Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید نجف، درباره منطقه‌ای شدن دستمزد کارگران، گفت: تعیین دستمزد جداگانه در نقاط کشور را به صلاح نمی‌دانم و معتقدم در شرایط فعلی اقتصاد ما چنین شیوه‌ای برای تعیین دستمزد جواب نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه مزد منطقه‌ای در کشور‌هایی به اجرا در می‌آید که از ثبات اقتصادی برخوردارند و فاصله طبقاتی در آن‌ها دیده نمی‌شود، افزود: اگر در مناطق روستایی دستمزد را کمتر و در کلان‌شهر‌ها دستمزد را بیشتر افزایش بدهیم می‌تواند تبعات متعددی از جمله مهاجرت روستاییان به شهر‌ها را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکسان‌سازی دستمزد به جای تعیین مزد منطقه‌ای

نجف با تاکید بر یکسان سازی دستمزد‌ها گفت: به جای تعیین مزد منطقه‌ای بهتر است به سمت یکسان سازی دستمزد و برقراری عدالت مزدی برویم.

این کارشناس اقتصادی درنظر گرفتن دستمزد بیشتر برای افراد شاغل در مناطق دورافتاده و روستایی را موجب حفظ تولید و اشتغال در این مناطق دانست و گفت: با این کار روستا‌ها خالی از سکنه نمی‌شود و انباشت نیرو‌های کار در کلان‌شهر‌ها به وجود نمی‌آید.

پیش‌بینی جذابیت‌های کار در مناطق محروم و دور افتاده

وی با اشاره به لزوم ایجاد جذابیت کار در مشاغل سخت و مناطق دورافتاده و محروم، گفت:برای حفظ اشتغال در روستا‌ها لازم است جذابیت‌هایی برای نیرو‌های کار ایجاد کنیم تا علاقمند به حضور در مناطق محروم و روستایی شوند و یکی از مزیت‌های پیش‌بینی شده، تعیین دستمزد بالا است.

به گزارش ایسنا، علیرغم آنکه در قانون کار اشاره‌ای به تعیین مزد منطقه‌ای نشده، اما شرکای اجتماعی می‌توانند برای تعیین حداقل دستمزد به شکل ملی و منطقه‌ای و بر حسب نوع فعالیت یا صنعت به توافق جمعی روی بیاورند. برابر ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار همه ساله میزان حداقل دستمزد کارگران برای نقاط مختلف کشور یا صنایع مختلف را بر اساس درصد نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی و سبد معیشت خانوار تعیین می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستمزد کارگران حداقل دستمزد کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قدیمی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فرودگاه زنجان با دمای هوای منفی سه درجه سانتیگراد به عنوان سردترین منطقه استان ثبت شد.

وی افزود: طبق نقشه‌های هواشناسی از امروز تا پایان روز دوشنبه هفته آینده شرایط جوی پایداری برای استان پیش بینی شده و طی این مدت آسمان اغلب مناطق صاف است که در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان بااشاره به اینکه صبح امروز شاهد کاهش محسوس و موقت دما در اغلب مناطق استان بودیم، گفت: از فردا دمای هوا در مناطق مختلف استان روند افزایشی به خود می‌گیرد.

قدیمی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته گیلوان در شهرستان طارم با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین منطقه استان زنجان بود، افزود: دمای فعلی شهر زنجان هشت درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • حال کارگران خوب است!
  • عکس| خرابی‌های وحشتناک در خان یونس/ رژیم صهیونیستی این منطقه را با خاک یکسان کرد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟