Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد که ایران طی 24 تا 36 ساعت آینده اقدام تلافی‌جویانه خود در قبال ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را عملی خواهد کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سی‌بی‌اس نیوز گزارش داد، یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا می‌گوید، با پایان یافتن مراسم تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، 24 تا 36 ساعت آینده می‌تواند معلوم کند که آیا ایران قصد دارد تهدیدات خود را برای انتقام از خون سپهبد سلیمانی اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: نگرانی اصلی ما موشک‌های بالستیک ایران است. این موشک‌ها تاکنون به سکوی شلیک منتقل نشده‌اند، اما وضعیت هشدار افزایش یافته است به‌طوری که آن‌ها آماده حرکت هستند و می‌توانند طی 24 ساعت در تعداد قابل توجهی شلیک شوند. از طرفی انتقال آن‌ها همچنین می‌تواند به معنای پراکنده کردن آن‌ها به عنوان یک اقدام دفاعی باشد. قبلاً دیگر یگان‌های پدافند دریایی و هوایی پراکنده شده‌اند، اما هیچ نشانه‌ای از افزایش فعالیت در خلیج فارس وجود ندارد. نیروهای حامی ایران در عراق، سوریه، لبنان و یمن نیز همگی قادر هستند تا در صورت تصمیم ایران به اجرا کردن تهدیدات خود، حملات خود را آغاز کنند.

ترامپ: باید 20 سال قبل سلیمانی را می‌کشتیم
رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی در این کشور بار دیگر به دفاع از عملیات تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: باید 20 سال قبل این کار انجام می‌شد».
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه 20 دقیقه‌ای با برنامه رادیویی «راش لیمبا» به سوالات مجری این برنامه درباره ترور قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و مواضع غیر قانونی و ضد ایرانی خودش را تکرار کرد.
مجری این برنامه رادیوی در ابتدای این مصاحبه پس از تشکر از رئیس‌جمهور آمریکا بابت شرکت در این مصاحبه از او سوال کرد: «افراد بسیاری به من درباره واکنششان به واکنش‌های رسانه‌ها در خصوص اقدامی که شما علیه فرمانده نیروی قدس ایران اتخاذ کردید، حرف زدند. آقای رئیس‌جمهور! مردم نگران هستند و فرزندان آنها تا سر حد مرگ ترسیده‌اند و دارند عقلشان را از دست می‌دهند به خاطر اینکه این کار به نحوی سبب ایجاد و اغاز جنگ جهانی سوم شود و ما بیشتر از هر زمان دیگری امنیتمان از دست رفته و نا امن شده‌ایم. آیا شما می‌توانید به مردم توضیح دهید که چرا اقدامی که شما کردید ما را امن‌تر کرده و اقدامی ضروری و اقدامی درست بود؟
ترامپ در جواب گفت: «این کار باید 15 سال یا 20 سال قبل انجام می‌شد. او (سردار شهید قاسم سلیمانی) به طور خاص او رهبر واقعی نظامی آنها (ایران) بود، او تروریست است و توسط رئیس‌جمهور اوباما به عنوان تروریست شناخته شد اما اوباما هیچ کاری درباره او نکرد البته به جز اینکه به انها 150 میلیارد دلار داد و حتی 1.8 میلیون دلار پول نقد به آنها داد. رئیس‌جمهور (جورج( بوش (پسر) هم باید او (سردار سلیمانی) را هدف قرار می‌داد».
به ادعای او، سردار سلیمانی عامل اصلی کشته و مجروح شدن نظامیان آمریکایی در عراق بعد از جنگ سال 2003 بود. رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «ما فرص هدف قرار دادن او را پیدا کردیم و این کار را کردیم و اکنون به خاطر این کار، خیلی امن تر شده‌ایم. ما خواهیم دید که آیا (ایران) پاسخی خواهد داد یا نه البته شما دیده‌اید که من گفته‌ام پاسخ ما (به انتقام جویی ایران) چه خواهد بود».

رایزنی های وزیر دفاع و وزیر خارجه آمریکا از ترس انتقام ایران
وعده ایران برای گرفتن انتقام خون شهید سردار سلیمانی و همرزمانش از آمریکا موجی از ترس و وحشت را به دل آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای آن انداخته است.
در پی تهدیدات ایران برای گرفتن انتقام سخت خون سپهبد «قاسم سلیمانی»، وزیر خارجه آمریکا در این شرایط دست به دامان عربستان شد و در یک پیام توییتری بر اهمیت روابط ریاض-واشنگتن برای مقابله با ایران تأکید کرد.
«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در یک پیام توییتری به دیدار با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان اشاره کرد که در رأس هیئتی سعودی، امروز (سه‌شنبه) وارد آمریکا شد.
پامپئو در صفحه توییتر خود در پی اقدام تروریستی واشنگتن در ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله با ایران دست به دامان عربستان شد.
وی در صفحه توییتر خود نوشت: «من و معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در خصوص اقدامات دفاعی برای محافظت از آمریکایی‌ها در خارج از این کشور گفت‌وگو کردم».
پامپئو در ادامه نوشت: «روابط عربستان و آمریکا هنوز برای مقابله با رفتار ثبات‌زدای رژیم ایران و دستیابی به ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) بسیار مهم است».
خالد بن سلمان امروز (سه‌شنبه) با مایک پامپئو دیدار کرد و در صفحه توییتر خود درباره این دیدار نوشت: «من افتخار دیدار با عالیجناب مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا را داشتم...در حین این دیدار، تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفت».
معاون وزیر دفاع عربستان همچنان تصریح کرد که با پامپئو درباره اقداماتی برای حفظ امنیت، صلح و ثبات در منطقه و بین‌الملل بحث و گفت‌وگو کردند.
خبر دیگر اینکه وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با ولی‌عهد بحرین تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه را بررسی کرد.
«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولی‌عهد بحرین، اوضاع منطقه را بررسی کرد.
خبرگزاری بحرین (بنا) گزارش کرد که دو طرف در این تماس تلفنی، روابط استراتژیک بین بحرین و آمریکا را مورد بررسی قرار داده و بر اهمیت استمرار تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور تقویت امنیت و ثبات و تحقق صلح و توسعه در منطقه و جهان تأکید کردند.
بحرین میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست.

هشدار نامزد انتخابات آمریکا درباره تبعات ترور سردار سلیمانی
«تولسی گابارد» نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و عضو کنگره این کشور ضمن هشدار درباره تبعات ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» گفت: «همین حالا باید نظامیانمان را از سوریه و عراق به خانه برگردانیم».
یک نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان 1399) آمریکا که عضو کنونی مجلس نمایندگان این کشور است و سابقه عضویت در ارتش آمریکا در جنگ دولت «جورج بوش» علیه عراق را دارد، ضمن هشدار جدی درباره احتمال جنگ بین واشنگتن و تهران، درباره تبعات منطقه‌‍‌ای ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و احتمال کشته شدن نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا به شدت ابراز نگرانی کرده است.
«تولسی گابارد» نماینده مردم ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتشار یک فیلم، درباره احتمال جنگ این کشور با ایران به شدت ابراز نگرانی کرد؛ جنگی که به گفته او اگر محقق شود، جنگ‌های قبلی آمریکا در افغانستان و عراق در مقام مقایسه با آن، چیزی شبیه به رفتن به گردش می‌شوند.
این عضو کنگره آمریکا که در حال انجام فعالیت‌های انتخاباتی در سراسر آمریکا است، در این فیلم به شدت مواضع رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کنونی آمریکا در توجیه عملیات ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را رد کرده است.
گابارد در این فیلم گفت: «سلام به همگی. ما در نیوهمپشایر هستیم. فقط در اینجا می‌خواهم در اینجا درباره یک موضوع مهم در رابطه با اتفاق‌هایی که در خصوص ایران دارد می‌افتد، صحبت کنم. مایک پامپئو وزیر خارجه پشت سر هم می‌گوید که در نتیجه اقدام گستاخانه که رئیس‌جمهور ترامپ اتخاذ کرد، جهان یک مکان امن‌تر شده است اما اینطور نیست و در واقع باید گفت که به طرق بی شماری (عملیات کشتن سردار سلیمانی) منافع امنیت ملی ما را تضعیف می‌کند. البته ناگفته نماند که حداقل کاری که می‌کند، تقویت القاعده و داعش است. هم ایالات متحده و هم شبه نظامیان (نزدیک به) ایران در حال مبارزه علیه القاعده و داعش بوده‌اند اما وقتی نیروهای آمریکایی و ایرانی با هم بجنگند، القاعده و داعش می‌توانند دوباره تجمیع نیرو کرده و تقویت شوند. این چیزی است که من ماه‌ها درباره اش هشدار داده‌ام و اکنون دارد اتفاق می‌افتد. همین دیروز فرمانده آمریکایی در عراق اعلام کرد که هدف گیری نیروهای ما دیگر علیه القاعده و داعش نخواهد بود و به جای آن تمرکز ما بر روی دفاع کردن از خودمان در برابر شبه نظامیان (نزدیک به) ایران خواهد بود».
وی با هشدار درباره تبعات جنگ احتمالی آمریکا و ایران در نتیجه انتقام جویی ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خروج فوری نظامیان آمریکایی از عراق و سوریه را خواستار شد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: «من به عنوان تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری (2020) که به عنوان عضو ارتش آمریکا در جنگ (سال 2003 آمریکا علیه) عراق خدمت کرد و هفت سال در کمیته‌های روابط خارجی، نیروهای مسلح و امنیت داخلی کنگره مشغول خدمت کردن بوده است، من کاملا این اوضاع را درک می‌کنم و (در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری) تخصص، فهم و شخصیت را به مسئولیت‌هایم در مقام فرماندهی کل قوا به ارمغان خواهم آورد. به عنوان کسی که تحولات عراق و سوریه را درک می‌کند باید به شما بگویم، اگر ما هم اکنون نیروهایمان را از عراق و سوریه (به آمریکا) برنگردانیم، ما بیشتر و بیشتر وارد یک مرداب و جنگ خواهیم شد؛ جنگی که جنگ‌های قبلی ما در افغانستان و عراق در قیاس با آن، شبیه به یک گردش تفریحی خواهد بود. جنگ با ایران سبب خواهد شد که منطقه به خون بغلطد، جان‌هایی زیادی از دست برود، تریلیون‌ها دلار از جیب مالیات دهندگان (آمریکایی) هدر برود، بحران مهاجران در اروپا تشدید شود، گروه‌های تروریستی از قبیل القاعده و داعش تقویت شوند و برای محیط زیست هم تاثیرات مخرب طولانی مدت بر جای بماند».
عضو مجلس نمایندگان آمریکا افزود: «علاوه بر این، چنین جنگی به سهولت می‌تواند به جنگ بین ایالات متحده و دیگر قدرت‌های اتمی بیانجامد که این موضوع می‌تواند برای جهان، فاجعه بیافریند بنا بر این فارغ از اینکه ما عضو چه حزب، نژاد، قومیت یا مذهبی هستیم، ما باید دوشادوش هم قرار گرفته و با یک صدای واحد خواستار این شویم که "جنگ با ایران را متوقف کنید قبل از اینکه اوضاع بیشتر از قبل وخیم شود، هم اکنون سربازانمان در عراق و سوریه را به خانه برگردانید"».

هشدار سناتور آمریکا درباره پیامدهای ترور سپهبد سلیمانی
یکی از سناتورهای عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا ضمن تأکید بر اینکه تصمیم دونالد ترامپ به ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، تصمیم نادرستی بوده است، تأکید کرد که این یک اقدام جنگی محسوب می‌شود.
«رند پال» سناتور ایالت کنتاکی و عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» ضمن انتقاد از ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد که این یک «اقدام جنگی» بوده است.
وی تأکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تصمیم خود در به شهادت رساندن فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران، «مشاوره بدی» دریافت کرد.
این سناتور ایالت کنتاکی در خصوص پیامدهای ترور سپهبد سلیمانی هشدار داد و گفت «هم‌اکنون، قطعاً» حملات انتقام‌جویانه بیشتری علیه آمریکا صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترور شهید قاسم سلیمانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند

به گزارش جماران؛ ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در یادداشتی در روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که این رژیم از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد.

ایرنا به نقل از خبرگزاری سما فلسطین نوشت: ایهود اولمرت در این یادداشت، نوشته است: اکثریت قریب به اتفاق اسرائیلی‌ها معتقدند تنها انگیزه برای گسترش جنگ و حمله به رفح، حفظ آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو است؛ زیرا این حمله به‌ هیچ عنوان به سود (رژیم) اسرائیل نیست.

وی مدعی شد: هیچ کس در اسرائیل نیست که مشتاق شنیدن خبر کشته شدن یحیی السنوار رئیس حماس در نوار غزه یا محمد الضیف فرمانده گردان‌های القسام نباشد اما روند جنگ و اولویت‌های آن نباید تابع اهداف شخصی نتانیاهو باشد.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اضافه کرد: خود نتانیاهو و همچنین افسران ارشد ارتش می‌دانند که تصرف رفح هیچ اهمیتی در ارتباط با منافع استراتژیک اسرائیل ندارد.

اولمرت همچنین گفت: نابود کردن گردان‌های حماس در رفح به دور از شرایط کنونی یک هدف مهم است، زیرا چنین هدفی مستلزم ماه‌ها نبرد طولانی است که منجر به کشته شدن هزاران فلسطینی خواهد شد؛ امری که اعتبار باقی مانده (رژیم) اسرائیل در سطح بین‌المللی را نابود خواهد کرد.

وی افزود: تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند و به صدور حکم دستگیری رهبران و افسران اسرائیلی منجر خواهد شد.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی همچنین، تاکید کرد: نتانیاهو در داخل حبابی جدا از واقعیت زندگی می‌کند زیرا به خود و دیگران در درون آن حباب می‌گوید که برای ادامه حیات (رژیم) اسرائیل می‌جنگد و ماموریت تاریخی او مقابله با جهان برای دفاع از اسرائیل در برابر همه است که می‌خواهند آن را نابود کنند.

اولمرت گفت: نتانیاهو از مدت‌ها قبل فکر کردن درباره آنچه برای اسرائیل، آینده و منافع راهبردی آن بهتر است را متوقف کرده و روی آینده سیاسی خود متمرکز شده است.

وی افزود: درک این نکته حائز اهمیت است که (رژیم) اسرائیل در این رویارویی پیروز بیرون نخواهد آمد و صحبت‌های فخرآمیز درباره پیروزی مطلق نشان دهنده حماقت و غرور و اساساً تلاشی برای فرار از محاکمه است.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در پایان از صهیونیست‌ها خواست تا با حضور میلیونی در خیابان‌ها، گروه نتانیاهو، ایتمار بن‌گویر و بزالل اسموتریچ را محاصره کنند؛ گروهی قانون‌گریز که اسرائیل را به سمت فروپاشی سوق می‌دهند.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد