Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سلامت ــ فرمانده بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سلامت پرسنل تحت امر از اولویت‌های سردار سلیمانی بود، گفت: رمز نفوذ این شهید در قلوب آحاد ملت، اخلاص در عمل، بدون چشم داشت بود. سردار احمد عبداللهی، فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا؛ به تشریح ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید سپهبد سلیمانی پرداخت و اظهار کرد: در زلزله بم از جمله تیم‌هایی بودیم که به همراه شهید کاظمی در آنجا حاضر شدیم؛ سردار شهید سپهبد سلیمانی هم به محض حضور ما در بم در محل حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان زمان این شهید بزرگوار از من درخواست کردند که به فرودگاه بروم و مسئول فرودگاه را پیدا کنم تا مقدمات انتقال مصدومان فراهم شود؛ من گفتم مسئول فرودگاه را نمی‌شناسم، ولی سردار گفتند تمام هم و غم شما و ما باید این باشد که یک نفر هم آسیب بیشتری نبیند، بروید ایشان را پیدا و در مورد اقدامات بعدی صحبت کنید.

وی افزود: بیشترین دغدغه ایشان این بود که در سخت‌ترین زمان‌ها در لحظه حضور داشته باشد. همه عرصه‌ها را خود ایشان شخصا حضور پیدا می‌کرد و آنجا را مدیریت می‎کرد، این شهید بزرگوار در تمامی میدان‌های جنگی پیشاپیش تمامی نیرو‌ها بود؛ در حوادث طبیعی هم همین طور؛ در سیل همین امسال جزء اولین نفر‌هایی بود که بار مصیبت‌هایی که به مردم خوزستان وارد شده بود را به دوش کشید.

معاون بهداری سپاه بیان کرد: یکی از بهترین سربازان ولایت در این حادثه ددمنشانه به شهادت رسید، اما در میان سربازان ولایت حاج قاسم‌ها زیاد هستند، بدون تردید این انقلاب و این نظام نیاز به خون داشته و دارد، همانگونه که در صدر اسلام، خون بزرگوارانی همچون ائمه هدی‌(ع) و یارانشان به پای اسلام ریخته شد. در امتداد آن، امروز خون سردار سلیمانی و یارانش در جهت تناور شدن این درخت ریشه‌دار تقدیم اسلام شد و امیدواریم رویش‌های نوین و سلیمانی‌های جدید جای خالی این شهید بزرگوار را پر کنند. یقیناً قاآنی‌ها، همان مسیر را دنبال می‌کنند و در جهت تلألو این نظام و انقلاب، راه شهید سلیمانی را ادامه می‌دهند.

سردار عبداللهی یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مهمترین ویژگی این شهید بزرگوار، سادگی، اخلاص و از خود گذشتگی ایشان به اسلام بود، اینکه جان و مال خود را در راه تقویت اسلام و جبهه مقاومت معطوف و صرف کرده بود.

وی تأکید کرد: این شهید بزرگوار بدون چشم‌داشت‌های دنیوی و خط و خطوط سیاسی کار خود را دنبال می‌کرد، همین اخلاص سبب شد که عنوان سردار دل‌ها را به زیبایی یدک کشیده و در همه قلب‌ها نفوذ کند.

فرمانده بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره سلامت تمامی پرسنل خود را به عنوان یکی از اولویت‌های خود در نظر می‌گرفت، گفت: اگر یکی از نیروها در جبهه دفاع مقدس یا جبهه مقاومت مجروح می‌شدند، پیگیر درمان آن‌ها می‌شد، سلامت و رسیدگی به پرسنل تحت امر را به صورت مرتب به ما فرماندهان بهداشت و درمان سپاه و دیگر افراد دست‌اندرکار در این حوزه سفارش و یادآور می‌شدند.

وی بیان کرد: این فرد از سلامت و رفاه خود برای اعتلای نام ایران، اسلام و منطقه گذشته بود، او نسخه داعشی را که آمده بود ناامنی را بعد از عراق و سوریه به ایران ما بیاورد پیچید و فرمودند کمتر از سه ماه عمر داعش تمام می‌شود و این سردار سلیمانی بود که کار داعش را تمام کرد.

سردار عبداللهی بیان کرد: سردار وقت و بی‌وقت در میدان حاضر بود، لحظه شهادت ایشان زمانی بود که همه در خواب و در حین استراحت بودند، اما شهید سلیمانی با چشمان بیداری که داشت در آن ساعت برای اجرای مأموریت‌هایی که برای خود رقم زده بود تلاش می‌کرد؛ این همان رمز اخلاص و مردمی بودن است.

وی یادآور شد: ما در تاریخ به یاد نداریم، وقتی مردم خبر شهادت را بشنوند پیش از آنکه تشییع پیکر انجام شود، به خیابان‌ها بریزند؛ مردم نه تنها در کشور ما بلکه هند، پاکستان، عراق، سوریه و حتی بحرین به خیابان‌ها آمدند و سوگواری کردند.

فرمانده بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: بعد از تشییع میلیونی حضرت امام خمینی(ره)، تشییع جنازه شهید سلیمانی یکی از باشکوه‌ترین مراسم‌های تشییع است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی سلامت قرآن سردار قاسم سلیمانی شهید مدافع حرم مدافعان حرم بهداشت و درمان سپاه جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگویی، به بیان دیدگاه های خود پیرامون اهمیت توسعه متوازن در کشور پرداخته است.

وزیر سابق کشور در بخش هایی از این گفتگو که ماهنامه گفتگوی اجتماعی منتشر کرده، گفته است: اساس رضایت‌مندی مردم و قبول مشروعیت برای حکومت‌ها برمبنای کارآمدی است. پس اگر کارآمدی باشد، رضایت‌مندی هم وجود خواهد داشت. اگر رضایتمندی باشد، مقبولیت است. اگر مقبولیت باشد، مشروعیت هم کنارش قرار دارد و این سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می‌شود که منجر به تنظیم متعادل رابطه دولت و مردم و در نتیجه امنیت می‌شود و در نهایت هم به رابطه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بین «مردم و مردم» و «مردم و دولت» می‌انجامد. عنصر بسیار پرقدرت همه این‌ها، توسعه متوازن و متعادل است.

رحمانی فضلی ادامه داد: هر دولت، رئیس‌جمهور و مجلسی، از قوی‌ترین تا ضعیف‌ترین، منها تا به اضافه بیست درصد، درجه توفیق دارد. من ۵ درصد اضافه نیز گفتم. یعنی دولت ضعیف ۲۰ درصد کشور را عقب می‌برد و دولت قوی ۲۰ درصد کشور را جلو می‌برد. ۸۰ درصد کشور معطل تغییرات نظام‌ها، ساختارها، کارکردها ، قوانین و روابط هستند.

وزیر سابق کشور در بخشی دیگر از گفتگوی خود اظهار داشته است: اگر در کشور بستر و فضای باثبات در حوزه اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و مشارکت مردم نداشته باشید، نمی‌توانید کاری انجام دهید.

وی در این گفتگو با اشاره به اینکه اگر از من پرسیده شود در شرایط کنونی بزرگترین مشکل کشور در حوزه‌های برنامه‌ریزی و توسعه چیست؟ من در یک کلمه به شما می‌گویم، عدم توازن و تعادل در کشور در بحث توسعه.

وی عنوان کرد: نظام پولی ، بانکی و مالی ما واقعاً یک نظام انحصاری متمرکز ضد توسعه است؛ از ساختار بانک‌ها بگیرید تا عملکردهایشان. مقام معظم رهبری در عموم و خصوص بارها گفته‌اند که چرا بانک‌ها شرکت‌داری می‌کنند؟! بانک تمام منابع را از سطح کشور جمع می‌کند، بعد در توزیع منابع اولویت اول آن‌ها شرکت‌ها و پروژه‌های بانک؛ اولویت دوم شرکت‌ها و پروژه‌های بانک دیگری که ضربدری کار می‌کنند و اولویت سوم مشتری‌های بزرگ خودش است، اولویت چهارمی وجود ندارد. از یک نظام پولی و بانکی ناقص‌الخلقه، نظام اداری، نظام بودجه‌ریزی، نظام مالیاتی و نظام برنامه‌ریزی که همه اجزا بد کار می‌کنند چه انتظاری می‌توان داشت. نتیجه‌اش می‌شود عدم توازن و تعادل در توسعه. چشم‌اندازهای هراسناک شهرهای بزرگ، مشکلات وحشتناک شهرهای بزرگ، محرومیت‌های وحشتناک مناطق محروم، معطل ماندن ظرفیت‌ها در مناطق محروم و مهاجرت‌ها نتیجه همین عدم توازن و تعادل است.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901081

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • مطهری امام
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است