Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریادار علی شمخانی اعلام کرد: فعلاً براساس برخی ملاحظات، نمی‎توانیم اطلاعات بیشتری به رسانه‌ها ارائه کنیم اما در همین حد به ملت قهرمان وعده بدهیم که عملیات انتقام خون قهرمان بزرگ ملت ایران قرار نیست در قالب یک تک‌عملیات صورت بگیرد.

به گزارش خرداد از خبرآنلاین، دریادار «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی، درباره واکنش‌های احتمالی جمهوری اسلامی ایران به انتقام خون سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و یارانش، تأکید کرد: «تابه‌حال در مصاحبه اعضا با رسانه‎ها ندیدم که کسی این موضوع را مطرح کند و لذا این اولین مصاحبه رسانه‌ای است که این مسائل در آن مطرح می‌شود؛ می‌گوییم که آمریکایی‌ها بدانند؛ تاکنون ۱۳ سناریوی انتقام در شورا مطرح شده و حتی اگر بر ضعیف‌ترین سناریو هم اجماع صورت بگیرد اجرای آن می‌تواند یک کابوس تاریخی برای آمریکایی‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعلاً براساس برخی ملاحظات، نمی‎توانیم اطلاعات بیشتری به رسانه‌ها ارائه کنیم اما در همین حد به ملت قهرمان وعده بدهیم که عملیات انتقام خون برادر شهیدمان قرار نیست در قالب یک تک‌عملیات صورت بگیرد چون برمبنای کلیدواژه بیانیه رهبر معظم انقلاب «تمام نیروهای محور مقاومت انتقام سردار شهید را خواهند گرفت».

وی که با تازه‌ترین شماره نشریه «حرم» وابسته به آستان قدس رضوی گفت‌وگو کرده است، تصریح کرد: «در واقع، این را با صراحت بگویم که آمریکایی‌ها از اساس نباید مرتکب این جنایت می‌شدند و اکنون که دست به خون سلیمانی عزیز آلوده کردند، مسئولیت تمام عواقب احتمالی برعهده خود آنها خواهد بود.»

دریادار شمخانی با بیان اینکه «در مقام تصمیم‎گیری استراتژیک نمی‌توان برپایه احساسات موضع‎گیری بین‌المللی یک کشور را تعیین کنیم و صدها عامل دیگر در این حوزه نقش‌آفرین هستند»، گفت: «شورای عالی امنیت پیگیری مسئله را در دستورکار قرار داده و اگرچه تصمیم‌سازی مبتنی بر ملاحظات امنیتی و بین‌المللی خواهد بود اما رویکرد اصلی ما این است که احساسات پاک مردم نیز اطفاء شود.»

وی خاطرنشان کرد: «در مجموع ۱۹ پایگاه، شامل ۱۱ هِدبِیس که پایگاه‌های فرماندهی آمریکایی‌ها در منطقه به‌شمار می‌روند و کمترین فاصله را با مرزهای شرقی و غربی کشور دارند، به همراه ۸ پایگاه نظامی آمریکا در شمال و جنوب کشور در وضعیت آماده‌باش هستند که از آمار دقیق نفرات و تجهیزات نظامی‌شان مطلع هستیم و کوچکترین تحولات آنها را هم زیرنظر داریم.»

وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: «آمریکایی‌ها می‌دانند که در مواجهه با واکنش جمهوری اسلامی بسیار آسیب‌پذیر هستند و به همین دلیل، طبق آخرین اخبار میدانی، از تعداد گشتی‌های آنان کاسته و نیروها عمدتاً در پایگاه‌ها متمرکز شده‌اند؛ همین تغییر تاکتیک آمریکا، فی‌نفسه نشان می‌دهد که آنها از قدرت دوربرد جمهوری اسلامی اطلاع دارند و می‌دانند که واکنش ایرانی‌ها به احتمال زیاد، با موشک‌های برد متوسط و برد بلندی صورت می‌گیرد که بیش از همه، گشت‎های پراکنده آنها را تهدید خواهد کرد.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: «آمریکایی‌ها دلخوش به این تغییر استراتژی نباشند، چون رویکرد سناریوهای انتقام، اساساً این است که ملت آمریکا به گونه‌ای ملموس نسبت به هزینه‌های سنگین اقدامات تروریستی کشور متبوع خود در منطقه ما آگاه شود لذا واکنش ما به هر ترتیب متوجه نیروهای آمریکایی در منطقه است و تأکید داریم که نیروها حذف شوند؛ حالا اگر نیروها بخواهند در پایگاه‌ها سنگر بگیرند، علاوه بر نیروها، پایگاه‌ها را هم نابود می‌کنیم.» 

وی گفت: «می‌خواهید بدانید که سرنوشت نیروهای آمریکایی که به پناهگاه‌ها خزیده‌اند، چیست؟ پاسخ، روشن است؛ آنهایی که به پناهگاه‌ها می‌خزند، امیدوار به فرار از انتقام ما، درها را می‌بندند؛ غافل از اینکه جمهوری اسلامی درهای جهنم را به رویشان بازخواهد کرد.»

دریادار شمخانی در پاسخ به این پرسش که «در رسانه‌های آمریکایی به این نکته اشاره شده بود که درصورت مقابله اساسی ایران، آمریکا وارد جنگ خواهد شد و مراکز نفتی ما به عنوان اهداف از پیش‌تعیین‌شده مطرح هستند؛ این تهدید را تا چه حد جدی ارزیابی می‌کنید؟»، گفت: «گرچه اولین بار نیست که شاهد تهدیدهای سبک‌سرانه گاوچران‌ها هستیم اما باید اذعان کرد که برای اولین بار است که یک تروریست، اقدام خرابکارانه انجام می‎دهد و پس از آن، تهدید هم می‎کند! چهل سال است که آمریکایی‎ها در آرزوی منافع بربادرفته‌شان در ایران، بر طبل جنگ می‌کوبند اما تلخی خاطره‌ای که از صحرای طبس دارند، آنها را از تکرار اشتباه‌شان باز می‌دارد.»

وی افزود: «به نظرم دوران بررسی و ارزیابی تهدیدات آمریکا دیگر به سر آمده و وقت آن است که «ما» از تهدیدات خود صحبت کنیم؛ از سناریوهایی که لرزه بر اندام آنان می‌اندازد و در حال بررسی این هستیم که کدام بلا را بر سرشان نازل کنیم.»

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی،‌ در ادامه یادآور شد: «تهدیدات پوشالی آمریکا، همان گزینه‌های روی میز آنها در سال‌های مذاکره بود که فقط در دل بعضی از افراد سست‌ایمان نفوذ داشت؛ همان‌هایی که قصد داشتند با مذاکره، سایه جنگ را از سر ملت بردارند و غافل بودند که شیطان بزرگ در حال برنامه‌ریزی برای قتل قهرمان اسطوره‌ای ملت ایران است. زمان نفوذ تهدید آمریکایی‌ها اکنون منقضی شده است.»

وی افزود: «پیام جمهوری اسلامی روشن است؛ آمریکا عامل ترور قهرمان ملی ایران است و غرور ما اجازه نخواهد داد که بی‎تفاوت باشیم لذا اگر نیروهای آمریکایی با پای خودشان و عمودی از منطقه ما بیرون نروند، ما کاری می‌کنیم که جنازه‌هایشان به صورت افقی بیرون برود.»

دریادار شمخانی با اشاره به اینکه «اگر دقت کرده باشید، پوشش خبر شهادت سردار سلیمانی در رسانه‌های دنیا توأم با هشدار مداوم درباره احتمال واکنش سخت از ناحیه ایران است»، گفت: «بدون شک، همه از اهمیت استراتژیک سپاه قدس به‌عنوان بازوی منطقه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آگاه هستند و گزارش‌ها حاکی از آن است که سه متحد اروپایی ایالات متحده یعنی آلمان، فرانسه و اسپانیا، در حال فراخوان نیروهای خود از عراق هستند تا هزینه تصمیم ابلهانه رئیس‌جمهور تروریست آمریکا متوجه منافع آنان نشود.»

وی درباره حال و هوای جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی که برای اتخاذ تصمیم درباره سناریوهای تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به جنایت اخیر برگزار شده بود، گفت: «وقتی جلسه اضطراری برگزار شد، آقای میرابیان که قاری قرآن بود آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران را خواند که می‎فرماید «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتا بَل اَحیاهُم عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون» و بعد از آن وقفه‌ای در حد پنج یا شش دقیقه ایجاد شد چون نه قاری می‌توانست قرائت خود را ادامه دهد و نه ما که دبیر جلسه بودیم، می‌توانستیم دستور جلسه را بخوانیم. همه ما به‌شدت منقلب بودیم که علاوه بر اندوه فقدان سلیمانی عزیز، از خشم و نفرت نسبت به جنایت آمریکایی‎ها هم ناشی می‎شد.»


برچسب ها: شمخانی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی ، آمریکا ، انتقام سخت

منبع: خرداد

کلیدواژه: شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی آمریکا انتقام سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، در پیام حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به همایش روز ملی خلیج فارس که روز دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت ماه - در فرهنگسرای اندیشه قرائت شد، آمده است: مایلم مراتب خرسندی خود برای برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی خلیج فارس را ابراز نمایم. بزرگداشت این روز مهم در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان به شمار می‌آید لذا این روز بزرگ را به همه ایرانیان تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: خلیج فارس نامی جاودانه و میراثی جهانی است. در تاریخ ایران دهم اردیبهشت روزی است که یادآور از خودگذشتی‌های مردمانی دلاور که با مجاهدت خود پایان اشغال و استعمار پرتغالی بر سواحل جنوبی را پس از سال‌ها رقم زدند.

وزیر امور خارجه در این پیام اظهار داشت: خلیج فارس پهنه بی‌نظیر مواصلاتی میان اروپا، آفریقا، آسیای جنوبی و جنوب شرقی است و از نظر راهبردی، بخشی از یک نظام ارتباطی مهم جهانی است که اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه، دریای سرخ و اقیانوس هند را در بر دارد.

امیرعبداللهیان یادآورشد: اهمیت خلیج فارس در ابعاد تاریخی، تمدنی، جغرافیایی، فرهنگی و جهات گوناگون اقتصادی، سیاسی، حمل و نقل انرژی و ژئوپولیتیک از توضیح و تکرار بی‌نیاز است. به همین دلیل است که اهمیت این پهنه آبی در سراسر جهان بسیار قابل توجه است.

وی بیان داشت: در نگاه و باور جمهوری اسلامی ایران، امنیت مقوله پیچیده، متکثر، چند بعدی و تفکیک ناپذیر است که صرفاً با همکاری دسته جمعی و از طریق تقویت پیوندها و ایجاد سازوکارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی محقق می‌شود.

وزیر امور خارجه در این پیام افزود: در همین راستا معتقدیم امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین خواهد شد و در این مسیر، استثناء و تجاهل نسبت به هیچ کدام از کشورها پذیرفته نیست و جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارائه پیشنهاد و ابتکار در این حوزه‌ها، همواره پیش قدم بوده است.

امیرعبداللهیان در ادامه این پیام عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ارزش‌ها و پیوندهای مشترک با مردم منطقه همواره در تمام زمینه‌ها از پدیده‌های زیست محیطی و گردشگری گرفته تا امنیت نظامی و روابط اقتصادی آماده همکاری و در اختیار قرار دادن ظرفیت‌ها و مزیت‌های خود در مسیر توسعه پایدار خلیج فارس بوده است.

وی اظهار داشت: مایلم مجدداً تاکید کنم کشورمان با برخورداری از ظرفیت‌های گسترده خدادادی و کسب پیشرفت‌های گسترده در عرصه‌های مختلف، آمادگی دارد تا این دستاوردها را در خدمت به صلح، ثبات، توسعه و پیشرفت منطقه و ارزش‌های مشترک دیرپای آن قرار دهد.

وزیر امور خارجه در این پیام تصریح کرد: هرچند نام خلیج فارس با ایران و ایرانی عجین شده اما در عین حال خلیج فارس محلی برای همسایگان ابدی و خانه‌ای برای همه ملت‌های پیرامون آن است از همین رو، دولت سیزدهم در راستای سیاست خارجی متوازن دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند و نصب العین قرار دادن سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باز تعریف و باز تنظیم روابط با همسایگان را مد نظر قرار داد و نه در شعار بلکه در عمل نشان داد که مجدانه به دنبال تبدیل خلیج فارس به گرانیگاه سیاست همسایگی و صلح و ثبات در منطقه از راه تعامل و گفت و گو بین دو ساحل این گستره آبی است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: یک ویژگی مهمی که وجه شناسه امروز برای خلیج فارس به شمار می‌رود روحیه مبارزاتی صاحب‌نشینان سلحشور آن است که اشغال و حضور بیگانگان را بر نمی‌تابند.

وی اضافه کرد: بخش اعظم نابسامانی‌های موجود در خلیج فارس به واسطه دخالت و حضور قدرت‌های خارجی در منطقه بوده که درک سطحی، برداشتی نادرست و منفعت محور از تحولات آن دارند. دخالت و نقش آفرینی کشورهای فرامطقه‌ای نه تنها موجب ثبات و امنیت مردمان این دیار نشد بلکه مسیر همکاری‌های مسالمت آمیز را به مواجهه و واگرایی سوق داد.

وزیر امور خارجه بیان داشت: در حالی که آمریکا و غرب به دنبال فروش تسلیحات بیشتر و متنوع‌تر به کشورهای منطقه هستند، جمهوری اسلامی ایران با اتکا به نفس، عقلانیت سیاسی، رفتار مسئولانه و روابطی مودت آمیز به دنبال اتصال جنوب این پهنه تاریخی به آسیای میانه، قفقاز و دریای سیاه بوده تا منافع همه ملت‌های منطقه را مورد توجه قرار دهد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ایران به عنوان یک کنشگر بزرگ و توانمند با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم خود و ایمان به توانمندی‌های نهفته در خلیج فارس و داشته‌های کشورهای این حوزه برای کمک به پیشرفت و تعالی ملل مسلمان منطقه اطمینان کامل دارد.

وی افزود: فراموش نکنیم ما با همه تمایزها و تفاوت‌های فرهنگی، زبانی، نژادی، مذهبی و فکری قرن‌هاست در کنار یکدیگر زیست مشترک داشته‌ایم و به یقین برای نسل‌های آینده نیز باید سرنوشت مشترک توام با همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی اجتماعی را به ودیعه بگذاریم.

وزیر امور خارجه در این پیام تصریح کرد: اینک با درک و مطالعه این تجربه، جمهوری اسلامی ایران بر آن است که تا در مشورت و همکاری با همسایگان خود یک الگوی بومی برای ثبات و امنیت منطقه استراتژیک غرب آسیا را پیشنهاد کند در این خصوص وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمادگی آن را دارد تا در همفکری و جلب نظرات سازنده مراکز مطالعاتی و اندیشه‌مندان نام کشورهای منطقه، نگرش مفهومی مورد نظر را غنا بخشد.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: امروز در حالی نام جاودان خلیج فارس را گرامی می داریم که تحولات مهمی در اطراف ما به ویژه در شامات که ارتباط تاریخی با خلیج فارس دارد در جریان است. به طور قطع دفاع از فلسطین و فروکاستن از آتش افروزی رژیم صهیونیستی تاثیرات مثبتی در منطقه مهم و حساس خلیج فارس خواهد داشت.

وی یادآورشد: در مقام وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، امید آن دارم خلیج فارس همواره امن، با ثبات و پررونق محیطی برای آرامش مردمان شمال و جنوبش باشد و باور دارم این همایش با حضور و مشارکت فعالانه همه صاحب نظران و اندیشمندان و با ارائه بحث‌های مستدل و تبادل نظر همه جانبه به اهداف والای خود که همانا تقویت منافع ملی و هویت فرهنگی و تاریخی ایران و صیانت از آن است دست خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • مقیمی: سابقه دانشگاه جندی‌شاپور به دانشگاه تهران منضم شد
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • سابقه دانشگاه جندی شاپور به دانشگاه تهران منضم شد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»