Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ وقتی «رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند» خداوند از عزت خود به او می‌بخشد و دل‌های مؤمنان را در محبت او چنان الفت می‌دهد که یک جهان متحیر محبتی می‌شوند که خدا و بنده به یک شهید دارند.

«و خداوند ميان دل‌هاى آنان(مؤمنان) الفت داد، اگر تو همه‌ آنچه را در زمين است خرج مى‌كردى، نمى‌توانستى ميان قلوبشان محبت و الفت پديد آورى، ولى خداوند ميان آنان پيوند داد، چرا كه او شكست‌ناپذير و حكيم است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جمله ترجمه آیه 63 سوره انفال است. «وَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنْفَقْتَ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا مَا أَلَّفْتَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَكِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَيْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ».

دیروز در تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی همه ملت ایران نه، بلکه همه ملت‌های آزاده جهان هم‌صدا و همدل بودند. الفتی در میان صاحبان افکار و اندیشه‌های متفاوت و حتی متضاد وجود داشت که باورش برای آنهایی که این آیه را باور نداشتند، دشوار بود.

دیروز همه، وابستگی‌های سیاسی و دلخوری‌ها و نقدهای اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی و مذهبی خود را کنار گذاشته و به پاسداشت شهیدی آمده بودند که تمام زندگیش را در راه خدا صادقانه و خالصانه صرف کرد.

«قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ؛ بگو بار خدايا تويى كه فرمانفرمايى هر آن كس را كه خواهى فرمانروايى بخشى و از هر كه خواهى فرمانروايى را بازستانى و هر كه را خواهى عزت بخشى و هر كه را خواهى خوار گردانى، همه خوبی‌ها به دست توست و تو بر هر چيز توانايى». (آیه 26 سوره ال عمران)

عزت از آن خداست و فقط و فقط خداوند است که به هر کس که بخواهد از عزت خویش می‎‌بخشد. دیروز و البته امروز می‌توان به وضوح تجلی مسلم این آیه قرآن را دید. آیه‌ای که در تشییع مردی مصداق پیدا کرد که برای صلح تلاش می‌کرد. وقتی همه دنیا ترسیدند، شجاعت نشان داد، وقتی همه دنیا تسلیم شدند، او زنجیرها را پاره کرد و وقتی همه دنیا، دنیا را انتخاب کردند، او شهادت را برگزید.

 

 

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی عزت الهی حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان

سردار یحیی الهی در گفتگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی و اینکه اشخاصی که با سو استفاده از محصولات از یکی از شرکت‌های لبنی شهر خرم‌آباد و توزیع خارج از قیمت مصوب آنها در بازار، مراتب در دستور کار مأموران این پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی دو نفر را دراین‌رابطه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها دستگیر که در تحقیقات انجام شده و با مواجه‌شدن با اسناد و مدارک به بزه ارتکابی معترف شدند.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه، تصریح کرد: در بررسی کارشناسی کل مبالغی که به‌صورت غیرمجاز توسط متهمان اخذ شده مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار الهی با بیان ادامه‌داشتن طرح‌های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان در مبارزه با جرایم اقتصادی خاطرنشان کرد: سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی در کلیه ساعات شبانه‌روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اخبار شهروندان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان در کرمانشاه
  • فیلم/تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان