Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق در مورد قطعنامه پارلمانی این کشور در خصوص خروج نیروهای نظامی آمریکا با «آنگلا مرکل» ،صدر اعظم آلمان گفتگو و رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»، «عادل عبدالمهدی» ،نخست وزیر عراق در مورد قطعنامه پارلمانی این کشور در خصوص خروج نیروهای نظامی آمریکا با «آنگلا مرکل» ،صدر اعظم آلمان گفتگو و رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بیانیه ای در این زمینه آمده است: صدر اعظم آلمان حمایت خود را از ثبات و امنیت عراق اعلام کرده و بر اهمیت ادامه همکاری میان عراق و این عضو اتحادیه اروپا در خصوص مبارزه با تروریسم تاکید دارد.

 

این در حالی است که در پی صدور قطعنامه پارلمان عراق ،رئیس پنتاگون اعلام کرده است که طرح و برنامه ای برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور ندارد.

 

در پی گزارش های منتشر شده از سوی رویترز و دیگر رسانه ها در خصوص نامه نظامی آمریکا مبنی بر مطلع کردن مقامات عراقی از آمادگی نیروهای آمریکایی برای خروج از این کشور،«مارک اسپنسر» وزیر دفاع آمریکا چنین گزارش هایی را انکار کرد.

 

این تحولات پس از آن صورت گرفت که سردار «قاسم سلیمانی» ،فرمانده ایرانی و «ابومهدی المهندس» رئیس حشد شعبی عراق به دستور «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا در فرودگاه بغداد ترور شدند.

 

پارلمان عراق بلافاصله پس از این حادثه ،قطعنامه خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق را تصویب کرد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی مسجد سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی صدر اعظم آلمان نیروهای آمریکایی حاج قاسم سلیمانی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل