلا به بیماری‌های فیبروز سیستیک، ام اس و سرطان بودند و همچنین کودکان خیابانی برزیل و بیمارستان‌های کودکان مناطق جنگ زده و بحران زده کمک کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فوتبال آلمان دروازه بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سامیار عبدلی، سریع‌ترین شناگر ایران که پنج شنبه (ششم اردیبهشت ۱۴۰۳) در جریان ماده تیمی ۴ در ۱۰۰ متر آزاد مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابجایی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شده بود، بار دیگر خوش درخشید و توانست حدنصاب این ماده را بهبود بخشد.   عبدلی (جمعه ۷ اردیبهشت) در ماده ۱۰۰ متر آزاد انفرادی مسابقات قهرمانی کشور آلمان که در شهر برلین برگزار می‌شود، موفق شد با ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴ رکورد این ماده را در فاصله یک روز برای دومین بار پیاپی جابجا کند.   پیش از این عبدلی با زمان ۰۰:۵۰.۴۵ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود.   ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند: رکورد پیشین:   سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵ رکورد جدید:   سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴

دیگر خبرها

  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز
  • پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • هوادار ۳- مس سونگون ۱: حذف در پایتخت
  • مسی به یاد مربی افسانه‌ای: چقدر زود رفتی تیتو!‏
  • ببینید | تصاویری پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید