Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رسانه‌های عراقی از مخالفت عادل عبدالمهدی با دادن پاسخ تماس رئیس جمهوری آمریکا خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، شبکه ماهواره‌ای العهد عراق به نقل از منابع خود اعلام کرد عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، با دادن پاسخ به تماس ترامپ مخالفت کرده است.
این شبکه به جزئیات بیشتری از این خبر اشاره نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هادی العامری: به توانایی نیروهای مسلح عراق در حفظ امنیت کشور اعتماد کامل دارم
"هادی العامری" رئیس ائتلاف الفتح عراق و جانشین المهندس به مناسبت نود و نهمین سالگرد تاسیس ارتش عراق، تاکید کرد: به توانایی نیروهای مسلح عراق در برقراری حفظ امنیت کشور اعتماد کامل دارد.
در بیانیه ای که العامری به همین مناسبت منتشر کرده آمده است: با توجه به همزمانی نود و نهمین سالگرد تاسیس ارتش عراق با تصمیم پارلمان مبنی بر پایان دادن به حضور بیگانگان در عراق بار دیگر تاکید می کنم که به توانایی ارتش در حفظ امنیت و حاکمیت کشور و دفع خطرات و تهدیدات، اطمینان کامل دارم.

مقتدی صدر خطاب به ترامپ: صدا و توییت هایت از صدای الاغ هم نکره تر است
"سید مقتدی صدر" رهبرجریان صدر عراق در واکنش به تهدید تحریم ها علیه این کشور توسط ترامپ به وی هشدار داد که هر گز عراقی‌ها را تهدید نکند.
مقتدی صدر با انتشار یادداشتی در توئیتر ترامپ را «کاباره‌زاده» خواند و در خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت:
"ای زاییده کاباره‌های شبانه آیا مردم را با گرسنگی تهدید می‌کنی؟
صدا و توییت هایت از صدای الاغ هم نکره تر است.
خانه تو سست تر از خانه عنکبوت است!
سلاح تو ضعیف تر از نیش پشه است!
به یاد بیاور که مگس طاغوت را کشت و پرندگان ابرهه را نابود کردند
آیا ویتنام را فراموش کردی ؟! یا دوباره به باتلاقی جدید اشتیاق داری ؟!
والله سربازانی خواهی یافت که مانند آن نیستند و سپاهی که اولش در بصره و آخرش در دهوک متصل است
فکر می‌کنید پول حجاز برای شما سود خواهد برد و خیانتکاران به شما سود می رسانند و زرادخانه جنگ شما کار خواهد کرد؟
کسی که دیروز داعیه آزادی عراق را داشت امروز درپی به زانو درآوردن عراقیهاست...
و آن کس که دیروز به دنبال کسب علاقه مردم بود پس امروز شکست خورده و ذلیل خارج خواهد شد
به تو نصیحت می کنم در کشور مقدسات(عراق) ماجراجویی نکنی وگرنه با من طرفی....
اما اگر نصیحت مرا می خواهی همچون گذشتگانت نباش و الا پشیمان خواهی شد
اگر صلح کنید ما خواهان صلح هستیم و اگر بجنگید ما خواهان جنگیم و پیش از این ما را آزموده‌اید.
دشمن تو ... مقتدی صدر

حکیم: عراق بدون حضور آمریکا به کشوری مقتدرتر در منطقه تبدیل می‌شود
رهبر جریان حکمت ملی عراق با صدور پیامی به تصویب طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان واکنش نشان داد.
به گزارش دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، سید عمار حکیم با تاکید بر اینکه رای مثبت به این طرح موجب تقویت اقتدار عراق در منطقه می‌شود، تصریح کرد: رای پارلمان عراق به الزام دولت برای پایان دادن به حضور نظامیان خارجی در کشور، گامی در راستای حفظ حاکمیت ملی است.
وی افزود: از دولت عراق می‌خواهیم برای توسعه توانمندی‌‌های نیروهای مسلح و تسلیح آن و حمایت از حریم هوایی، اراضی و مرزهای عراق تلاش کند.
رهبر جریان حکمت ملی در ادامه ضمن درخواست از همگان برای هم‌افزایی و همکاری در راستای خدمت به عراق و مردم کشور، خواهان تسریع در انتخاب نخست‌وزیر دولت انتقالی با ویژگی‌های مطلوب به منظور مقدمه‌چینی برای برگزاری انتخابات زودهنگام به دور از مداخلات خارجی شد.

پاسخ قاطعانه حزب‌الله عراق به تهدید ترامپ؛ جریان نفت را قطع می‌کنیم
گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به تهدید رئیس جمهور آمریکا که از تحریم‌های سخت علیه عراق سخن گفت، اعلام کرد که می‌تواند جریان صدور نفت خلیج فارس را قطع کند.
«علی العسکری» سخنگوی امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق تهدید کرد: «اگر ترامپ در خصوص ابقای نیروهای خود در عراق اصرار کند، پایگاه‌های آمریکایی در عراق را به تلی از خاک تبدیل خواهیم کرد».
به گزارش «روسیا الیوم»، حزب‌الله عراق همچنین در واکنش به تهدیدات واشنگتن درباره اعمال تحریم‌ علیه عراق تأکید کرد که اگر ترامپ تحریم‌های آمریکا علیه عراق را اعمال کند، جهت ممانعت از صدور نفت خلیج فارس برای آمریکا اقدام خواهد کرد.
به دنبال حمله تجاوزکارانه آمریکا به سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نزدیکی فرودگاه عراق، نمایندگان پارلمان عراق روز یک شنبه در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را مورد تصویب قرار دادند.
رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در واکنش به مصوبه پارلمان عراق درباره لزوم اخراج نظامیان آمریکایی، بغداد را به اعمال تحریم‌های شدید تهدید کرد که «تاکنون مثل آن را ندیده باشد». ترامپ گفته که «ما نیروهایمان را از عراق بیرون خواهیم کشید اما اول عراق باید هزینه پایگاه هوایی آمریکا را بپردازد».
پایگاه خبری آکسیوس نیز به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عراقی گزارش داده که دولت دونالد ترامپ به دنبال متقاعد کردن مقامات عراقی بوده تا جلوی مصوبه پارلمان این کشور در زمینه اخراج نظامیان خارجی را بگیرد اما لابی واشنگتن ناموفق بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود

برنی سندرز به شایعات مربوط به کناره‌گیری‌اش از سیاست پایان داد و عنوان کرد بار دیگر نامزد مجلس سنا می‌شود.

به گزارش مشرق، در حالی که گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد برنی سندرز مبنی بر کناره‌گیری از سیاست به دلیل سن بالایش مطرح شده بود، این سناتور دموکرات ۸۲ ساله آمریکایی در اظهاراتی، بیان کرد بار دیگر برای نامزدی مجلس سنا اقدام می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سندرز در حالی از تصمیم خود برای ورود به سنا خبر داد که مواضعش در مورد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان جنگ غزه به شدت انتقادی شده و مدت‌هاست، شکاف گسترده‌ای میان دیدگاه‌های او و بایدن در اینباره ایجاد شده است.

سندرز از نحوه مدیریت بایدن در رابطه با رژیم اسرائیل انتقاد کرده و خواستار پایان فوری جنگ غزه شده است. در این راستا تاکید وی بر گسترش کمک‌های بشردوستانه برای حمایت از مردم غزه و توقف حمایت‌های رئیس‌جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی بوده است.

این سناتور دموکرات آمریکایی در گفتگو با آسوشیتدپرس به صراحت عنوان کرد: ما در یک لحظه سیاسی پیچیده و دشوار زندگی می‌کنیم و من به شدت با بایدن در مورد جنگ غزه مخالف هستم.

سندرز در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در آمریکا نیز اظهاراتی را مطرح و با اشاره به رقابت میان ترامپ و بایدن اینطور بیان کرد: دونالد ترامپ از من خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست.

وی با ترسیم چشم‌انداز احتمالی از بازگشت ترامپ به کاخ سفید، هدف خود از تلاش برای بازگشت به سنا را ناشی از نگرانی در مورد آینده دموکراسی در آمریکا اعلام کرد و گفت از بسیاری جهات انتخابات ۲۰۲۴ را مهم‌ترین انتخابات در طول زندگی مردم آمریکا می‌داند.

او پس از اعلام نامزدی دوباره‌اش برای تداوم حضور خود در سنا، در این رابطه که احتمال دارد آمریکا در صورت بازگشت ترامپ از یک کشور دموکرات به سمت کشوری اقتدارگرا حرکت کند، هم صحبت کرده و عنوان کرد برایش سوال است که آیا پس از برگزاری نتایج انتخابات ۲۰۲۴ دولتی کارآمد در این کشور روی کار خواهد آمد یا خیر.

از زمان آغاز جنگ غزه، سندرز از جمله مهم‌ترین سیاستمداران آمریکایی بوده است که مواضع حمایت‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا در قبال رژیِم صهیونیستی را مورد نقد قرار داده و از برقراری آتش‌بس دائمی در غزه حمایت کرده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • پاسخ جشنواره کن به تهدید اعتصاب کارکنان
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل | توافق نانوشته‌ ایران و طرفهای غربی درباره غزه | خبر مهم درباره بازگشت روابط دیپلماتیک با این کشور
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!