Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، خالد بن سلمان روز سه شنبه در توئیتی تایید کرد که دیدار با اسپر درباره چالش های پیش روی دو کشور مذاکره کرده است.

این مقام سعودی همچنین بر اهمیت همکاری نظامی کنونی دو کشور تاکید و آن را به نفع امنیت منطقه و بین المللی توصیف کرد.

رویترز نوشت: این دیدار به دنبال ترور قاسم سلیمانی فرمانده ارشد نظامی ایران انجام شده است که روز جمعه (۱۳ دی) با حمله پهپادی آمریکا به فرودگاه بغداد ترور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله تنش ها در منطقه را تشدید کرد.

تارنمای آکسیوس پیش تر به نقل از مقام های سعودی گزارش داده بود که معاون وزیر دفاع عربستان قرار است روز دوشنبه با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و چند تن از مقام های ارشد پنتاگون با هدف کاهش تنش در منطقه دیدار و گفت وگو کند.

مقام های سعودی به روزنامه  الشرق الاوسط گفتند که فرستاده سعودی در بدو ورود به واشنگتن خواستار خویشتنداری دو طرف (ایران و آمریکا) شد. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز پیش تر درباره کاهش تنشها در منطقه ابراز امیدواری کرده بود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد به دستور  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند.

پمپئو و خالد بن سلمان در دیدار در واشنگتن درباره تحولات منطقه از جمله پیامدهای ترور سردار سلیمانی رایزنی کردند.

مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تایید این دیدار گفت،پمپئو در دیدار با مقام سعودی درباره آنچه که تصمیم ترامپ برای اقدام قاطع دفاعی برای حفاظت از جان آمریکایی‌ها نامید، تبادل نظر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: در این دیدار تاکید شد که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست و به تعهد خود برای تشنج زدایی پایبند است.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا اشاره نشده است تعهد این کشور به چه کسی است و چگونه با ترور فرمانده ارشد نظامی ایران، تنش‌ها را کاهش می‌دهد.

 اورتاگس گفت پمپئو در این دیدار  از تداوم حمایت عربستان سعودی همکاری در مقابله با آنچه تهدید ایران خواند، قدردانی کرد.

برچسب‌ها عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا مارک اسپر قاسم سلیمانی مایک پمپئو پروندهٔ خبری شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا مارک اسپر قاسم سلیمانی مایک پمپئو دونالد ترامپ عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا مارک اسپر قاسم سلیمانی مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه