Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدرضا صالحی‌امیری» روز سه‌شنبه در مراسم پنجاه و دومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان «غلامرضا تختی» که در آستان مقدس شیخ صدوق در ابن بابویه شهر ری برگزار شد اظهار داشت: باید به این مردم آفرین گفت که بعد از نیم قرن همچنان به مسیر پهلوانی وفادارند. همه انسانهایی که در مسیر پهلوانی هستند، مسیر انسانی را مسیر اخلاقی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی امیری با بیان اینکه روز گذشته یک دنیا فریاد زدند «حاج قاسم» که حضوری بی‌نظیر بود افزود: دیشب با جمعی از بزرگان در پی آن بودیم که تحلیل کنیم چه شد بعد از اتفاقات آبان ماه و مشکلات و گرانی که خداوند بر دل و قلوب این مردم تابید و همه ملت و مردم را به یکدیگر نزدیک کرد، و به این نتیجه رسیدیم که این از الطاف الهی بوده و از تحلیل خارج است.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: خیلی از سرداران به شهادت رسیدند اما حاج «قاسم سلیمانی» سردار دل‌ها بود که قلوب ۸۰ میلیون ایرانی را تسخیر کرد و به گونه‌ای خداوند متعال رقم زد که شهید قاسم سلیمانی عزیزترین انسان کره زمین است.

وی با اشاره به جمله‌ای از جهان پهلوان تختی با عنوان درباره عبور از آدمیت و انسانها تصریح کرد: این جمله او یک گفتمان است. اندیشه امام راحل که فرمودند تمام صحیفه عبور از آدمیت و انسانیت و ساختن انسان است.

صالحی امیری یادآور شد: تختی نیم قرن پیش هدف خودش را عبور از آدمیت اعلام کرد. پیام تختی به نسل جوان این است که اگر قرار است پایدار باشید باید راه و روش و سیره تختی را دنبال کنید. انسانهایی که مرام پهلوانی را انتخاب کردند، ماندگار شدند.

وی بیان داشت: شهر ری نگین درخشان تمدن ایران زمین است و هر کسی قرار است درباره انسانیت بنویسد نقطه آغازینش باید از شهر ری باشد. تختی در این نقطه خفته که  حکمت الهی است چرا که انسان‌های بزرگی اینجا خفته‌اند که خود حکمتی است. تختی فراتر از قهرمانی است و  نماد  فضیلت معرفت و مرام پهلواتی به شمار می‌رود است. برای اینکه ماندکار شویم باید راه و مرام تختی را انتخاب کنیم.

حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی، علی اکبر حیدری از دوستان جهان پهلوان تختی، محمد محمودی سرمربی اسبق تیم کشتی آزاد ناشنوایان و فرماندار ری نیز دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

برچسب‌ها جام جهان پهلوان تختی شیخ صدوق سید رضا صالحی امیری فدراسیون کشتی قاسم سلیمانی حسن رنگرز پروندهٔ خبری تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جام جهان پهلوان تختی شیخ صدوق سید رضا صالحی امیری فدراسیون کشتی قاسم سلیمانی حسن رنگرز جام جهان پهلوان تختی شیخ صدوق سید رضا صالحی امیری فدراسیون کشتی قاسم سلیمانی حسن رنگرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در متن پیام مسئولان اشکذر آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ». (سوره مبارکه آل‌عمران؛ آیه۱۶۹)
ذات اقدس الهی را شکرگزار هستیم که در این برهه از زمان به ما فرصت داد؛ تا در آئین استقبال، وداع، تشییع و تدفین پیکر مطهر #شهید_گمنام که فضای شهرمان را عطرآگین نمود شرکت کنیم.
بر هیچ کسی پوشیده نیست همان قدر که شهدا در میان خاکیان گمنام هستند در پیشگاه افلاکیان شناخته شده‌اند.
امروز در آیین تشییع پیکر شهید گمنام، به چشمِ دل دیدیم که شهدا زنده‌اند و در قهقهۀ مستانه‌شان عند ربهم یرزقون اند. نام و یاد آنها در دل‌ها برای همیشه جاویدان است و آحاد و اقشار مختلف مردمی با نام و یاد و مرام شان مأنوس هستند.
آفرین به مردم بصیر، ولایتمدار، شهید پرور و همیشه در صحنه شهرستان اشکذر و شهرستان‌های همجوار که به حق با حضور چشمگیرشان از این میهمان گرانقدر، میزبانیِ خوبی کردند و خالق عظمتی سترگ در صفحات کتاب قطور تاریخ انقلاب اسلامی شهرستان و حتی استان شده، موجبات یاس و ناامیدی نظام سلطه و دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی و نیز شادمانی دلدادگان انقلاب و رهبری فراهم آوردند.
برخود لازم دانستیم از همۀ اقشار مختلف مردمی، ائمه جمعه و جماعات، موسسات قرآنی، هیأت امنای مساجد وحسینیه‌ها، هیأت‌های مذهبی، ادارات و نهاد‌ها، نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیحیان همیشه در صحنه، صاحبان صنایع و؛ که به نوعی در خلق این حماسۀ به یادماندنی سهیم بودند کمال تشکر را داشته و امیدواریم همواره در عمل به مکتب امام خمینی رحمت الله علیه، منویات رهبر معظم انقلاب و پیمودن مسیری که شهدا برایمان ترسیم نمودند پایدار باشیم.
انشاء الله 
محمد رضا طالبیان امام جمعه اشکذر
روح الله ردایی فرماندار شهرستان اشکذر
سرهنگ پاسدار حسین هاتفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اشکذر

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • پیکر مطهر شهید ستواندوم «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • تصاویری از حضور باشکوه مردم ایلام در تشییع «محمد شفیع فیضی زاده»
  • تشییع پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده با حضور پرشور مردم ایلام
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • تشییع پیکر شهید مرزبان جلال اعتماد در بانه+فیلم
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان