Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:34:39 GMT

لنوو از لپ تاپ با نمایشگر تاشو رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۳۱۰۸

لنوو از لپ تاپ با نمایشگر تاشو رونمایی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت لنوو  در نمایشگاه CES۲۰۲۰  از لپ تاپ ThinkPad X۱ Fold رونمایی کرد. این لپ تاپ نمایشگری تاشو دارد و قرار است در سال جاری به بازار عرضه شود. جالب آنکه  ThinkPad X۱ Fold نسخه ای یکسان از  نمونه اولیه دستگاهی است که در می ۲۰۱۹ میلادی فاش شد. 

لپ تاپ  ThinkPad X۱ Fold  یک نمایشگر لمسی ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ اینچی OLED با وضوح ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل دارد. می توان از کیبورد بلوتوثی «مینی فولد» در کنار دستگاه استفاده کرد. 

 همچنین با حذف کیبورد فیزیکی، یک نسخه مجازی روی قسمت پایینی نمایشگر ظاهر می شود. البته می توان برای استفاده از  ThinkPad X۱ Fold از کیبورد وایرلس نیز استفاده کرد.

هنگامیکه نمایشگر دستگاه تا شده، کیبورد شکاف میان دو قسمت را پر می کند. برای اینکه کیبورد در این قسمت باقی بماند آهنرباهایی در آن نصب شده است.

در کنار این موارد می توان یک کیبورد با اندازه واقعی و ماوس را با لپ تاپ جدید لنوو  استفاده کرد. همچنین یک نمایشگر ثانویه نیز با استفاده از «یو اس بی-سی»  به  ThinkPad X۱ Fold متصل می شود.

از آنجا که نرم افزار خاصی برای نمایشگر تاشو مخصوص لپ تاپ وجود ندارد، لنوو یک نرم افزار با قابلیت تغییر حالت برای ویندوز ۱۰ توسعه داده که در حالت های مختلف  ThinkPad X۱ Fold قابل استفاده است.

اما نسخه آینده این دستگاه احتمالا با ویندوز ۱۰ ایکس همخوانی خواهد داشت. مایکروسافت مشغول توسعه این سیستم عامل برای دستگاه هایی با دونمایشگر است.

لنوو اعلام کرده برای توسعه این لپ تاپ به مدت ۴ سال باLG Display همکاری کرده است. LG Displayنمایشگرهای او ال ای دی  می سازد. دو شرکت در این همکاری یک لولا با مکانیسمی مخصوص ابداع کرده اند که قابلیت تحمل فشار هنگام تا شدن را دارد. در لپ تاپ جالب لنوو از کاور چرمی، آلومینیوم سبک و فیبرکربنی استفاده شده است. وزن دستگاه ۹۹۹ گرم است.

شرکت اینتل در مهندسی  ThinkPad X۱ Fold نیز همکاری داشته است. این لپ تاپ با نمایشگر تاشو با ۸ گیگابایت RAM  عرضه می شود. لنوو ادعا می کند عمر شارژ دستگاه ۱۱ ساعت است و قابلیت اتصال به اینترنت۵G را دارد.  نسخه این دستگاه با ویندوز۱۰  در اواسط ۲۰۲۰ با قیمت ۲۵۰۰ دلار عرضه می شود.

کد خبر 4819153 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: لنوو لپ تاپ نمایشگر نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قاسم سلیمانی فناوری نانو شرکت دانش بنیان سامسونگ شرکت هواوی فناوری فضایی هوش مصنوعی ربات امنیت اطلاعات نمایشگر لپ تاپ آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس

فرانسوی‌ها شکلات‌هایی را با اشکال و نماد المپیک پاریس طراحی کردند. قیمت هر بسته این شکلات‌های مخصوص ۲۲ یورو (حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از مدل موی جدید دیوید بکام + عکس
  • اومودا 7 و اکسلانتیکس ES؛ دو خودرو جدید چری در راه بازار / نمایشگر بزرگی که حالت کشوئی دارد! (+تصاویر)
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود