Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سازمان عفو بین الملل اعلام کرد تهدیداتی که ترامپ درخصوص حمله به مراکز فرهنگی و دینی ایران می کند، جنایت جنگی است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سازمان عفو بین الملل با انتشار یادداشتی در صفحه متعلق به این سازمان تاکید کرد: تهدیدات ترامپ درخصوص حمله به مراکز فرهنگی و دینی در ایران، جنایت جنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این یادداشت آمده است: حمله عامدانه به مراکز شهری و مراکز دینی و فرهنگی به معنای نقض آشکار قوانین بشری بین المللی و جنایت جنگی است، ترامپ باید دست از تهدید ایران بردارد و به قوانین بین المللی پایبند باشد.
دونالد ترامپ در رشته توییتی به رجزخوانی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت 52 سایت را در ایران در نظر دارد که در صورت اقدام ایران علیه آمریکا، به آنها حمله خواهد کرد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای اخیر تهدید کرده است که اگر جمهوری اسلامی ایران به ترور سردار «قاسم سلیمانی» واکنش نشان دهد، آمریکا ده‌ها نقطه از جمله مراکز مهم فرهنگی ایران را هدف حمله قرار می‌دهد.
اظهارات ترامپ در مورد احتمال حمله به مراکز فرهنگی ایران با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شده و حتی برخی از متحدان واشنگتن هم از آن انتقاد کرده‌اند. با این وجود رئیس‌جمهور آمریکا دیروز بار دیگر مدعی شد که واشنگتن حق دارد چنین مراکزی را هدف قرار دهد.

هشدار یونسکو به واشنگتن
یونسکو به واشنگتن هشدار داد که این کشور از جمله امضا کنندگان کنوانسیون حمایت از میراث های طبیعی و فرهنگی است.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) روز دوشنبه تأکید کرد که آمریکا باید به حراست از آثار باستانی و فرهنگی جهان متعهد باشد و از تهدید حمله به چنین مراکزی خودداری کند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یونسکو در بیانیه خود عنوان کرده است که ایالات متحده به عنوان کشوری که پیمان‌های بین‌المللی مربوط به حراست از میراث بشری را امضا کرده، باید از آسیب رسانده به ابنیه و میراث فرهنگی خودداری کند.
بنا بر این گزارش، در بیانیه یونسکو اشاره شده است که بر اساس دو کنوانسیون 1954 و 1972 که در کنگره آمریکا و مجلس ایران هم به تصویب رسیده، کشورهای عضو نباید عامدانه اقداماتی انجام دهند که ممکن است به میراث فرهنگی و طبیعی دیگر کشورهای عضو این کنوانسیون‌ها، آسیب بزند.

گراهام: به ترامپ درباره هدف قراردادن مراکز فرهنگی ایران هشدار دادم
سناتور جمهوری‌خواه گفت که در دیدار روز دوشنبه با رئیس جمهور آمریکا درباره هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران به وی هشدار داده است.
«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی روز دوشنبه گفت که وی در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران به وی هشدار داده است.
به گزارش پایگاه خبری هیل، گراهام گفت: «من امروز (دوشنبه) با وی صحبت کردم. من گفتم که ما با فرهنگ مردم ایران در جنگ نیستیم. اماکن فرهنگی،‌ مراکز مذهبی اهداف قانونی نیستند.»
این سناتور جمهوری‌خواه اضافه کرد که قرار دادن مراکز فرهنگی به عنوان اهداف نظامی، زیر سوال بردن کاری است که آمریکا درصدد انجام آن است.

روحانی خطاب به ترامپ: هیچوقت ملت بزرگ ایران را تهدید نکنید
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در توئیتی تاکید کرد که هیچوقت ملت بزرگ ایران را تهدید نکنید.
روحانی دوشنبه شب در این توئیت افزود: آنهایی که به عدد 52 اشاره می کنند بهتر است به عدد 290 هم فکر کنند IR655 .هیچوقت ملت بزرگ ایران را تهدید نکنید.
در پی توییت رییس جمهوری امریکا مبنی بر حمله به 52 نقطه از جمله مراکز فرهنگی ایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در رشته توییتی نوشت: ترامپ که با ترورهای بُزدلانه روز جمعه، مرتکب نقض شدید قوانین بین‌المللی شده است، باردیگر تهدید به ارتکاب نقض جدید «هنجار بنیادین» کرده است.
ظریف تاکید کرد: هدف گرفتن اماکن فرهنگی، یک جنایت جنگی است؛ پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است.
ظریف تصریح کرد: یادآوری برای آنانی که توهم تقلید از جنایات جنگی داعش با هدف قراردادن میراث فرهنگی ما را دارند طی چند هزار سال تاریخ، وحشی‌ها آمده‌اند و شهرهای ما را تخریب کرده‌اند، بناهای مهم را با خاک یکسان کرده‌اند و کتابخانه‌های ما را سوزانده‌اند اما اکنون آنها کجا هستند، ولی ما همچنان با سربلندی این جا هستیم.

پاسخ سفیر ایران در فرانسه به ترامپ: تخریب آثار و اموال فرهنگی جنایت جنگی است
سفیر ایران در فرانسه در واکنش به تهدیدات ترامپ علیه مراکز فرهنگی - تاریخی ایران نوشت: همگان و دانایان می دانند که اینگونه رفتار در جهت تخریب آثار و اموال فرهنگی به عنوان میراث جامعه بشری، جنایت جنگی محسوب می‌شود.
بهرام قاسمی دوشنبه در توئیتی افزود: فرهیختگان، دانشمندان و فرهنگ شناسان فرانسوی شنیدند که پرزیدنت ترامپ در چند نوبت در روزهای اخیر ایران را تهدید کرده است که 52 مرکز و مکان فرهنگی و آثار تمدنی این کشور برخوردار از تمدن و فرهنگ دیرینه را مورد حمله نظامی قرار خواهد داد.
او ادامه داد: آقای ترامپ احتمالا به دلیل ناآشنایی با هنجارهای بین‌المللی و موازین حقوقی شناخته شده و مورد احترام جهانیان نمی‌داند که این نوع اقدامات نقض آشکار قانون مربوط به قرارداد حمایت اموال فرهنگی هنگامِ جنگ یونسکو مصوب 14 مه1954 لاهه و پروتکل 1 کنواسیون ژنو مصوب 12 اوت 1949 می‌باشد.
سفیر ایران در فرانسه افزود: همگان و دانایان دانند که اینگونه رفتار در جهت تخریب آثار و اموال فرهنگی به عنوان میراث جامعه بشری، جنایت جنگی محسوب می‌شود.
قاسمی تاکید کرد: از آنجاکه فرانسه با 45000 بنای تاریخی ثبت شده و 2200 گالری هنری و موزه یک کشور بزرگ دارای ذخایر فرهنگی است، توصیه می‌شود برای ممانعت از این نوع تهدیدات نابجا هرچند پوچ که بدعتی خطرناک و بازیچه قرار دادن میراث فرهنگی جهان توسط جنگ افروزان است، اقدام اعتراضی مناسب و بهنگام بعمل آید.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا ترور سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نشست بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار شد.
سروش هاشمی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این نشست ، ارائه طرح مرمت مبنی بر استانداردهای جهانی بود.
در این نشست، گروه پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکاراسا به دستاورد خود در زمینه‌های مطالعات سازه، مصالح، خاک، پایش از طریق آزمودن ارتعاشی و فروشست زمین پرداختند.
بررسی موضوع فرونشست زمین و پیامدهای آن از موضوعات مهمی بود که در این نشست بررسی شد.
پروفسور گرون آرون؛ استاد دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، نیلکون اوگون؛ مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی ، فاطمه داوری؛ مدیرکل حفظ و احیای بناها بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، مهرداد حجازی؛ استاد تمام دانشگاه اصفهان و محمود هاشمی؛ دانشیار دانشگاه اصفهان سخنرانان این نشست بودند.

دیگر خبرها

  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری