Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@09:57:40 GMT

بازار سرمایه به مسیر معمولی باز خواهد گشت

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۱۴۷۵۲

به گفته محمد وطن پور، مسالۀ مهم در نوسانات اخیر بازار سرمایه، نقدشوندگی و حمایت از بازار است که با تدابیر مناسب به شکلی حرفه‌ای برقرار است و ادامه‌دار نیز خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) با اشاره به حادثه تروریستی اخیر اظهار کرد: حملۀ تروریستی ارتش امریکا به کاروان فرماندهان مقاومت در زمرۀ اتفاقات مهم و ویژه در سال‌های اخیر است، اما آثار هیجانی آن بر بازار سرمایه کشور با توجه به برنامه‌ریزی مناسب کلیۀ فعالان بازار طی دو روز گذشته تا حد مناسبی کنترل شده و اکنون رفتارهای هیجانی در سطح نمادهای بزرگ و دارای بنیان اقتصادی از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد وطن پور اضافه کرد: به یادآوردن روندهای اصلاحی که پس از اتفاقاتی به مراتب ساده‌تر در بازار سرمایه رخ داده، سطح حمایت و قوت بازار در مقطع فعلی را بیش از پیش به چشم می‌آورد؛ همچنین ارزیابی‌های اقتصادی نیز بر ارزندگی بازار سرمایه به عنوان محلی مناسب جهت سرمایه‌گذاری با مزیت نقدشوندگی تاکید دارند.

وی در ادامه به افزایش ثبات در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: در روزهای آتی هیجانات رفته رفته رنگ خواهند باخت و بازار سرمایه به مسیر معمولی و رشد آرام خود باز خواهد گشت؛ در کنار حادثۀ تاسف بار اخیر باید این مساله را نیز به خاطر داشته باشیم که شاخص و بازار سرمایه در هفته‌های گذشته رشدهای خیره کننده‌ای را در بازۀ زمانی کوتاه تجربه کرده بود و مشاهدۀ روندهای اصلاحی – فارغ از علت آن – برای فعالان بازار تعجب برانگیز نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی مدافعان حرم هادی طارمی قاسم سلیمانی محور مقاومت حسین پورجعفری نماز وحشت توئیت های تهدیدآمیز ترامپ بازار سرمایه بورس تهران نقدینگی شهادت سردار سلیمانی مدافعان حرم هادی طارمی قاسم سلیمانی محور مقاومت حسین پورجعفری نماز وحشت توئیت های تهدیدآمیز ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۱۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه یکسری فاکتورهای مثبت و منفی در بازار سرمایه وجود دارد که در میزان سرمایه گذاری مردم نقش دارد، یادآور شد: احتمالا در روزهای آینده شاهد رشد آرام سهام در بورس هستیم اما جنس این رشد از نوع رشد در سال ۹۹ نیست.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر فعالیت بازار سرمایه با فراز و نشیب همراه است و رشد آن روزی مثبت و روز دیگر منفی است، پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایسنا درباره اثر برخی اخبار همچون اصلاحی برخی مواد قانون مالیات بر عایدی سرمایه معتقد است، نه تنها بورس بلکه بازارهای دیگر از جمله ارز، سکه و طلا هم بعد از اعلام تصویب این مصوبه واکنش قابل توجهی نداشتند.
وی با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه  موضوع جدید و مربوط به امروز نیست، افزود: این موضوع در دوره قبل مجلس شورای اسلامی برای اولین بار مطرح شد و اکنون هم به طور کامل تصویب نشده و تصویب نهایی آن مدت زمان طولانی طول می کشد. 
 این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سال گذشته هم پس از اعلام مصوبه مواد خام پتروشیمی، شاهد ریزش سود سهام در بورس بودیم، اما این مصوبه به تنهایی عامل ریزش سود نبود، عهدی که دولت بسته بود و زیر عهدش زد باعث شد، اعتماد سرمایه گذار از بین برود.
به گفته الیاس کردی، چنین اخباری هم آسیب می زند و هم تبعاتی دارد که آن تبعات آسیب زا هستند.
وی با اشاره به اینکه یکسری فاکتورهای مثبت و منفی در بازار سرمایه وجود دارد که در میزان سرمایه گذاری مردم نقش دارد، یادآور شد: افزایش روند کلی نرخ دلار، بالا بودن نرخ بهره که آسیب زا بوده و انتشار اوراق بالای ۲۰ درصد بوده در کنار قوانینی که در آینده تصویب می‌شود و مشخص نیست که برای سرمایه گذار مثبت است یا منفی، از جمله فاکتورهای مختلفی است که در این عرصه وجود دارد.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با این شرایط در روزهای آینده شاهد رشد آرام سهام در بورس هستیم، اما جنس این رشد از نوع رشد در سال ۹۹ نیست، اضافه کرد: با وجود فاکتورهای اعلام شده، ارزیابی ام این است که چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان