Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر منصوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این قرص ها در راستای اجرای طرح مکمل یاری درمیان دختران نوجوان و با هدف ارتقای سطح سلامت این گروه سنی توزیع شده و گام موثری در پیشگیری از کمبود آهن، پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم است.

وی با بیان اینکه این طرح هرسال از ۱۵ مهر آغاز و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد، افزود: در سال تحصیلی جاری و بدلیل کمبود اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی، تهیه و توزیع قرص‌ها از آذر ماه شروع شده و تاکنون ۳۵۰ هزار قرص آهن و ۱۱۰ هزار قرص ویتامین دی در بین دانش آموزان دختر مقاطع متوسطه اول و دوم توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در سال تحصیلی جاری قرار است ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه دوم و ۴۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه اول استان زیر پوشش طرح قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: در فرآیند اجرای طرح قرص‌های ویتامین دی به صورت ماهانه و در طول ۹ ماه و قرص‌های آهن به صورت هفتگی به مدت ۱۶ هفته متوالی بعد از صرف میان وعده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد ضمن اینکه تمام هزینه‌های مربوط به این برنامه بر عهده وزارت بهداشت است.

منصوری با بیان اینکه دختران امروز، مادران فردا هستند، گفت: اطمینان از دریافت ریزمغذی آهن در دوران تحصیل دختران بویژه در دوره متوسطه، علاوه بر تکامل توانایی‌های شناختی، ذخایر کافی آهن را برای دوران بارداری در آینده فراهم می‌کند.

در سال تحصیلی جاری بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در سه هزار و ۸۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها ویتامین دی وزارت بهداشت سلامت کردستان آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویتامین دی وزارت بهداشت سلامت کردستان آموزش و پرورش ویتامین دی وزارت بهداشت سلامت کردستان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در چهار رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند، گفت: این مسابقات در رشته‌های ورزشی فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز و والیبال برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت دارند اما رقابت در رشته والیبال ویژه دختران دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان است.

کوهی خاطرنشان کرد: این دوره مسابقات ورزشی از تاریخ یازدهم الی چهاردهم اردیبهشت ماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تعداد ۲۸۵ نفر از دانش آموزان برگزیده مسابقات شهرستانی مدارس سمپاد حضور دارند، گفت: این مسابقات در چهار سالن ورزشی اوراز، شهید احمدپناه، استقلال و هنرستان تندرستی پسران به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: مسابقات فوتسال دختران برای اولین بار است بین دانش‌آموزان سمپاد کشور به صورت آزمایشی و در مدارس سمپاد استان کردستان برگزار خواهد شد.

کوهی افزود: برگزاری این دوره مسابقات ورزشی در مدارس استعداد درخشان سبب ایجاد شور و هیجان در بین دانش‌آموزان این مدارس شده است.

کد خبر 6088486

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان