Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمک به کودکان طلاق به این دلیل از اهمیت برخوردار است که کودکان رفتار آینده خود را بر اساس تجربه‌‌های جاری خود شکل می‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چه ما دوست داشته باشیم یا نه کودکان هر آنچه که ما انجام می‌دهیم را می‌بینند و آن را برای مدت طولانی به یاد خواهند داشت. از خود یک الگوی خوب بسازید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دستیابی به لیست خواندنی‌های کودکان که بر اساس سن طبقه بندی شده است به وب سایت ما رجوع کنید.

دکتر رضا سروش، روانشناس کودک در خصوص کودکان طلاق و پنج راه برای کمک به فرزندانان در هنگام طلاق می گوید: اثرات ترامادیک را کاهش دهید، یعنی در همان ابتدا مرتباً این اطمینان را به کودکان طلاق خود بدهید که طلاق اشتباه آن‌ها نیست و اینکه شما همیشه در کنار آنها خواهید ماند. تا جایی که ممکن است پایداری امنیت و ثبات را تامین کنید. یک کودک دلواپس غالباً قدر یک روند پایدار و ثابت، دیدن افراد آشنا، رفتن به مکان‌هایی که مرتباً به آنجا سر می‌زده و ساعت خواب قابل اطمینان را می‌داند. برای افزایش احساس قدرت آنها بر روی زندگیشان هر زمان که ممکن بود به کودکانتان امکان انتخاب دهید. این انتخاب ها می تواند شامل انتخاب غذا، لباس و غیره باشد.

سروش در ادامه با بیان این موضوع که نباید کودکان خود را در معرض درگیری‌های زناشویی قرار داد، اظهار کرد: متخصصان معتقدند میزان درگیری‌هایی که کودک در طول طلاق و بعد از آن شاهد آنهاست، یک فاکتور تاثیرگذار برای انطباق او با شرایط است. یکی از بهترین هدیه‌هایی که والدین می توانند به فرزندانشان بدهند، برقرار کردن ارتباط با یکدیگر در شرایط صلح آمیز است. از کودکانتان به عنوان پیام رسان در ارتباطات بین والدین استفاده نکنید مثلاً «به پدرت بگو که پرداخت هزینه‌‌های حمایت از کودک‌اش دیر شده است.»

این روانشناس کودک، در رابطه با این مبحث که باید به فرزندان خود اجازه ارتباط برقرار کردن بی پرده را داد، یادآور شد: برای کودکان طلاق این یک امر طبیعی است که هنگام مواجهه با تغییرات متعدد و عوامل ناشناس در زندگی‌شان احساس اضطراب کنند. آنها ممکن است بی وقفه در مورد وضعیت‌های کوچک و بزرگ زندگی‌شان نگران باشند. هنگامی که آنها ترس‌ها و نگرانی‌های‌شان را بیان می‌کند حتی اگر آنها را مرتب تکرارکنند، با صبر و حوصله به آنها گوش دهید. آنها را به تشریح احساسات‌شان و بیان ناراحتی ترس و عصبانیتی که ممکن است تجربه کنند تشویق کنید. برای‌شان آسایش تامین کنید و این اطمینان را به آنها بدهید که دوست داشته خواهند شد و از آنها مراقبت و امنیت‌شان تامین خواهد شد.

سروش در رابطه با این موضوع که از همسر خود در حضور کودکان و یا پشت تلفن نباید انتقاد کرد، خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشید که همسر شما هنوز پدر یا مادر کودک شماست؛ هنگامی که شما از همسر خود انتقاد می‌کنید، خواه منظوری داشته باشید یا نه، شما همچنین در حال انتقاد از کودک خود به صورت غیرمستقیم هستید. این به اعتماد به نفس‌شان آسیب می‌زند.

این روانشناس در پایان باید برای خود و کودکان طلاق کمک پیدا کرد، تصریح کرد: شما به کمک زیادی نیاز خواهید داشت. از دوستان، همسایه‌ها، اعضای خانواده، گروه‌های حمایتی مذهبی، معلم‌ها، مشاورین مدرسه و مشاور درمانگر کمک بگیرید. مربیان باید هنگامی که والدین در حال جدا شدن یا طلاق هستند از این موضوع اطلاع داشته باشند. آنها توانایی تامین کمک‌های با ارزشی را هنگامی که کودک‌تان ساعت‌های زیادی را در مدرسه می‌گذراند دارند. همچنین کمک‌های رایگانی که از طریق کلاس‌های کمکی طلاق ارائه شده به وسیله بسیاری از کلیساهای محلی و گروه‌‌های حمایتی طلاق ارائه شده به وسیله مدارس ویلیامسون کانتری قابل دسترس می‌باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پدر طلاق کودکان مدرسه والدین روانشناس زناشویی رضا سروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی

بیش از ۱۱ هزار کودک فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده یا مجروح شده اند. خبرنگار تسنیم در غزه به روایت قصه دو کودک فلسطینی که این روزها با خطر قطع عضو و مصائب و مشکلات ناشی از این دست و پنجه نرم می کنند، گفتگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، حملات کور رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ویژه مناطق مسکونی سبب شده تا بسیاری از زنان و کودکان ساکن غزه دچار قطع عضو شوند. «رکان» پسر 18 ساله فلسطینی نیز به رغم نجات یافتن از مرگ در جریان حملات موشکی رژیم صهیونیستی دو پای خود را بر اثر انفجار از دست داد.

 

.

 

 این نوجوان فلسطینی در تشریح جزئیات لحظه اصابت موشک های رژیم صهیونیستی به خبرنگار تسنیم در نوار غزه گفت: پهپاد اسرائیلی به ناگهان ما را هدف قرار داد، همه چیز پیش چشمانم قرمز شد، با آمدن نیروهای امداد رسان و مشاهده وضعیتم، همان اول متوجه شدم که پاهایم قطع شده اند. احساس کردم دیگر هیچ امیدی باقی نمانده است.

«ندا»، دختر نونهال فلسطینی نیز که دو ماه قبل در جریان حمله اسرائیل به اردوگاه المغازی غزه از ناحیه پا مجروح شده است، آرزو دارد تا پاهایش مثل روز اول سلامت خود را بازیابد.

او که هم اکنون با تلاش های کادر پزشکی بیمارستان شهدای الاقصی در تلاش است تا با بهبودی هر چه سریع تر پای خود خطر قطع عضو را از سر بگذراند به خبرنگار تسنیم گفت: وقتی از ناحیه پا مجروح شدم، درد بسیاری داشتم، دعا می کردم پاهایم به مانند روز اولش احیا شود؛ آرزو دارم راه بروم و پاهایم به روزهای اول خود بازگردد.

ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستهانمایش جنایات صهیونیست‌ها پس از عقب‌نشینی از خان یونس

 

بیش از 11 هزار کودک در خلال تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده اند و تقریبا به همین میزان نیز زخمی شده اند. با این حال بیشتر صدمات وارده به کودکان عمدتا آسیب هایی دائمی است که در نهایت به نقض عضو منجر می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکوت ستاره معصومی همسر سابق مهدی قایدی شکست، اما ماجرا پیچیده‌تر شد!
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • قتل یک مرد به دست همسر سابقش در اردبیل
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • دستگیری زن همسر کُش در اردبیل
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی