Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه گفت: در گام دوم انقلاب باید تحصیلات و مهارت ها متناسب با نیاز جامعه و توسعه اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

حجت الاسلام کریم جباری امروز ۱۷ دی ماه در نشست بررسی نقش جنبش دانشجویی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان و با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب یک چشم انداز وسیع از تمدن تولید علم و فرهنگ مطرح شده که تاکید می کند برای داشتن نقش در انقلاب علمی و شکل گیری تمدن علمی جدید باید پیش زمینه ها و زیرساخت های علمی کشور را تقویت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: جنبش دانشجویی قشری آگاه و فرهیخته  است که  باید از درون مایه تقویت شده و در جامعه تاثیر بگذارد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه دانشجویان با بحث و نقد به تمدن سازی علمی مورد اشاره در بیانیه گام دوم انقلاب کمک کنند، یاد آور شد: جنبش‌های دانشجویی باید از انقلاب خود دفاع کنند و نماینده مردم در جامعه بوده و منشا مشکلات را به نقد و بررسی گذاشته و راهکار ارائه دهد.

حجت الاسلام جباری ادامه داد: مهمترین مشکل ما در مقابل استکبار، نداشتن روحیه ایرانی توام با معنویت صادقانه و توانمندی اجتماعی در دانشگاه است.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: دانشجو باید زبان گویای جامعه بوده و مطالبه گری جامعه و خود را به کار مفید تبدیل کند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی برای رسیدن به اهداف ملی و آرمانی باید خود آگاهی را حفظ و بازیچه استکبار و دشمنان نشود، افزود: جنبش دانشجویی نقش بسیار مهمی در مقابله با فساد داشته بطوری که قدرت تغییر و تحولات در جامعه را دارد.

وی گفت: اعتماد به جوانان همانند اوایل انقلاب، توجه به جوان گرایی درکنار استفاده از تجارب افراد باتجربه، پایبندی به اصول انقلاب و نظام سازی انقلاب اسلامی از جمله اقدامات مهم برای بیشتر شدن نقش جوانان و جنبش های دانشجویی در جامعه است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه گفت: عدم کاربردی بودن تحصیلات دانشگاهی یک خلا و مشکل در جامعه ما است.

وی اظهار کرد: دانشگاه ها باید مسئله محور بوده و پژوهش کاربردی را مبنای کار خود قرار دهند چرا که عدم کاربردی بودن تحصیلات دانشگاهی یک خلا و مشکل در جامعه ما است.

حجت الاسلام جباری با تاکید بر اینکه ارتباط دانشگاه های کشور با اقتصاد، صنعت، تولید و بازار قطع شده و امروزه مدرک گرایی رواج یافته است، تصریح کرد: عدم مهارت شغلی، عدم سرمایه و انگیزه حلال، نداشتن روحیه کاری و انجام ندادن کارمتناسب با نیاز جامعه از جمله خلاهای جامعه دانشگاهی کشور است.

ادامه مراسم بصورت پرسش و پاسخ بین دانشجویان و سخنران ادامه یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی دانشگاه ارومیه اقتصاد مقاومتی بیانیه گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از آمریکا؛ حالا دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به پاخواسته اند.
دانشگاه سوربن و ساینس پو یا همان دانشکده معروف علوم سیاسی پاریس به کانون جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان فرانسه تبدیل شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دانشجویان دانشکده علوم سیاسی پاریس از شب گذشته و پس از بازداشت همکلاسی هایشان دست به اعتصاب زده و در حمایت از مردم غزه کلاس‌های خود را تعطیل و در مقابل دانشکده تجمع کردند.
دانشجویان فرانسوی با در دست داشتن پرچم فلسطین و عکس‌های دانشجویان بازداشتی ضمن حمایت از ملت فلسطین؛ با شعار " اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک" عملکرد دولت فرانسه را به شدت زیر سئوال بردند.
روز گذشته هم گروهی از دانشجویان حامی فلسطین در جلوی دانشگاه سوربن؛ محل سخنرانی مکرون درباره اروپا و چالش‌های پیش روی آن؛ تجمع کردند که به گفته برخی رسانه‌ها تعداد زیادی از آنها بازداشت شدند.
هنوز پلیس آمار دقیق دانشجویان بازداشت شده در فرانسه را اعلام نکرده است.

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر