Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس تحقیات علمی که در حال انجام است کل تولید زعفران ایران تا سه سال آینده به فضای گلخانه انتقال می‌یابد. ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: ایران نیز مانند چین به دنبال تولید گلخانه ای زعفران است و برآورد ها نشان می دهد که ایران نیز در سال‌های آینده تولید زعفران خود را به گلخانه می برد تا هم کیفیت زعفران افزایش یابد و هم از خسارت احتمالی ابتدای فصل سرما زدگی و بارش باران درامان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران در حال انجام تحقیقات لازم برای انتقال تولید زعفران به گلخانه است گفت: بر این اساس تمام سیستم تولید زعفران به صورت مکانیزه و به صورت تولید هم زمان در مزرعه و گلخانه انجام می‌شود .

این مقام مسئول اظهار داشت: در صورتی که تحقیقات در حال انجام به نتیجه برسد پیش بینی می شود که  ایران نیز ظرف 3 تا 4 سال آینده مانند چین تولید زعفران را به گلخانه انتقال دهد.

وی خاطر نشان کرد که ایران نیز باید از دانش روز دنیا برای تولید زعفران بهره گیرد.

خرید حمایتی زعفران به پایان رسید«سرقت بزرگ»| پیشنهاد تشکیل سازمان جهانی «اوسک» برای خروج بازار زعفران ایران از دست اسپانیا«سرقت بزرگ»|چرا زعفران ایران برند نشد؟ عضو شورای ملی زعفران:تجار ایرانی 100سال از اسپانیا عقبند/صادرات فله‌ای جریمه ندارد«سرقت بزرگ»|صادرات فله‌ای 90درصد زعفران ایران به 10 کشور/دولت از 1 میلیون شاغل حمایت کند«سرقت بزرگ»| شیرزاد: زعفران‌کاران باید سندیکای قوی داشته باشند/ توپ کم‌کاری در زمین وزارت صمت«سرقت بزرگ»|ماتادورها زعفران 10میلیونی ایران را 260میلیون تومان می‌فروشند/ پاسخ مسئولان به این دزدی آشکار چیست؟پیش بینی افزایش 4 میلیون تومانی قیمت زعفران در پی بارش‌های شدیداینفوگرافیک| تولید 500 تن زعفران در سال 98

بنابراین گزارش تولید زعفران ایران در سال جاری 96 تن افزایش یافته و به 500 تن رسیده، این رقم در سال گذشته 402 تن بوده است.ایران همچنین در شش ماه نخست سال جاری 87 تن زعفران به ارزش 92 میلیون دلار صادر کرده است.

اسپانیا  سالانه حدود 1.5  تن زعفران برداشت می‌کند  اما میزان  صادرات این کشور حدود 90 تن است؛  این امر به معنی صادرات زعفران ایرانی با اسپانیا  خود است.

در سال گذشته 122  هزار هکتار  زعفران در دنیا کاشته شد که  115 هزار هکتار آن مربوط به ایران بود.

انتهای پیام/

R1342/P1012122/S7,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت جهاد کشاورزی صادرات زعفران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات زعفران وزارت جهاد کشاورزی صادرات زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳

در گفتگوی ویژه خبری موضوع تنظیم بازار کالا‌های اساسی با مشارکت تشکل‌ها مورد بررسی قرار گرفت و آقای پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و آقای کاشانی رئیس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان تخم مرغ به سوالاتی پاسخ دادند.

پیمان پاک گفت: وقتی عرضه از تقاضا فزونی بگیرد و اختلاف داشته باشد، تنظیم بازار محقق نمی‌شود، وقتی شما نتوانید تولید را تثبیت کنید و با هرگونه سیاست و فشاری نمی‌توان به ثبات و تعادل دست پیدا کنیم. کالای تخم مرغ در این زمینه یک نمونه است و ما طی سال گذشته رشد و رونق تولید داشتیم و در کنار آن برای افزایش عرضه باید به تولید کننده هم اطمینان بدهیم. ما در ۶ ماهه اول سال به دلیل افزایش دما کاهش مصرف را داریم و در شش ماهه دوم افزایش تقاضا داریم. برای تنظیم این موضوع، یک راه این بود که دولت با همراهی بخش خصوصی، برنامه ریزی کند مازاد عرضه را به بازار کشور‌های اطراف صادر کند.

در ادامه کاشانی گفت: سال ۱۴۰۰، واردکننده تخم مرغ بودیم و با حضور دولت جدید با واگذاری کلیه وظایف تولید و صادرات به تشکل ها، سال ۱۴۰۱، ۵۴ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ رقم صادرات به ۱۳۷ هزار تن رسیده که این رقم بسیار قابل توجه است. هدفگذاری ما برای امسال ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن صادرات است. ترکیه که کشور رقیب ما است، امسال نسبت به آنها تولید بهتری داشتیم. در سال ۱۳۹۹، ۹۰۰ هزار تن تولید تخم مرغ ما بوده، امسال این میزان به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

او افزود: در گذشته صادرات سنتی به عراق یا افغانستان داشتیم، اما اکنون به قطر، امارات، ترکمنستان و حتی در مقاطعی به پاکستان صادر کنیم. اولین محموله صادرات به روسیه نیز هفته آینده ارسال می‌شود. روسیه یکی از کشور‌هایی است که ضوابط بهداشتی سختی دارد، اما برای نخستین بار صادرات این کالا به روسیه انجام می‌شود. 

پیمان پاک در خصوص تامین نهاده گفت: ۷۰ درصد قیمت تمام شده مرغ و تخم مرغ در حوزه نهاده‌ها است در یک سال گذشته هدف وزارت جهاد این بوده که قیمت تمام شده تولید را کاهش دهد. از جمله نکات مهم در هزینه تمام شده تولید طیور، بخش نهاده هاست. نهاده‌ها امروز به صورت مدت دار و در یک بازه مشخص با ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از نرخ مصوب در اختیار مرغدار قرار می‌گیرد. این الگو در تولید مرغ نیز اجرا خواهد شد. وقتی مرغدار بداند که برای شش ماه آینده، نهاده دارد، افزایش تولید اتفاق می‌افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • اینجا میوه های لاکچری تولید می کنند | از بلوبری تا پاپایا در فیلستان پیدا می شود
  • رونمایی از پیراهن فصل آینده بایرن: فقط قرمز! (عکس)
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد