Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:07:51 GMT

مجمع تشخیص مصلحت باید FATF را برای همیشه بایگانی کند

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۳۲۵۲

مجمع تشخیص مصلحت باید FATF را برای همیشه بایگانی کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستورخود ضمن عرض تسلیت شهادت سردار سلیمانی، گفت: اقدام رژیم آمریکا در ترور سپهبد سردار سلیمانی آغازگر سطح جدید و نقطه عطفی از تقابل با محوریت مقاومت و علی الخصوص جمهوری اسلامی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس سطح واکنش ما به عنوان ستون این محور تعیین کننده موازنه قدرت در سطح منطقه و جهان خواهد بود، افزود: تنزل این حادثه به عنوان ترور یک فرمانده از خیل فرماندهان نظامی ایران و برابر کردن ایشان با یکی از ژنرال های نظامی آمریکا با توجه به پیام ملت شریف ایران و تمامی ملت های دنیا در این چند روز، غیرقابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: امروز باید توجه کرد که شهادت قاسم سلیمانی یک ترور و قتل نیست، بلکه اعلام جنگ است و آمریکا علیه ما اعلام جنگ کرده است و پاسخ قتال را باید با قتال داد.

پژمانفر بیان کرد: در مقابل شهادت قاسم سلیمانی قهرمان ملی، اسطوره ایستادگی و شاگرد مخلص امام (ره) و رهبری باید انتقام سخت گرفت و این خواسته همه ملت ایران است.

وی گفت: متأسفانه برخی افراد از سرِ دلسوزی و یا ترس همنوا با ترامپ شده اند و اقدام به تشریح ابعاد سیاسی و اقتصادی پاسخ جمهوری اسلامی به ایالات متحده آمریکا کرده اند و سعی می کنند ایران را از اقدام تلافی جویانه، محکم و متناسب برحذر دارند تا موضوع در یک فضای ابهام با فرسایشی شدن و ابهامات پایان پذیرد که به جد همراه با ملت شریف ایران می گویم که عدم واکنش قاطع به عنوان ضعف تلقی می شود و دشمن را به سمت فشار بیشتر سوق می دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: ملت ما دنبال انتقام سخت، به هنگام، متناسب و مستقیم نظامی است که کمترین نتیجه آن علاوه بر مطلبی که در طرح سه فوریتی مجلس به تصویب رسید، موجب می شود که با سرعت منطقه غرب آسیا از لوث وجود عناصر نظامی آمریکا تخلیه شود اما در غیر این صورت در منطقه با کوهی از کشته شدگان توسط آمریکا روبرو خواهیم شد.

پژمانفر ادامه داد: آقای رئیس جمهور! شما گفتید که مذاکره و برجام توانست سایه جنگ را از سرِ کشور دور کند و حالا ببینید که با برجام نه تنها سایه جنگ برطرف نشد، بلکه امروز وارد جنگ شده ایم.

وی اظهارداشت: آقای روحانی! خسارت اعتراف دیرهنگام و بدون عذرخواهی از ملت شریف ایران را چه کسی باید بدهد؟ با ریخته شدن خون سردار سلیمانی به دست آمریکایی ها، همه ما مسئولان باید به خودمان بیاییم و بدانیم که جای هیچ گونه دیپلماسی با آمریکا وجود ندارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس تأکید کرد: از امروز به بعد هر مقام مسئولی که بخواهد از آمادگی برای مذاکره با آمریکایی ها سخن بگوید، این اقدام از نظر ملت ایران یک اقدام خیانتکارانه است و مستوجب مجازات خواهد بود.

پژمانفر تصریح کرد: دولتی ها و کسانی که باز بر طبل الحاق ایران به FATF و پالرمو می کوبند، آیا می دانند که با الحاق کشور به این لوایح، حاج قاسم سلیمانی در لیست ترور آنان قرار می گرفت و باید وی را تحویل آمریکا می دادیم؟ دولت باید در اسرع وقت این لوایح را پس بگیرد و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم باید برای همیشه این لوایح را از دستور کار خود خارج و بایگانی کند.

وی همچنین خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آقای آذری جهرمی شما مقصر هستید و اگر در فروردین ۹۸ که اینستاگرام صفحات سپاه پاسداران را حذف کرد، مقابل آنان می ایستادید، آنان امروز چنین وقیحانه یک ملت را تحقیر نمی کردند. روزی که اینستاگرام را به عنوان یک پلتفرم اصلی ۸۵ میلیون ایرانی به ما تحمیل کردید، آیا نمی دانستید که روزی آنان پیام های مردم درباره افرادی چون سردار سلیمانی را پاک می کنند؟

این نماینده مجلس با اشاره به راه افتادن موج نامگذاری فرزندان ذکور متولد شده در این روزها به نام قاسم، گفت: باید به چنین پدران و مادرانی مرحبا گفت که امروز نام فرزندان خود را قاسم می گذارند که این موضوع یادآور روزهای انقلاب است که نام پسران خود را روح الله می گذاشتند.

پژمانفر گفت: از هیئت رئیسه و رئیس مجلس می خواهم ساختمان جدیدی را که در مجلس در شُرف اتمام است، به نام شهید قاسم سلیمانی نامگذاری کنند.

کد خبر 4819187 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: ترامپ امريكا مجلس شورای اسلامی اینستاگرام روحانی نصرالله پژمانفر قاسم سلیمانی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف ایران ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران محمد جواد ظریف انتخابات 98 مقام معظم رهبری علی لاریجانی شورای نگهبان هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند

آیت‌الله محسن اراکی دوشنبه شب در آیین بزرگداشت شهید طالع یوسف‌اُف از شهیدان جبهه مقاومت اسلامی در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم عنوان کرد: این شهید والامقام پرچم برافراشته و از نماد‌های جبهه مقاومت است، جهان باید بداند که امروز، روزگار مقاومت است، و دوران عربده کِشی‌ها و ستم‌گری‌ها و جنایت‌های بی‌پاسخ استکبار جهانی به سر رسیده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ما به استکبار جهانی و آمریکای جنایت‌کار و قدرت‌های اروپایی و جنایتکاران صهیونیست غاصب فلسطین اعلام می‌کنیم، آن دوران که شما می‌کُشتید و با لگد پایمال می‌کردید و با چکمه‌های خونین‌تان سینه مستضعفان را لِه می‌کردید، گذشت.

آیت الله اراکی در ادامه افزود: نهضت مقاومت نه تنها غرب آسیا، بلکه کشور‌های اروپایی و آمریکایی را در نوردیده است؛ حتی احمق‌های آمریکایی نیز می‌گویند، این خیزش دانشجویی آمریکایی با تحریک ایران است.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز روز بیداری ملت‌ها است، نقطه آغازین نهضت مقاومت و خیزش بزرگ الهی پیروزی انقلاب اسلامی بود، ولی در این نقطه نماند، و از مرز‌های ایران عبور کرد.

او ادامه داد: آمریکایی‌ها نمی‌دانند این خیزش انسانیت و فطرت‌های پاک بشری است که تاکنون با تحمیق و تجهیز رسانه‌ای و توطئه‌های گوناگون در جهل و غفلت به سر می‌بردند و برای آنان حقایق وارونه جلوه داده شده بود.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: پرده‌ها به نوعی کنار رفته‌اند، وجدان‌ها بیدار شده‌اند، بشریت خیزش نو یافته و دوران جهل و غفلت ملت‌ها سپری شده، امروز دوران بیداری ملت‌ها است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین تصریح کرد: ما به این حکومت‌های اطراف خودمان اعلام می‌کنیم، با ملت‌هایتان آشتی کنید، و با وجدان بشری همراه شوید، کسی با شما جنگ ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان: حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: مقاومت اسلامی با حکومت‌های شما در جنگ نیست، ما کاری با شما نداریم، ما سر و کارمان با استکبار است، دشمن ما آمریکا و صهیونیسم است.

او ادامه داد: به فریب کاری‌های آمریکا گوش ندهید، آمریکا می‌خواهد شما را در برابر این حرکت مقاومت جهانی و اسلامی قرار دهد، بدانید اشتباه می‌کنید اگر این توطئه تحمیقی را باور کنید.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: چرا شما خودتان را خرج آمریکا و اسرائیل می‌کنید به نفع شماست که با ملت‌ها همکار و همراه باشید، و به عقل و شرف خودتان برگردید، چون منفعت دنیا و آخرت شما در این است.

عضو شورای مدیریت حوزه همچنین یادآور شد: ما به این کشور‌های گرداگرد خودمان اعلام می‌کنیم، اجازه بدهید ملت به خیابان بیایند، شما نیز از این حرکت مقاومت حمایت کنید تا ملت‌ها شما را دوست داشته باشند و شما را حمایت کنند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: جریان مقاومت اسلامی امروز، چون سیلی است که بنیان استکبار را از بُن بر خواهد کَند. هیچ قدرتی چه آمریکا و چه اسرائیل و چه کشور‌های اروپایی و چه قدرت نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای شما نمی‌تواند در برابر این سیل ویران‌گر استکبار و ظلم‌وستم موجود در منطقه و جهان ایستادگی کند، حاکمان کشور‌های اسلامی، کسی از شما حمایت نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با ذکر این نکته که مقاومت اسلامی اختصاص به امت اسلامی و یا جغرافیای خاصی ندارد بیان کرد: مقاومت اسلامی امروز در قلب آمریکا به جوش آمده و پرچم مقاومت در ۸۰ دانشگاه آمریکا برافراشته شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز جوانان آمریکایی و اروپایی برای اطفال مظلوم فلسطینی گریه می‌کنند و وجدان بشری برای خونی که مظلومانه به وسیله اسرائیل ریخته می‌شود، اشک می‌ریزد و می‌جوشد و این حرکت باز نخواهد ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۶/زنگزور بایگانی شد؟
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!