Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین به ارتش این کشور دستور داده که هواپیماها و کشتی های خود را برای تخلیه هزاران کارگر فیلیپینی در عراق آماده کند. این دستور نشان دهنده گسترش نگرانی های کشورهای آسیایی در مورد وضعیت آشفته خاورمیانه است.دیگر کشورهای آسیایی نیز که جمعیت کارگر زیادی در خاورمیانه دارند نیز ممکن است با افزایش بیشتر تنش ها بین ایران و آمریکا پس از شهادت سردار سلیمانی دست به اتخاذ تصمیم مشابهی بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزرای دولت کره جنوبی تقویت اقدامات حمایتی خود از حدود 1900 کره ای ساکن ایران و عراق را مورد بحث قرار داده اند. راویش کومار، سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفته کشورش «هنوز» برنامه ای برای تخلیه شهروندانش از منطقه نگرفته است.فلیمون سانتوس، رئیس ستاد مشترک ارتش فیلیپین گفته، نیروهای فیلیپینی مسیرهای احتمالی تخلیه شهروندان این کشور را نه تنها در عراق بلکه در سایر مناطق نظیر رژیم صهیونیستی نیز شناسایی کرده اند.

 

سایر کشورهای آسیایی نیزباوضعیت مشابهی روبرو هستند. آسیایی ها 40 درصدجمعیت مهاجر جهان راتشکیل می دهندوکشورهای خاورمیانه یک مقصد معمول برای این مهاجران به شمارمی روند. مهاجران آفریقایی نیز در کشورهای مختلف خاورمیانه مشغول به کارند، هرچند مشخص نیست که آیا کشورهای آنها نیز برنامه ای برای تخلیه شهروندانشان تدارک دیده اند یا نه.اس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند روز یکشنبه در توئیتر نوشت که با وزرای امور خارجه دو کشور در مورد وضعیت منطقه گفت وگو کرده است و دهلی نو عمیقا نگران سطح تنش ها در منطقه است.

 

بیش از 7 میلیون هندی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس زندگی کی کنند. در امارات، تعداد شهروندان هندی سه برابر تعداد شهروندان اماراتی است.وزارت امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد، سازمان های دولتی اقدامات احتیاطی در مورد تشدید بحران در خاورمیانه را مورد بحث قرار داده اند، اما هنوز هیچ طرح فوری ای برای تخلیه شهروندان کره ای وجود ندارد. به گفته این وزارتخانه 1600 کره ای در عراق و 280 کره ای در ایران زندگی کار و تحصیل می کنند.

 

به گفته وزارت دفاع ملی فیلیپین، همچنین بیش از 7000 هزار کارگر فیلیپینی به همراه وابستگان آنها در عراق و ایران حضور دارند که برخی از انها در تاسیسات شرکت های آمریکایی و سایر شرکت های خارجی در بغداد کار می کنند.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کشورهای خاورمیانه اقتصاد جام نیوز هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است

به گزارش همشهری آنلاین، در مورد حقوق کارگران، سرانجام اینکه حسین علی رعیتی فرد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: جمع افزایش تورم در سه سال گذشته ۱۲۶ درصد بوده اما در همین مدت مجموع افزایش دستمزد کارگران به عدد ۱۱۹.۴ درصد رسیده است و تقریبا این ۲ عدد در کنار هم افزایش یافته اند و رویکرد دولت نیز از بین بردن شکاف بین دستمزد و تورم بوده است.

اما داستان تجارت و روابط تجاری و اقتصادی ایران با دنیای خارج، این روزها متفاوت از گذشته شده تا جایی که مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از ایجاد یک خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا و افزایش رایزنان بازرگانی در این قاره خبر داده و گفته می‌خواهیم تعداد رایزنها را از ۳ نفر به ۱۴ نفر افزایش دهیم.

محمد صادق قنادزاده معاون این سازمان هم در اظهارنظری با بیان اینکه گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود، گفت: در رابطه با تجارت آزاد با پاکستان منتظر پاسخ طرف پاکستانی هستیم.

اوتصریح کرد: اگر تجارت غیررسمی به تجارت رسمی تبدیل شود، می‌توان گفت همین الان هم تجارت ۵ میلیارد دلاری بین دو کشور محقق شده است.

همزمان داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که به بانکوک پایتخت تایلند رفته در دیدار با معاون دبیر کل سازمان ملل گفته که با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را داریم البته او این را هم اضافه کرده که ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.

با نزدیک شدن به روزهای گرم سال، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با اینکه برنامه تعمیرات اغلب نیروگاه‌های کشور به پایان رسیده است، افزود: تا نیمه اردیبهشت‌ماه با اتمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش، تمامی نیروگاه‌های کشور با حداکثر ظرفیت به استقبال روزهای اوج مصرف برق تابستان خواهند رفت. او افزود: با توجه به شروع فصل گرم سال در حال آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید برق پایدار و مطمئن در سراسر کشور هستیم.

کد خبر 847319 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها اقتصاد - تورم کارگران حقوق و دستمزد تجارت خارجی

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد