Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:10:48 GMT

اولین موزه‌ی ترمه استان یزد آغاز بکار کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۰۸۴۳۵

اولین موزه‌ی ترمه استان یزد آغاز بکار کرد

ایسنا/یزد معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از راه‌اندازی اولین موزه ترمه استان یزد در بافت تاریخی یزد خبر داد.

«محمدرضا دهقان مهرجردی» روز دوشنبه شانزدهم دی ماه در جریان مراسم آغاز بکار اولین موزه‌ی ترمه استان در بافت جهانی یزد، در مورد آن اظهار کرد: در این موزه ۱۱ دستگاه بافت ترمه، فرایند تحولات این هنرصنعت را از سنتی تا صنعتی در معرض بازدید عموم قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موزه در زمینی به مساحت بیش از ۱۰۰ مترمربع مورد بهره‌برداری قرار گرفته و قابلیت بازدید برای همه گروه‌های مختلف، البته با هماهنگی قبلی را دارد.

دهقان با اعلام امکان بازدید عمومی این موزه در آینده‌ای نزدیک، خاطرنشان کرد: اولین موزه ترمه استان یزد در خیابان امام خمینی(ره) یزد، کوچه شهیدان حسینیان با حضور مسئولان استان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، ترمه نوعی دست‌بافته اصیل ایرانی در یزد است که پس از صنعتی شدن، تقریباً نوع دست‌بافت آن به علت قیمت بسیار بالا و نداشتن بازار فروش و همچنین نبود کاهش نیروهای ماهر رو به زوال رفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ترمه موزه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود

به گزارش همشهری آنلاین، سه‌شنبه هفته گذشته (١١ اردیبهشت ماه) بود که رئیس سازمان توسعه‌ تجارت از عرضه‌ خودروهای وارداتی و برقی از روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی خبر داد. به گفته‌ ضیغمی، طبق سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم بر این شده است که سامانه فروش خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت ماه فعال و خودروهای برقی و وارداتی نیز عرضه شوند.

به‌ دنبال این موضوع، ایسنا موضوع را از مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مورد پیگیری قرار داد؛ بر اساس این پیگیری مدیر سامانه یکپارچه خودروها اعلام کرد که هنوز اطلاعات به صورت دقیق در دست نیست و جلسات پیرامون این موضوع ادامه دارد.

اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این مقام مسئول در روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده است: ''عرضه خودروهای وارداتی در روز یکشنبه مختص ثبت‌نام کنندگان قبلی است و فعلا برنامه‌ای برای ثبت‌نام جدید وجود ندارد.''

ایسنا، چندین نوبت دیگر نیز این موضوع را مورد پیگیری قرار داد، اما هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نشده است؛ ضمن اینکه سایت سامانه عرضه‌ خودروهای وارداتی نیز در حال به‌روزرسانی است و اگر قرار باشد از فردا عرضه‌ای صورت بگیرد، هنوز اطلاعیه‌ای از این عرضه اطلاع‌رسانی نشده است.

کد خبر 849102 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم واردات خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری