Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فاکس‌نیوز، چند روز پس از اقدام تروریستی ارتش آمریکا و دانلد ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، وحشت در واشنگتن از انتقام سخت ایران به اوج رسیده است. از این رو، نیروی هوایی آمریکایی بمب‌افکن‌های B۵۲ خود را به فاصله ۳۷۰۰ کیلومتری مرزهای ایران منتقل کرده‌اند تا از دسترس موشک‌های شهاب۳ و کروز سومار در امان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت بمب‌افکن‌های غول‌پیکر آمریکایی را نخستین بار شبکه خبری CNN گزارش داد و به نظر می‌رسد این واکنش انفعالی نیروهای هوایی آمریکا بخشی از برنامه آنها برای دور ماندن از تهدیدهای ایران و نیروهای بسیج مردمی عراق باشد. مجلس عراق چند روز پیش طرح اخراج نیروهای ارتش آمریکا را از خاک این کشور تصویب و حشد الشعبی هم تاکید کرد از این پس با آمریکایی‌ها مانند نیروهای اشغالگر برخورد می‌کند.

شش فروند بمب‌افکن B۵۲ از پایگاه هوایی بارکزدیل در لوییزیانا به پرواز درآمدند؛ جزیره‌ای در قلب اقیانوس هند که فاصله آن از خط مرزی ایران ۲۳۰۰ مایل یا ۳۷۰۱ کیلومتر است. هر هواپیمای B۵۲ هشت موتور دارد و برای حمل انبوه بمب‌ها و موشک‌های بزرگ طراحی شده است؛ از موشک‌های کروز و قاره‌پیما تا بمب‌های هدایت‌شونده لیزری و بمب‌های هسته‌ای.

ارتش آمریکا بهار امسال یک بمب‌افکن به پایگاه نظامی خود در قطر اعزام کرده بود که پس از چند ماه آنجا را ترک کرد. روز دوشنبه مارک اسپر، وزیر دفاع و ژنرال مایک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سردرگم تایید و تکذیب نامه‌ای بودند که گفته می‌شود برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق به این کشور ارسال شده است.

دیه‌گو گارسیا یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های مجمع‌الجزایر چاگوس در میانه‌های اقیانوس هند و از پایگاه‌های نظامی اصلی ارتش آمریکا در این منطقه است. ایالات متحده این جزیره را از سال ۱۹۶۶ از بریتانیا اجاره کرده است.

کد خبر 476228 برچسب‌ها قاسم سلیمانی آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قاسم سلیمانی آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند

یک منبع آگاه اعلام کرد نظامیان روسیه و آمریکا در نیجر در یک پایگاه واحد مستقر شده‌اند، اما به یکدیگر دسترسی ندارند.

به گزارش ایسنا یک مقام آمریکایی گفت نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آنها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

این مقام آمریکایی گفت که نیروهای روس چند هفته قبل به پایگاه هوایی ۱۰۱ آمده‌اند، پایگاه نیروی هوایی نیجر که در کنار فرودگاه بین‌المللی پایتخت این کشور واقع شده است.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد. فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند. آنها وظیفه آموزش نیروهای این کشور را بر عهده گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین