Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۳هزار کیلومتر طول رودخانه‌های استان اصفهان است که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر اولویت مطالعه داشته، هزار و ۹۰۰ کیلومتر مطالعات حریم بستر توسط آب منطقه‌ای مطالعات انجام شده و ۷۰۰ کیلومتر در دست اجرا است.

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اقدامات استان اصفهان در مقابله با سیل اظهار داشت: سیلابی که فروردین امسال در استان اصفهان اتفاق افتاد، کنترل و گزارش آن به تهران ارسال شد، در فریدن، سمیرم و فریدون‌شهر خسارتی وارد شد که ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت از دولت گرفتیم و بین شهرستان‌های آسیب دیده توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۲ هزار و ۵۰۰ پاکت سیمان رایگان در اختیار خسارت‌دیدگان قرار داده شد، یعنی برای هر واحد مسکونی احداثی ۳۶۰ پاکت سیمان در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

وی با بیان این‌که ۲۵۰ بسته با دوام در مناطق خسارت دیده مانند یخچال توزیع شد، گفت: ۳ هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی تحت تأثیر سیل قرار گرفتند و صد در صد تعمیری‌ها به بانک معرفی شدند، احداثی‌ها با پیشرفت ۵۲ درصدی در حال اجرا است.

شیشه‌فروش با اشاره به این‌که در این راستا کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده تشکیل شد و در حال پیگیری است، گفت: ۳۲۸ واحد احداثی شهری و هزار و ۷۵۲ واحد روستایی، هزار و ۲۴۰ واحد تعمیری روستایی و شهری و هزار و ۹۰۸ مورد معیشتی بوده است و این تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: جلسات کارگروه بازسازی در شهرستان‌های بویین‌میاندشت، فریدون‌شهر، چادگان، سمیرم، دره‌بید در تیران و کرون تشکیل شده و این تسهیلات در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و بر اساس مقررات پرداخت می‌شود.

بازسازی ۲ هزار و ۹۹۲ واحد تعمیری در پلدختر

وی با بیان این‌که در بازسازی اصفهان در پلدختر ۲ هزار و ۹۹۲ واحد تعمیری به طور کامل انجام شدهاست، بیان کرد: ۳۵۹ واحد احداثی شهری که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۳۰۸ واحد روستایی با پیشرفت ۷۰ درصدی، جمع واحدها در پلدختر ۳ هزار و ۶۵۹ واحد بوده که بنیاد مسکن در آنجا مستقر شده و منازل را بازسازی و تعمیر می‌کند و استان اصفهان هنوز در منطقه حضور فعال دارد و این اقدامات در یک شهر و ۱۳ روستا بوده است.

شیشه‌فروش با اشاره به این‌که در حوزه کشاورزی ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۱۵ میلیارد تومان به صورت بلاعوض از سوی جهاد کشاورزی در اختیار خسارت‌دیدگان قرار گرفت و در سامانه سجاد ثبت حوادث انجام شده است، عنوان کرد: حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتباراتی در اختیار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت برق، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی برای بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده در راه‌ها در حوزه برق و شهری پرداخت شد که در حال کار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که ۱۵ میلیارد تومان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت، برای اجرای ۴۱ پروژه در روستا برای پیشگیری از سیل خاطرنشان کرد: مطالعات سیل‌خیزی در حوزه‌های آبریز استان از جمله حوزه‌های کارون، دز، تپه سرخ و زاینده‌رود توسط آب منطقه‌ای اجرا و نقشه‌های پهنه‌بندی تهیه شده است.

۵۰ درصد استان اصفهان مطالعات پهنه‌بندی سیلاب انجام شده است

وی با بیان این‌که ۵۰ درصد استان اصفهان مطالعات پهنه‌بندی سیلاب انجام شده با دوره بازگشت ۲ تا ۱۰۰ سال و حتی ۲۰۰ ساله ادامه داد: در حوزه‌های آبریز کارون شهرستان سمیرم، حوزه در شهرستان فریدون‌شهر و حوزه تپه سرخ اردستان را شامل می‌شود و حوزه زاینده‌رود با هدف تعیین پهنه‌های سیل‌خیز با دوره‌های بازگشت را آب منطقه‌ای مطالعات آن را انجام داده و بخش دیگر در حوزه کاشان، گلپایگان، خور و نائین در حال اجرا است.

شیشه فروش اضافه کرد: ۳هزار کیلومتر طول رودخانه‌های استان اصفهان است که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر اولویت مطالعه داشته، هزار و ۹۰۰ کیلومتر مطالعات حریم بستر توسط آب منطقه‌ای مطالعات انجام شده و ۷۰۰ کیلومتر در دست اجرا است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به این‌که مرحله دوم ساماندهی رودخانه‌ها است، افزود: ۴۵۰ هکتار از زاینده‌رود از سال ۹۵ آزادسازی شده است، ۲۳۰ هکتار از سایر رودخانه‌های استان نیز آزادسازی شده، ۱۲۰ مورد سازه‌های پر خطر شناسایی شده که در حال اصلاح است، ۱۴۰ کیلومتر ساماندهی رودخانه‌ها نیز در حال انجام شده است.

وی با بیان این‌که ۷۰ کیلومتر از زاینده‌رود آزادسازی و ۸ کیلومتر از رودخانه‌ها دیواره‌سازی و ۱۲ کیلومتر از رودخانه‌‌ها لایروبی شده است، گفت: ۷۰ کیلومتر جاده ساحلی ایجاد شده تا اطراف رودخانه را نظارت کند که به حریم رودخانه‌ها تجاوز نشود، ۱۵۰ کیلومتر زاینده‌رود هم نشانه‌گذاری شده و حریم رودخانه مشخص شده است.

دستگاه‌ها قبل از اجرای طرح‌ها از آب منطقه‌ای استعلام کنند

شیشه‌فروش با بیان این‌که ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها هم تابلوی هشدار سیل نصب شده است و شهرهای دیگر استان لایروبی رودخانه‌ها آن انجام شده است، بیان کرد: در شهرداری‌ها ستاد سیل تشکیل شده است و همه دستگاه‌ها مکلف هستند قبل از اجرای طرح‌ها از آب منطقه‌ای استعلام کنند که در حریم رودخانه‌ها ساخت و ساز انجام نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به این‌که راهداری و شهرداری‌ها باید مسیل‌ها را پاکسازی و دهانه پل‌ها را از رسوبات در بیاورند تا اگر بارندگی شد ایجاد سیل نشود، تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران در همه شهرستان‌ها تشکیل جلسه داده و مکلف کرد بنیاد مسکن و دهیاری‌ها را در روستاها و شهردارها را در شهرها که سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی را در برابر سیل ایمن کنند با ایجاد و تقویت سیل‌بندها و اجرای طرح‌های دفع آب‌های سطحی و تخلیه نخاله از دهانه مسیل‌ها و تمام شهرک‌های صنعتی باید اصول مهندسی رودخانه و طرح های هدایت آب‌های سطحی را اجرا کنند.

وی با اشاره به این‌که منابع طبیعی باید طرح‌های آبخیزداری را در مناطق مختلف ایجاد کند، خاطرنشان کرد: امسال منابع طبیعی با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان ۲۸ طرح را در قالب ۹۶ پروژه در سطح استان اصفهان در راستای پیشگیری از سیل در بخش‌های جنگل‌کاری و حفاظت از مرتع، پیشگیری از سیل و طرح های بیولوژیک اجرا می‌کند؛ در ۲۱ شهرستان امسال مطالعات آبخیزداری انجام شده و ۴۶ میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به آبخیزداری است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان سیل خسارت سیل زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از سیلاب ۳۰ کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های استان لایروبی انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، رسول فرهادی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که امروز در استانداری برگزار شد با اشاره به لایروبی رودخانه‌های استان اظهار داشت: با توجه به محدودیت زمانی و اعتبارات 30 کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌ها، گلوگاه‌ها و نقاطی که در سیلاب‌های گذشته دچار آسیب شده بودند، شناسایی و لایروبی شد.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون مترمکعب خاکبرداری و زباله‌برداری و نخاله‌برداری و بازگشایی مسیر انجام شد عنوان کرد: برنامه جامعی برای لایروبی رودخانه‌های استان تدوین شد و از خروجی این برنامه ساماندهی و لایروبی رودخانه الوند به عنوان یکی از رودخانه‌های آسیب‌پذیر از محل اعتبارات ملی انجام می‌شود.

فرهادی با اشاره به ساماندهی رودخانه‌های استان شامل آبشوران، قره‌سو و تنگه کنشت به طول یک کیلومتر گفت: ترمیم بند کیلانبر از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای و اعتبارات داخلی شرکت انجام شد؛ این بند در سال 98 به دلیل سیلاب‌های رخداده آسیب دیده بود و خطر تخریب کامل آن وجود داشت که در این صورت 50 میلیارد تومان هزینه داشت اما با تعمیر به موقع بازسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه 400 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شد افزود: 135 حلقه از این چاه‌ها در مجاورت چاه‌های آب شرب در شعاع یک کیلومتری قرار داشتند که تنها برای مجات آب شرب استان این اقدام انجام شد.

وی عنوان کرد: ترمیم خط شرب انتقال سد گاوشان به شهر کرمانشاه در حال انجام است که برای تست و اورهال این خط ضروری است که تنش‌های تابستان با مدیریت و کمترین هزینه پشت سر گذاشته شود و منابع دیگری جایگزین این خط شده زیرا این خط حدود 2300 لیتر آب برای شهر کرمانشاه تأمین می‌کند و تعمیرات آن تا پایان ماه جاری انجام می‌شود.

فرهادی گفت: برای طرح جایگزینی پساب برای مصرف صنایع نیز مشاور توسط مجموعه کنسرسیوم انتخاب شده و بعد از انجام مطالعات تا پایان سال عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان