Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی ۹ ماهه سال ۹۸ تعداد یک هزار و 719 فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۹۲ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال و اشتغال ۵۱ هزار و ۷۲۲ نفر در استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، محمدرضا مس فروش اظهار کرد: طی ۹ ماهه سال ۹۸ تعداد یک هزار و 719 فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۹۲ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال و اشتغال ۵۱ هزار و ۷۲۲ نفر در استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: تعداد مجوزهای طرح‌های صنعتی صادره استان طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد 36 درصد، سرمایه‌گذاری 40 درصد و اشتغال 93 درصد رشد را نشان می‌دهد .

وی توضیح داد: در این مدت، بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در طرح‌های خراسان رضوی، مربوط به بخش ساخت مواد و محصولات شیمیایی بوده که 14 هزار و 785 میلیارد ریال(16 درصد) از کل سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است.

مس‌فروش بیشترین اشتغال را در بخش پوشاک و عمل‌آوری پوست و خز عنوان کرد و گفت: 11 هزار و 873 نفر که 23 درصد از اشتغال محسوب می‌شود را این بخش به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر در استان 3 هزار و 243 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 403 هزار و 574 میلیارد ریال و اشتغال 102 هزار و 919 نفر، فعال است.

وی اظهار کرد: در مجوزهای صادره طی 9 ماهه سال 98، 9 درصد تعداد طرح‌ها، چهار درصد سرمایه‌گذاری کل کشور و 11 درصد اشتغال طرح‌های صنعتی کشور مربوط به خراسان رضوی است.

انتهای پیام/ 70058

منبع: فارس

کلیدواژه: مس فروش مجوز طرح صنعتی اشتغال زایی سرمایه گذاری خراسان رضوی سازمان صنعت صمت خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد