Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:37:54 GMT

حضور مددکاران اجتماعی در مدارس

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۰۸۵۰۱

حضور مددکاران اجتماعی در مدارس

حبیب الله مسعودی فرید در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان گفت: این طرح در درجه اول به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است و در میان دانش آموزان اجرایی می‌شود.

وی افزود: هدف این طرح ارتقا سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان و شناسایی مهمترین آسیب‌هایی است که بچه‌ها با آن درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در درجه بعد اگر پس از وقوع آسیب نیاز به ارجاع و رفع آسیب وجود داشته باشد، ابتدا از سوی مشاوران این وزارتخانه اقدامات لازم انجام می‌شود و اگر مشکل برطرف نشد به سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت ارجاع داده می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه هدف این طرح این بود که داخل وزارت آموزش و پرورش انجام شود هر موردی را به ما ارجاع ندهند، گفت: اگر در خود سیستم و سطح بندی خدمات انجام شود مشکلی ایجاد نمی‌شود و خود وزارتخانه می‌تواند در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان اقدام کند به طوری که یک مشاور خوب با دارا بودن مهارت آموزی و مهارت‌های زندگی و آگاهی از تمامی آسیب‌ها می‌تواند دانش آموزان را در جهت پیشگیری از آسیب راهنمایی و هدایت کند.

فرید ادامه داد: البته سازمان بهزیستی در خصوص تدوین دروس مربوط به مددکاران اجتماعی و استقرار مددکاران در مدارس همکاری‌های لازم را انجام داده است.

وی گفت: آمادگی لازم را داریم تا هر کمکی که آموزش و پرورش در خصوص اجرای این طرح داشت را انجام دهیم.

وی در خصوص تعداد دانش آموزانی که تحت پوشش این طرح هستند، گفت: در ابتدا قرار بود در هر استان چند مدرسه تحت پوشش طرح نماد یا همان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد و به مرور تمامی مدارس در استان‌های مختلف تحت پوشش قرار گیرد.

به گفته وی در برخی شهرستان‌ها مثل شهرستان نظرآباد تمامی مدارس تحت پوشش این طرح قرار دارند و اگر در شهرستان‌های استانی احساس نیاز بیشتری در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی احساس شد و وجود داشت مدارس بیشتری تحت پوشش قرار می‌گیرند و کارشناسان و مشاوران در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: در تهران امسال قرار است این طرح اجرا شود و دانش آموزان تحت پوشش طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: نهادهای مختلفی در خصوص اجرای این طرح همکاری می‌کنند به طوریکه نیروی انتظامی، قوه‌قضاییه، بنیاد برکت، بهزیستی، آموزش و پرورش و کمیته امداد از جمله این سازمان‌ها هستند.

کد خبر 4818761 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش مدرسه قاسم سلیمانی شورای شهر تهران شهرداری تهران دستگیری سارق شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه آلودگی هوا محسن هاشمی سردار سلیمانی مترو سیدابراهیم رئیسی آتش نشانی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل نیکوکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و غیر آن شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقاء هماهنگی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات، جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶/۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

دیگر خبرها

  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد