Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@15:40:05 GMT

نیاز برنج وارداتی شب عید ۵۰۰ هزارتن

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۱۶۷۱

نیاز برنج وارداتی شب عید ۵۰۰ هزارتن

ایران اکونومیست- دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور با بیان اینکه همچنان ۸۰ هزارتن برنج به دلیل عدم تخصیص ارز در گمرکات رسوب کرده است گفت: تعلل در تخنصیص ارز می تواند تامین برنج واراتی شب عید را برای اقشار کم درامد با مشکل مواجه سازد.

«مسیح کشاورز»  افزود: پیش از این ۲۵۰ هزار تن برنج وارداتی به دلیل بخشنامه ممنوعیت واردات در گمرکات باقی مانده بود که با رفع ممنوعیت ترخیص شد، اما ۸۰ هزار تن برنج باقیمانده وارداتی در گمرکات در انتظار تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، هم اکنون فهرست ارز تخصیصی برنج از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به بانک مرکزی ارسال شده است.

نیاز برنج وارداتی شب عید ۵۰۰ هزارتن

دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور با تاکید بر اینکه تامین و واردات برنج زمان‌بر است و یک روزه تامین نمی‌شود تصریح کرد: نیاز کشور به برنج وارداتی ۱.۵ میلیون تن برآورد می شود که از ابتدای سال تاکنون حدود یک میلیون تن آن وارد شده و ۵۰۰ هزارتن دیگر برای تنظیم بازار شب عید و ایام نوروز باید تامین و وارد شود.

وی اظهارداشت: اقشار کم درآمد جامعه و ۶ دهک از برنج یارانه ای با ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می کنند بنابراین هرگونه تعلل در تخصیص ارز و واردات برنج می تواند بازار این محصول را با مشکل کمبود و  افزایش قیمت مواجه کند زیرا واردات برنج نیازمند دوره زمانی حداقل دو ماه است.

کشاورز درباره وضعیت تولید برنج داخلی گفت: اگر ما در برنج تولید داخل خودکفا شده بودیم به طور حتم علاوه بر کاهش قیمت برنج داخلی شاهد قطع واردات برنج از سوی دولت می شدیم و همه اقشار جامعه می توانستند برنج ایرانی را با قمیت های مناسب خریداری کنند.

احتمال کاهش یک هزار تومانی برنج وارداتی خرید جدید

دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور درباره قیمت برنج های وارداتی افزود: در خرید محموله های قبلی برنج با افزایش قیمت مواجه بودیم اما اکنون به نظر می رسد در خرید محموله های جدید شاهد کاهش یک هزار تومانی قیمت برنج های هندی باشیم.

وی افزود: البته تلاش داریم با افزایش واردات برنج سوپر باسماتی پاکستانی قیمت این نوع برنج را نیز در بازار متعادل کنیم.

به گفته وی، اکنون قیمت هر کیلوگرم سوپر باسماتی پاکستانی نزدیک ۱۱ هزارتومان و برنج های هندی کیفی نزدیک هفت هزار تا هشت هزار تومان است.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واردات برنج شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی

امتداد - کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوب خوبی از خود به نمایش گذاشت که یک نمونه آن آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایه دیپلماسی فعال ارزی در کشور‌های مختلف بود.

وی افزود: اگرچه ما در سال ۱۴۰۲ افزایش قیمت ارز را داشتیم، اما این افزایش قیمت در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه نبود و به بیان بهتر ما حداقل افزایش قیمت ارز را در سال ۱۴۰۲ داشتیم که ناشی از بحران های سیاسی در منطقه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن طور که گفتم یکی از اقدامات بانک مرکزی آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف بود که این اقدام باعث افزایش ذخایر ارزی کشور و در نتیجه آن تعادل هرچه بیشتر و بهتر عرضه و تقاضا در بازار بود.

شاکری تصریح کرد: کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز برای بخش‌های مختلف اعم از ارز مسافری، ارز دانشجویی و … و همینطور تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم که تامین ارز مورد نیاز این بخش‌ها نشان دهنده بهبود وضعیت منابع ارزی و همچنین مدیریت قوی بانک مرکزی بر بازار ارز است.

وی افزود: این عملکرد مثبت بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ نوید دهنده آینده روشن همراه با ثبات اقتصادی بیشتر در سال جاری خواهد بود. البته نمی‌توان از بحران های سیاسی-امنیتی در منطقه چشم پوشید و ممکن است تاثیرات خود را بر بازار بگذارد که البته هیجانی و موقت خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم در سایه این قبیل اقدامات مثبت بانک مرکزی و آمارهای مثبت متغیرهای پولی اعم از رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و تورم، ما شاهد ثبات هرچه بیشتر اقتصادی و بازار‌های مختلف باشیم و مردم نتیجه آن را بیش از گذشته در زندگی روزمره خود حس کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد