Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  تابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اینکه رئیس جمهور آمریکا به صورت آشکار اعلام کرده بودجه‌ای برای استفاده در اعمال تروریستی در نظر گرفته برخلاف قوانین بین‌المللی است و همه نهاد‌ها از جمله FATF باید به آن اعتراض و برخورد کنند.

فرهاد دژپسند در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران افزود: آمریکا به روش وقیحانه‌ای دست به ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی زده و ما تروریسم دولتی را شاهدیم طوری که یک مقام عالی نظامی از یک کشور که به دعوت رسمی کشور دیگر به آنجا کرده سفر بوده و برای مشاوره رفته است، به صورت بسیار وقیحانه ترور می‌شود و خودشان هم می‌گویند که این اقدامات از محل بودجه دولتی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با توجه به شرایط اخیر آیا هنوز موضوع FATF در دستور کار قرار دارد، گفت: این موضع ربطی به روند بررسی پارلمو و CFT ندارد، زیرا این موضوع در دستور کار مجمع است و ما هم به عنوان دستگاه اجرایی ذی‌ربط دعوت می‌شویم و در آن جلسه شرکت می‌کنیم.

وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره کمیته ویژه افزایش سرمایه بانک‌ها افزود: افزایش سرمایه بانک‌ها از مدت‌ها قبل یعنی اردیبهشت و خرداد مطرح بوده و وزارت اقتصاد در این رابطه پیشنهاد داده و اخیراً هم بانک مرکزی پیشنهاد خود را اعلام کرده که بر این اساس مقرر شد وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با همکاری سازمان برنامه و بودجه در این باره هم‌اندیشی کنند و پیشنهاد خود را ارائه دهند.

دژپسند درباره نحوه بازپرداخت وام اعطا شده به تولیدکنندگان از محل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی تابع مقررات است که این مقررات را یا قانون مصوب کرده و یا بر اساس سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری شرایط توسط هیئت امنای صندوق تعیین شده است. بنابر این اگر اصلاحی قرار است در دستور کار هیئت امنا قرار گیرد، البته به احتمال قوی این رویه را اصلاح می‌کنیم، اما تا زمانی که هیئت امنا آن را اصلاح کند، این موضوع به ستاد تسهیل دبیرخانه شورای گفتگو موکول می‌شود تا موضوع را به وزارت صمت منتقل کند و ستاد تسهیل هم در آنجا فرصت و تنفسی را معین می‌کند.

وی همچنین افزود: در جلسه امروز شورای گفتگو گزارش کوتاهی از عملکرد هیئت مقررات‌زدایی ارائه شد و من فکر می‌کنم عملکرد ما در یک سال گذشته در هیئت مقررات‌زدایی و رفع مقررات زاید خوب بوده و در بحث زمین هم مصوبه‌ای داشتیم تا آنجایی که به وزارت اقتصاد مرتبط بوده ابلاغ شده و بخش دیگر آن برای دولت ارسال شده است

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی ابومهدی مهندس هادی طارمی قاسم سلیمانی حشد الشعبی حسین پورجعفری نماز وحشت توئیت های تهدیدآمیز ترامپ دژپسند تروریسم دولتی آمریکا منابع مالی تروریسم شهادت سردار سلیمانی ابومهدی مهندس هادی طارمی قاسم سلیمانی حشد الشعبی حسین پورجعفری نماز وحشت توئیت های تهدیدآمیز ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال

بررسی سودآوری برخی شرکتهای بزرگ دولتی نشان می‌دهد در حالی که در سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی بیش از ۲۰ همت درآمد داشته سودآوری شرکت ایمیدرو به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ فهرست سودآورترین شرکتهای دولتی در عملکرد سال 1401 نشان میدهد ایمیدرو نزدیک 50 هزار میلیارد تومان در یک سال سود کسب کرده است.

بانک مرکزی نیز در سال مذکور حدود 23 همت سود کسب کرده است. ملی پتروشیمی کمتر از 20 همت سودآوری داشته است. تهیه و تولید مواد معدنی و ملی نفت نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است با تغییرات صورت گرفته در تغییر ساختار سازمان اموال تملیکی، این سازمان  نیز به جمع 10 شرکت سودآور دولتی اضافه شده است.

این شرکتهای دولتی در یک سال حدود 100 هزار میلیارد تومان سود کسب کرده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • ترور برای بقا
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!